Marnix schreef:Hehe, Charity, zie jij in de tekst ergens een verband tussen die handoplegging en het ontvangen van de Geest? Dat staat nergens, dat verzint Josh erbij... dat handoplegging ook zegen of genezing kan inhouden vergeet hij even te vertellen. Hij hamert nogal op deze handoplegging, anders krijg je de Geest echt niet... Hij is blijkbaar in zijn ogen afhankelijk van een symbolisch gebaar van mensen.
Maak je geen zorgen, de bijbel is vol van mensen die de Geest kregen zonder handoplegging hoor
Ik geloof ook absoluut dat God niet op één manier werkt, maar op verschillende manieren.
Dus geloof ik ook dat je de Geest op verschillende manieren kan krijgen.
En dat handoplegging daar één van is okay, daar kan ik mee, mee gaan.
Maar de enige manier.... hoe toon je dat aan, waarom gelooft Josh dat bijv.
josh schreef:zegt:
Handelingen 8:18 Toen Simon zag dat door de handoplegging van de apostelen de Geest werd geschonken
Handelingen 8:19 ‘Geef mij ook die macht, dat, als ik iemand de handen opleg, hij de heilige Geest ontvangt.’
Handelingen 13:3 Na gevast en gebeden te hebben,legden ze hun de handen op en lieten hen gaan.
Handelingen 19:6 Paulus legde hun de handen op en de heilige Geest kwam over hen. Ze spraken in vreemde klanken en profeteerden.
1 Timotheüs 4:14 De gave die je bezit, mag je niet verwaarlozen. Je hebt die gekregen krachtens een profetisch woord, waarbij de leiders van de gemeente je de handen oplegden.
2 Timotheüs 1:6 Daarom zeg ik je nogmaals, het vuur aan te wakkeren van de gave die God je geschonken heeft toen ik je de handen oplegde.
Met deze teksten toon je dat niet aan. Hiermee toon je aan dat er aan handoplegging gedaan werd. Maar niet dat dit de manier is om de Geest te ontvangen
in 1 korinthe 12 staat:
1 Korinthiërs 12
1 En van de geestelijke gaven, broeders, wil ik niet, dat gij onwetende zijt.
2 Gij weet, dat gij heidenen waart, tot de stomme afgoden heengetrokken, naar dat gij geleid werdt.
3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, die door den Geest Gods spreekt, Jezus een vervloeking noemt; en niemand kan zeggen, Jezus den Heere te zijn, dan door den Heiligen Geest.
4 En er is verscheidenheid der gaven, doch het is dezelfde Geest;
5 En er is verscheidenheid der bedieningen, en het is dezelfde Heere;
6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.
7 Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is.
Naar mijn mening werkt God dus op verschillende manieren, naar wat goed is voor de persoon zelf!