wie is Jasser Arafat?...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 16 jan 2003 14:27

TheKeimpe, jammer dat je niets leert van het stukje. Het heeft namelijk helemaal niets met antisemitisme te maken maar met het feit dat Israeliers er over het algemeen voor overlast zorgen, soms zelfs vernielingen in de kamers aanrichten, en altijd problemen maken over de rekening en zich onbeschoft gedragen. Veel hotelhouders zijn door schade en schande wijs geworden.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jan 2003 14:29

Wat is oorzaak, wat is gevolg?

Iedereen legt het in zijn eigen voordeel uit, dus zowel de israeli, als de hotelbaas heeft zn eigen interpretatie, die geef ik ook ;)
(je hapt prima :P)

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 16 jan 2003 14:38

De grootste dwaling van het Joodse volk is geweest dat zij zich hebben gezien als het uitverkoren volk en God zagen als hun aanvoerder der legerscharen. Ik ben akkoord dat de Joden een geloofservaring hadden maar ze hebben die zeer nationalistisch neergeschreven in het oude testament. Het Godsbeeld van bijvoorbeeld de Grieken was veel vooruitstrevender, God is liefde en goedheid, slechts in tweede orde is Hij oppermachtig. De Joden hebben steeds gepoogd om God voor hun kar te spannen als het ging over oorlogen. En neen, God heeft zich volgens mij niet exclusief geopenbaard aan de Joden van het OT.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 16 jan 2003 15:29

Aanslagen in Israel, 11 september in de VS, aanslagen op kerken in Pakistan. Het maakt op veel mensen, ook op dit forum, weinig indruk omdat het ver van hun bed staat. Maar wacht maar tot je zelf een keer getroffen word, dan zul je die Arafat c.s. zien voor wat ze werkelijk zijn: TERORISTEN!
Credo ergo sum

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jan 2003 15:31

RPGtB.

Arafat zit niet achter 11 september hoor...

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 16 jan 2003 15:32

Weet ik, maar als je daardoor getroffen zou zijn, dan zou je er minder moeite mee hebben om alle aanslagen te veroordelen.... en dus ook alle teroristen. etc. (Arafat zit ook niet achter aanslagen in Pakistan en als we er hier in Europa door getroffen zouden worden, zit hij er waarschijnlijk ook niet achter, maar wel zal dat de opinie over hem doen veranderen.)
Laatst gewijzigd door RPGtB op 16 jan 2003 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Credo ergo sum

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jan 2003 15:33

Ik veroordeel ook terroristische aanslagen op terroristen...
Ik veroordeel iedere vorm van zinloos geweld...
Ik veroordeel iedere vorm van buitensporig geweld...
Ik veroordeel dus mijzelf...

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 16 jan 2003 17:25

TheKeimpe schreef:[Idd tekenend dat ze ook daar anti-semitisch zijn.

dat is ook nog nooit anders geweest
die hele streek zit vol met moordenaars en schurken
al sins heb begin van de tijd
zolang ze mekaar niet beter willen behandelen zal het ook nooit anders worden

zowel de palestijnen als de israeliers zijn niets meer dan tereurristen

als buch zonodig het internationale tereurrisme wil aanpakken moet hij daar eerst zijn !!
leaver dea as slaaf

JonaGOLD

Berichtdoor JonaGOLD » 17 jan 2003 20:48

Inspector Morse schreef:Ik zal jullie visie op de staat Israël wel nooit begrijpen, volgens mij is één van de verschilpunten dat ik de Joden absoluut niet zie als een uitverkoren volk...

en waarom dan wel niet? Het staat toch duidelijk in Zijn woord??

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 17 jan 2003 21:31

Ja Jonagold, dat staat er wel maar wie schreef het ook al weer? Inderdaad ja, de Joden zelf.

Nogal logisch, jouw volk is het enige dat in een God geloofd, dan ga je natuurlijk niet schrijven dat die god je volk een zootje barbaars tuig vind dat zijn woongebied uitgeknikkerd moet worden. Welnee, je schrijft dat je het uitverkoren volk bent en dat die god het land waarop je woont aan jou heeft geschonken. Nee, dat van dat door God geschonken land en dat uitverkoren volk slaat nergens op.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 17 jan 2003 22:45

Nogal logisch, jouw volk is het enige dat in een God geloofd, dan ga je natuurlijk niet schrijven dat die god je volk een zootje barbaars tuig vind dat zijn woongebied uitgeknikkerd moet worden. Welnee, je schrijft dat je het uitverkoren volk bent en dat die god het land waarop je woont aan jou heeft geschonken. Nee, dat van dat door God geschonken land en dat uitverkoren volk slaat nergens op.

Wanneer je dit zegt impliceer je dat de bijbel niet door God is geinspireerd, maar dat het slechts een Joodse zienswijze op dingen is. Over boeken als de Talmut kun je dat zeggen, maar van het OT niet. Om het in de woorden van Paulus te zeggen: "Heeft God Zijn volk verstoten? DAT ZIJ VERRE;"
Credo ergo sum

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 18 jan 2003 14:48

En waar is dat oude testament op geïnspireerd?

JonaGOLD

Berichtdoor JonaGOLD » 20 jan 2003 15:38

FrankB schreef:En waar is dat oude testament op geïnspireerd?

Op hetzelfde als van het nieuwe testament. Twijfel jij aan de
onfeilbaarheid van de Bijbel?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 20 jan 2003 16:27

Het nieuwe testament is een nieuw boekwerk en gaat over het leven van Jezus en de leer van Paulus over Jezus. Ik wist niet dat het oude testament hier ook over gaat. Als dat zo is kan het OT net zo goed afgeschaft worden :wink:

Wat de onfeilbaarheid van de bijbel betreft. Een boek kan nooit onfeilbaar zijn want het doet niets. Ik zie de bijbel als een leidraad. Ik neem de verhalen erin (met name het OT) echter niet letterlijk.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 20 jan 2003 17:31

Men is echt wel nauwkeurig geweest in het samenstellen van de tenach/ OT. Niet voor niets zijn diverse boeken als: Het boek van HEnoch, het boek der wijsheid, Makkabeeen, Judith, Tobias etc. uitgestoten.

Makkabeeen bijvoorbeeld, is (mede) door historische incorrectheid uitgestoten. Men heeft vroeger echt wel gekeken naar een juiste weergave van de verhalen. Dat we het nu allemaal niet meer kunnen controleren omdat er geen ooggetuigen nog in leven zijn doet daar niets aan af.
Credo ergo sum

Terug naar “Archief”