Moge het uw woorden zijn . . .
''k liet niet af mijn ziel op te heffen tot u, trouwe god!'
over gradaties in de hel gesproken!
Moderator: Moderafo's
sela schreef:dit komt zowel in hetero als homo vorm voor en heeft dan ook niets met intimiteit te maken. Scape
scape,
je schept enig licht in de duisternis. hoe denk jij eigenlijk over homofilie?
is het een ziekte?
Pivo schreef:het is jammer dat homo's zichzelf altijd in een apart hokje plaatsen en zo de nadruk op hun geaardheid leggen! dit kan al een antipathie opwekken bij mensen.
superpotje schreef:.... moeten we maar eens een dagje ruilen met z'n allen alle heteros homo en alle homos hetero.... misschien dat er dan naar antipathie ook begrip komt
Aragorn schreef:superpotje schreef:.... moeten we maar eens een dagje ruilen met z'n allen alle heteros homo en alle homos hetero.... misschien dat er dan naar antipathie ook begrip komt
Ik vind het inderdaad altijd wel verhelderend om me voor te stellen dat ik als enige op vrouwen zou vallen en dat de rest van de wereld dat vreemd vindt en het normaal vindt als je het liefst met een man in bed duikt..
Aragorn schreef:Ik vind het inderdaad altijd wel verhelderend om me voor te stellen dat ik als enige op vrouwen zou vallen en dat de rest van de wereld dat vreemd vindt en het normaal vindt als je het liefst met een man in bed duikt..
Zareb schreef:Aragorn schreef:Ik vind het inderdaad altijd wel verhelderend om me voor te stellen dat ik als enige op vrouwen zou vallen en dat de rest van de wereld dat vreemd vindt en het normaal vindt als je het liefst met een man in bed duikt..
O ja het ging alleen om het bed, sorry hoor dat had ik nog niet begrepen
De scheppingsorde
Naast de bijbelteksten wordt Gods bedoeling met de schpping aangehaald om te beweren dat homoseksualiteit niet in Gods bedoelings past. God schiep nl een man en een vrouw, de vrouw werd na de man geschapen om zijn alleen zijn aan te vullen en op te lossen. Veel christenen gebruiken die combinatie die Godtoen maakte als norm: man en vrouw horen bij elkaar. Ik neem direct aan dat de combinatie mna-vrouw een perfecte combinatieis; GOd heeft alles namelijk perfect geschapen. Maar ik geloof niet dat er nu nog een perfecte man-vrouw relatie is. alle mannen en alle vrouwen zijn toch na de zondeval gestraft met onvolkomenheden. Niemand kan zijn/ haar naaste meer volmaakt liefhebben. Daarom zie ik Gods oorspronkelijke orde niet als reden om alleen te moeten blijven of een vrouw te 'nemen'. Ook vind ik het oneerlijk als teksten over homoseksuele uitspatiingen en over cultuurgebonden of cultische homoseksualiteit(tempelprostitutie met vruchtbaarheidsrituele in de tijd van Leviticus), gebruikt worden om een liefdes relatei tussen twee mannen of vrouwen af te keuren. Is het ooit in iemand op gekomen om al het heteroseksuele overspel en alle heteroseksuele uitspattingen in de bijbel te gebruiken als argumenten tegen het huwelijk?
superpotje schreef:Mag je als kerk een homoseksueel onder censuur plaatsen???
Brion schreef:superpotje schreef:Mag je als kerk een homoseksueel onder censuur plaatsen???
Nee, dat mag niet. In je gedicht staat letterlijk: "Er is geen plaats voor mij binnen de kerk". En ook schrijf je dat je geen belijdenis kunt doen in je kerk. Misschien moet je je afvragen of je dan wel bij de (voor jou) juiste kerk zit. Er zijn ook kerken die dit soort bezwaren al 20 jaar geleden hebben afgeschaft. En waar jij van harte welkom bent.
Ik vind het gedicht buitengewoon indrukwekkend! Goed dat je het plaatst!
Meer van zulke gedichten vind je op de contrario site.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten