homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 sep 2004 13:32

Optimatus schreef:Ben jij ook homofiel dan, Aragorn? :P

Ja, ze hadden me wel eerder in mogen lichten dat het vandaag Nationale Coming-Out dag is.. :mrgreen:

Neej, maar het viel me gewoon op, ik kan me niet herinneren dat er tot een paar maanden geleden homofielen waren die hier openlijk voor uitkwamen, en de laatste tijd zijn er meerdere. Niet dat ik er problemen mee heb verder :wink: Het is wel interessant als er niet alleen óver homofielen gepraat wordt, maar ook mét hen.. dat voegt toch weer iets toe aan de discussie.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 07 sep 2004 14:02

Aragorn schreef:Ja, is dat afspraak ofzo? :D

nee zeker niet... dat heet toeval :lol:

meboy

Berichtdoor meboy » 07 sep 2004 14:19

louter toeval idd, ik ken geen van de andere homo's hier persoonlijk (tenminste voor zover ik weet). Een forum is een heerlijke proeftuin om te peilen wat reacties in een kerkelijke omgeving zullen zijn bij een eventueel gesprek; misschien dat homo's dat aanspreekt aangezien die (anonieme) opening er in real life niet vaak is/ervaren wordt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 sep 2004 14:42

Is Nederland nog steeds zo homo-vijandig?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 07 sep 2004 15:15

Optimatus schreef:Is Nederland nog steeds zo homo-vijandig?

Ik denk dat er met 20 jaar geleden een heel groot verschil zit.
Verder denk ik dat het ook verschilt of iemand gelooft of niet... ik ken vrijwel geen "ongelovigen" die me afwijzen in mijn geaardheid.
Maar als je nederland in het algemeen bekijkt zeg ik nee! Maar ook niet homovriendelijk

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 07 sep 2004 16:45

Aragorn schreef:Neej, maar het viel me gewoon op, ik kan me niet herinneren dat er tot een paar maanden geleden homofielen waren die hier openlijk voor uitkwamen, en de laatste tijd zijn er meerdere. Niet dat ik er problemen mee heb verder :wink: Het is wel interessant als er niet alleen óver homofielen gepraat wordt, maar ook mét hen.. dat voegt toch weer iets toe aan de discussie.

Met dank voor je opmerking, maar hoe kun je nu spreken over "met hen" als de veroordeling voor velen al vast ligt. Met andere woorden, zoals ik de discussie nu zie liggen homo's al bijvoorbaat veroordeeld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 sep 2004 16:57

Ja, voor sommige mensen ligt dat misschien zo.. :roll: Maar zelf ervaar ik het wel als verrijkend dat er ook mensen uit ervaring spreken.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 07 sep 2004 18:29

ben ik zo verrijkend dan :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 sep 2004 18:45

superpotje schreef:ben ik zo verrijkend dan :wink:

Haha, blijkbaar. :D

Maar ja, inderdaad, het is toch een verschil of je een beetje aan het theoretiseren bent over homofiel, homoseksueel en gruwelijkheden of dat iemand die zelf met de vooroordelen en de strijd te maken heeft laat zien hoe dat is.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 07 sep 2004 18:50

Aragorn schreef:

Haha, blijkbaar. :D

Maar ja, inderdaad, het is toch een verschil of je een beetje aan het theoretiseren bent over homofiel, homoseksueel en gruwelijkheden of dat iemand die zelf met de vooroordelen en de strijd te maken heeft laat zien hoe dat is.

Zekers je kan vind ik eigenlijk niet goed discussieren/theoritiseren over een onderwerp waar niemand bij is die het persoonlijk kent. Dan krijg je geen compleet beeld.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 sep 2004 23:08

Ik ken een paar homoseksuele mannen, maar ik kan nog steeds geen mening over het thema uitslaan. Ik weet er te weinig van, ik ben er alleen niet voor dat er maar over hullie en zullie gesproken wordt zonder dat hullie en zullie meepraten.

Op dat punt ben je een verrijking, Superpotje.

En ongetwijfeld ben je ook nog sympathiek. Dat zijn namelijk heel veel mensen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

dingo

Berichtdoor dingo » 07 sep 2004 23:13

Dat ben je zeker al was het alleen maar omdat je een gezicht hebt!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 07 sep 2004 23:14

Optimatus schreef:Ik ken een paar homoseksuele mannen, maar ik kan nog steeds geen mening over het thema uitslaan.

Idem voor mij.

Een oordeel vellen is makkelijk, totdat een aantal uit je eigen omgeving homo blijken te zijn. Ben er ook nog lang niet uit.
..

Koffie

Berichtdoor Koffie » 07 sep 2004 23:41

dingo schreef:Dat ben je zeker al was het alleen maar omdat je een gezicht hebt!

Zou ik mijn gezicht moeten verstoppen dan hier :wink:

en deze hullie en zullie wil best meepraten :lol:

Ik weet effe niet hoe ik de discussie weer kan moet pakken...
heeft iemand nog een interessante mening of wat ever waar we ontopic mee kunnen gaan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 sep 2004 23:58

Is goed, ik weet nog wel een leuke stelling. :D

Naar aanleiding van sommige reacties hier:
Homo's zijn snel op hun teentjes getrapt. :P (Dit is enerzijds begrijpelijk, want je krijgt regelmatig beledigingen en erger naar je hoofd geslingerd en dat wordt je na een poosje toch echt zat. Anderzijds kan het ook mensen die helemaal geen verkeerde bedoelingen hebben afschrikken.)

Oke, brandt los! 8)

Terug naar “Archief”