Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Prima, als jij dat leuk vindt![]()
Maar je moet natuurlijk wel een inhoudelijke basis hebben om dat inderdaad apart te nemen van de rest van de tekst. Ik kan Psalm 137:9 ook wel los van de context lezen en die vervolgens willekeurig toe passen; gezellig situatie krijg je dan:
9 Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
johannes1 schreef:hallo... citeer dan wel alles!
het ging mij om het eerste stukje dus daarom dat ik de rest weg liet.
ik denk niet dat je een plaatje, beeld of foto mag maken van de Heere Jezus.
Andre schreef:Rom 13,9
Want de geboden: u zult niet echtbreken, u zult niet doodslaan, u zult niet stelen, u zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: u zult uw naaste liefhebben als uzelf.
Harold schreef:Ik ben van mening dat je gerust een afbeelding van Jezus mag maken of hebben, Waarom is dat een probleem.
Oke mischien wordt het in de oudtestamentische wetten verboden, maar volgens dezelfde wet mag je ook geen vuur maken op de sabbath, geen varkensvlees eten, en moet je overspeligen doden. Welke Christen houd zich daar aan, geeneen wij hebben onze vijanden juist lief. Het gaat niet meer om de wet maar om de genade. En in het licht van de genade begrijp ik niet dat er een probleem is met het afbeelden van Jezus. In de passion of Christ wordt Jezus toch ook afgebeeld om het evangelie te verbreiden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten