Wat ik me al een tijdje afvraag is, waarom je kiest voor sektes als mormonen, zevendedagadventisten of jehovah's getuigen?
Bieden de traditionele kerken niet dat wat je wilt?
Moderator: Moderafo's
the Sailor schreef:En weet je,ik heb moeite met het idee dat zijn geloof niet echt kan zijn omdat hij Jehova's getuige is.Als ik zie hoe hij verandert is..
De vraag is niet of iemand verandert, maar of hij/zij in de enige weg, de waarheid en het leven gelooft.
Marnix schreef:Dus?
Ik ken ook mensen die bekeerd werden tot de Islam... Die zijn totaal verandert en vurige islam-aanhangers geworden...
Wat wil dat zeggen?
De vraag is niet of iemand verandert, maar of hij/zij in de enige weg, de waarheid en het leven gelooft.
Aragorn schreef:Marnix schreef:Dus?
Ik ken ook mensen die bekeerd werden tot de Islam... Die zijn totaal verandert en vurige islam-aanhangers geworden...
Wat wil dat zeggen?
Dat wil dus zeggen dat verandering niet per definitie kenmerk van bekering is. En als je ook zo kunt veranderen zonder in de enige weg te geloven, wat is dan de bron van die verandering? En wie zegt mij dat die bij christenen niet dezelfde is? Dat zijn toch redelijk scary gedachten.
Je bedoelt: verandering is niet per definitie een kenmerk van bekering. Of begrijp ik je nu verkeerd?the Sailor schreef:Idd,verandering is per definitie geen kenmerk van bekering,
Je bedoelt: verandering is niet per definitie een kenmerk van bekering. Of begrijp ik je nu verkeerd?windekind schreef:the Sailor schreef:Idd,verandering is per definitie geen kenmerk van bekering,
Spiff schreef:Maar hoe weet je of een verandering dan ook ware bekering is. Wat ik bedoel is: wie bepaalt wat ware bekering is? Is dat wanneer iemand zich aansluit bij jou stroming? Of moet je meer naar het hogere doel kijken, dat iemand kind van God wil zijn.
Vraag 88: Waarin bestaat de ware bekering van de mens?
Antwoord:
In het afsterven van de oude en het opstaan van de nieuwe mens.
Vraag 89: Wat is het afsterven van de oude mens?
Antwoord:
Oprechte droefheid, dat wij God door onze zonden vertoornd hebben. En ook dat wij deze zonden hoe langer hoe meer haten en ontvluchten.
Vraag 90: Wat is het opstaan van de nieuwe mens?
Antwoord:
Hartelijke vreugde in God door Christus en lust en liefde om naar de wil van God in alle goede werken te leven.
Daarom vraag ik me af:waarom zou een jehova's getuige
geen kind van God kunnen zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten