2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 sep 2004 22:38

Andre schreef:
joepie schreef:
Misschien zeggen we wel te snel dat iemand de man/vrouw van mijn dromen is. En te weinig: is dat wel de man/vrouw die God voor mij heeft bestemd? Of luister ik te veel naar mijn hart en te weinig naar wat God wil dat ik doe?

Ehmm, hoe denk je daar een antwoord op te krijgen?
Je mag dan hopen dat je zo'n lang leven van God krijgt, dat je ieder kunt "onderzoeken", maar je hebt gelijk David was ook de laatste in de rij :? :?

Ik vind het moeilijk hoor, om daar goed antwoord op te krijgen.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 06:33

Andre schreef:
joepie schreef:
Misschien zeggen we wel te snel dat iemand de man/vrouw van mijn dromen is. En te weinig: is dat wel de man/vrouw die God voor mij heeft bestemd? Of luister ik te veel naar mijn hart en te weinig naar wat God wil dat ik doe?

Ehmm, hoe denk je daar een antwoord op te krijgen?
Je mag dan hopen dat je zo'n lang leven van God krijgt, dat je ieder kunt "onderzoeken", maar je hebt gelijk David was ook de laatste in de rij :? :?

Dus omdat je bang bent dat je te laat weet of het die man/vrouw is die God voor je bestemd heeft moet je maar nemen die je krijgen kan?
Om daar achter te komen heb je niet zoveel tijd nodig.
Als je daar vanaf het begin samen mee voor God durft te komen, dus niet wachten tot je "er aan toe" bent met samen bidden en bijbel lezen. Maar gewoon vanaf dat je verkering hebt. Durf je dat en denk je dat te kunnen met die persoon waar je verliefd op ben? Of vormt dat juist een struikelblok?
Maar wat heeft het met David te maken? Volg je even niet. :?

André

Berichtdoor André » 02 sep 2004 11:18

joepie schreef:Dus omdat je bang bent dat je te laat weet of het die man/vrouw is die God voor je bestemd heeft moet je maar nemen die je krijgen kan?

Duhhh :roll:

andre schreef:Maar wat heeft het met David te maken? Volg je even niet. :?

David was ook de laatste broer in de rij van 12 toch, die tot koning werd gezalfd?
Misschien een beetje te cryptisch, zal mn omschrijvingen/humor proberen simpel te houden 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 sep 2004 11:20

Volgens mij zijn jullie fijn langs elkaar heen aan het kletsen. Joepie bedoelt gewoon dat je niet moet trouwen met iemand met wie je niet samen kan bijbellezen, bidden, etc., kortom, als je elkaars geloof niet kan delen. Dat is toch niet zo ingewikkeld?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 11:40

Gershwin schreef:Volgens mij zijn jullie fijn langs elkaar heen aan het kletsen. Joepie bedoelt gewoon dat je niet moet trouwen met iemand met wie je niet samen kan bijbellezen, bidden, etc., kortom, als je elkaars geloof niet kan delen. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

=D> En dan vanaf de eerste dag dat je verkering hebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 14:41

joepie schreef:
Gershwin schreef:Volgens mij zijn jullie fijn langs elkaar heen aan het kletsen. Joepie bedoelt gewoon dat je niet moet trouwen met iemand met wie je niet samen kan bijbellezen, bidden, etc., kortom, als je elkaars geloof niet kan delen. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Ja, als je daarmee wacht tot de tweede dag ben je praktisch al verloren.. :roll:

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 14:45

Aragorn schreef:
joepie schreef:

Ja, als je daarmee wacht tot de tweede dag ben je praktisch al verloren.. :roll:

Tja, ik ga maar uit van het principe: stel niet uit tot morgen wat je heden doen kunt :wink:
En: Van uitstel komt afstel!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 14:47

Bewust uitstel is natuurlijk ook weer iets anders dan wanneer je toevallig de eerste dag iets anders te doen hebt. :) Naja, ik loop weer te zeuren, dit gaat nergens over.. :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 14:56

Nee inderdaad. Als je maar begrijpt wat ik bedoel :wink:

Want stel dat je inderdaad op de dag dat je verkering krijgt aan je meisje zou voorstellen om aan het eind van de dag samen een stukje uit de Bijbel te lezen en samen God te danken dat Hij jullie op elkaars pad heeft gebracht. Zou je dat dan gek vinden?
Of zou je dat eigenlijk niet durven?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 15:03

Neej, ik zou het niet gek vinden. Als je toch gewend bent te danken voor de mooie dingen die je krijgt is het logisch dat je het dan helemaal doet toch?

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 15:07

Aragorn schreef:Neej, ik zou het niet gek vinden. Als je toch gewend bent te danken voor de mooie dingen die je krijgt is het logisch dat je het dan helemaal doet toch?

Dan nu de ham vraag: Maar heb je het ook gedaan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 15:11

joepie schreef:
Aragorn schreef:Neej, ik zou het niet gek vinden. Als je toch gewend bent te danken voor de mooie dingen die je krijgt is het logisch dat je het dan helemaal doet toch?

Dan nu de ham vraag: Maar heb je het ook gedaan?

Haha, kword aan een kruisverhoor onderworpen.

Ik had alvast een voorbehoud ingebouwd: ALS je dat gewend bent. :) Nu is het echter zo dat ik tegenwoordig meer twijfels dan vertrouwen in het geloof heb, dus het antwoord is nee. Bij m´n vorige verkering trouwens wel, in die tijd was ik een stuk geloviger.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2004 15:24

Het is best eng om samen te bidden als je elkaar nog niet zo heel lang kent. Je moet dan wel even een drempel over. Het maakt natuurlijk ook heel erg uit of je gewend bent hardop te bidden of dat je dat eigenlijk nooit doet.

Maar je hebt wel gelijk: als je niet samen bidt en bijbelleest kan het nogal fout gaan...

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 15:34

Dat vind ik nu zo vreemd he. Met een "vreemde" zoenen is blijkbaar minder eng dan met hem bidden. :(

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 15:49

joepie schreef:Dat vind ik nu zo vreemd he. Met een "vreemde" zoenen is blijkbaar minder eng dan met hem bidden. :(

Als je erover nadenkt is dat helemaal niet zo vreemd. Jezelf emotioneel blootgeven gaat de meeste mensen nou eenmaal moeilijker af dan een flirt.

En wat lalage zegt is ook wel waar: je kunt ook niet verwachten dat je op de eerste dag van je verkering alles met elkaar bespreekt. Dat is ook iets dat moet groeien, vertrouwen in de ander. (Je gaat immers ook niet gelijk met elkaar naar bed.. :wink: )

Terug naar “Archief”