DireStraits schreef:Of dat geruststellend is zou afhangen van de inhoud van Gods oplossing.
Ik weet ook wel dat geloven vertrouwen is, maar ik houd er niet zo van als mensen knelpunten in hun geloof afdoen met redeneringen als 'dat moeten we aan God overlaten'.
Dire Straits, (goeie band trouwens)
"Het aan God overlaten" is geen dooddoener, of makkelijk afdoen van knelpunten. Iedereen zal zeggen, met z'n menselijk verstand, dat een "heiden" die nog nooit van God gehoord heeft niet zo maar verloren kan gaan. Want dat druist in tegen ons gevoel. De Bijbel is er duidelijk over. "Er is niemand die goed doet.!" Geen discussie, gewoon einde verhaal.
Kaw schreef:We kunnen allemaal wel een ingeschapen Godsbezef hebben, maar daar zullen we het nooit mee redden.
En heb je daar als eens een nacht over wakker gelegen?
Waarom laat je het aan God over?
Niet om een discussie uit de weg te gaan of een knelpunt op te lossen. Maar gewoon omdat onze beperkte kennis dit niet kan begrijpen.
Joh, ik gun het iedereen om een kind van God te worden. Maar het oordeel is niet aan mij. En dan kan je rond blijven draaien in allerlei vragen, of je kunt je overgeven aan Hem. Net zoals Jezus deed in de Hof. Duizend vragen had Hij. Het "waarom" schalde in het rond! Dus als wij "waarom" vragen zijn we op het goede spoor. Maar uiteindelijk kwamen al die vragen uit bij "Uw wil geschiede!"
En dat is niet de makkelijkste weg. Want er is geen mens die zomaar het roer uit handen geeft.