Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 sep 2004 17:53

Night schreef:
Ik laat het aan jouw creativiteit over om laten we zeggen eens 5 geaardheden te bedenken waarvan de uitleving wel degelijk iets met goed of kwaad, zonde of geen zonde te maken heeft.

Oké, uitdaging aangenomen :wink:

manipulatie/tirannie
onrechtvaardigheid/oneerlijkheid
onverdraagzaamheid
misdadigheid
hoogmoedigheid/arrogantie

Als ik er werkelijk de tijd voor neem kan ik er nog wel meer bedenken, maar, je wilde er 5, dus ik zal niet verder gaan :D

Verder had je voor mij je bericht niet aan hoeven passen hoor, ik vond het een grappige creatieve uitleg van mijn onderschrift.
Die meppers, leuk bedacht, ook sportief om jullie zelf daarin te betrekken, gezien de refomep.
Als je mij als speelbal ziet, heb je me totaal verkeerd ingeschat, dat is wel het laatste wat ik ben :mrgreen:

Markie schreef:
Heb liever niets dan zo'n kinderachtig onderschriftje met van die irriterende bewegende stripplaatjes.

Echt serieus bedoelt, het spijt me oprecht, dat je je stoort aan de bewegende muizen, het zijn trouwens geen stripplaatjes, maar diddl's.
Vanwege mijn ziekte heb ik iets met muizen, vandaar, dat je ze bij mij overal terug vindt.
Maar, misschien kan ik wel ergens stilstaande muizen vinden, ik zal eens rond gaan snuffelen op het net.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 sep 2004 18:11

sela schreef:nu ja..
't is maar net welke dominee je hoort.

respect man.

Wat moet ik met zo'n reactie?

Ik heb respect voor niet praktiserende homo's.

Of wat bedoel je met respect?

Leg uit..[/quote]

voor homo's.
wie zijn wij om ze te veroordelen. God heeft met alles z'n bedoeling. ook met praktiserende homo's. God is goed.
en heb je er wel eens aangedacht waar je homo's mee opzadelt als ze niet praktiserend mogen zijn. zij hebben ook liefde en genegenheid nodig.[/quote]

ZzZzZ, lees alles ff door óf slaap ff lekker verder :wink:

sela

Berichtdoor sela » 06 sep 2004 18:20

ZzZzZ, lees alles ff door óf slaap ff lekker verder :wink:[/quote]

vindt dat je het breder kan zien dan mensen veroordelen op basis van een bijbeltekst en uitspraak dominee.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 sep 2004 18:28

sela schreef:ZzZzZ, lees alles ff door óf slaap ff lekker verder :wink:

vindt dat je het breder kan zien dan mensen veroordelen op basis van een bijbeltekst en uitspraak dominee.[/quote]

Ja je kan alles breder zien natuurlijk, maar het gaat er hierom wat de bijbel ervan zegt.Dat je t daar niet mee eens bent kan ik ook niet helpen, en dat je dan opeens met argumenten komt dat je t breder moet zien en zeker niet het plakkaat veroordeler moet gaan gebruiken als je geen bijbelse argumenten kunt vinden die het tegendeel zeggen van wat ik hier vertel.

Errug zwakjes allemaal natuurlijk.Reageer dan liever niet.

sela

Berichtdoor sela » 06 sep 2004 18:35

laat ik dat maar ff wel doen.
jezus nam hoeren in huis en joeg ze niet weg met allerlei stevige uitspraken.
datzelfde hoeven wij m.i. niet te doen met praktiserende homo's.

als zij er vrijmoedigheid over hebben dat zij dat zo. ik kan er ook niet omheen dat dat in de bijbel staat. vind het daarom ook terecht dat je aanhaalt.

maar ik ben er ook van overtuigd dat als zij er wel vrijmoedigheid over hebben wij daar niet een oordeel over mogen vellen.
Laatst gewijzigd door sela op 06 sep 2004 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 sep 2004 18:40

sela schreef:

laat ik dat maar ff wel doen.
jezus nam hoeren in huis en joeg ze niet weg allerlei stevige uitspraken.
datzelfde hoeven wij m.i. niet te doen met praktiserende homo's.

als zij er vrijmoedigheid over hebben dat zij dat zo. ik kan er ook niet omheen dat dat in de bijbel staat. vind het daarom ook terecht dat je aanhaalt.

maar ik ben er ook van overtuigd dat als zij er wel vrijmoedigheid over hebben wij daar niet een oordeel over mogen vellen.

Dat zei de ds juist, dus lezen....

Praktiserend homo is erger..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 sep 2004 18:42

Markie schreef:
Aragorn schreef:
Markie schreef:Er werd zelfs door de ds bij verteld dat wanneer mensen van het zelfde geslacht elkaar bekennen (daar wordt in dit verband écht seks hebben mee bedoeld, voor dat ook weer verdraaid word) dat nog een grotere zonde is dan wanneer hetero's een slipper maken, simpel gezegd.

Waar slaat DAT nou weer op..??! :shock: Ik geloof veel eerder dat het omgekeerde het geval is. Welke dominee was dat eigenlijk?

Omdat er wel degelijk verschil in zonde is!

In de hel heb je ook ergere en minder ergere plaatsen.Schiet me zo snel geen voorbeeld van binnen, alleen dat de duivel in het onderste der hel geworpen zal worden.Wat al genoeg zegt lijkt me.Het onderste wordt dus erger mee bedoeld.

Welnu, waarvoor zouden die ergere of minder ergere plaatsen bedoeld zijn?

Als alle zonden hetzelfde zouden zijn was de hel ook gelijk lijkt me..

Die ds weet ik niet de naam van zo snel.Zal t is ff aan Daphne vragen.

Dat er verschil in zonde is geloof ik ook, dus daarover zijn we het alvast eens. :wink: Maar ik vond het juist verwonderlijk dat homoseksualiteit per definitie erger zou zijn dan een hetero die een "slippertje" maakt. Want als we kijken naar het grootste gebod (God lief te hebben boven alles en de naaste als ons zelf) dan is liefde hierin het belangrijkst en liefdeloosheid en het kwaad doen aan de naasten en God dus de grootste zonden. En het lijkt mij dat een hetero die, in plaats van z'n eigen vrouw lief te hebben en trouw te zijn, naar de hoeren gaat veel harder tegen dit gebod aanschopt dan de homo die op een juiste manier van zijn of haar partner houdt en deze liefde (al dan niet "per ongeluk") lichamelijk uit. Toch?

Als ik je overigens een tip mag geven: het zet weinig zoden aan de dijk om mede-forummers om het andere bericht te betichten van zwakheid en foute intenties, ook als zij hetzelfde doen. Dat discussieert toch iets minder prettig dan een beetje respect voor elkaar. :)

sela

Berichtdoor sela » 06 sep 2004 18:44

Praktiserend homo is erger..[/quote]

ik bedoel te zeggen: praktiserende homo's zijn niet erger maar even lief als ons. en even goed. en even stout.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 06 sep 2004 19:06

Ik was het zelf die een beetje off topic ging.
Laten we in ieder geval weer on topic gaan.
Tevens proberen elkaar in de waarde te laten, wat de mening dan ook is en beargumenteerd of weinig beargumenteerd.
Een ruzie-achtige sfeer moeten we zien te vermijden. (Ligt snel voor de hand gezien de gevoeligheid van het onderwerp)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 sep 2004 19:08

sela schreef:Praktiserend homo is erger..

ik bedoel te zeggen: praktiserende homo's zijn niet erger maar even lief als ons. en even goed. en even stout.[/quote]

Die zonde is erger idd ja.

sela

Berichtdoor sela » 06 sep 2004 19:17

Markie schreef:Praktiserend homo is erger..

Mattheüs 18:6
Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 sep 2004 19:20

sela schreef:
Markie schreef:Praktiserend homo is erger..

Mattheüs 18:6
Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.

Wat houd dat in?

sela

Berichtdoor sela » 06 sep 2004 19:21

Wat houd dat in?[/quote]

dat ik besloten heb ook van jou te houden...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 sep 2004 19:23

sela schreef:Wat houd dat in?

dat ik besloten heb ook van jou te houden...[/quote]

K heb al een lieve vriendin hoor! :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 sep 2004 19:23

Markie, wat vond je van mijn vorige reactie? (Voordat ik ondergesneeuwd raak in jullie wederzijdse liefdesbetuigingen.. :) )

Terug naar “Archief”