Laten we on-topic blijven!
Discussies over handoplegging of geestesgaven, en of dat nou wel of niet verplicht is, PRIMA, maar open dan zelf een ander topic!
Moderator: Moderafo's
Handelingen 8:18 Toen Simon zag dat door de handoplegging van de apostelen de Geest werd geschonken
Handelingen 8:19 ‘Geef mij ook die macht, dat, als ik iemand de handen opleg, hij de heilige Geest ontvangt.’
Handelingen 13:3 Na gevast en gebeden te hebben,legden ze hun de handen op en lieten hen gaan.
Handelingen 19:6 Paulus legde hun de handen op en de heilige Geest kwam over hen. Ze spraken in vreemde klanken en profeteerden.
1 Timotheüs 4:14 De gave die je bezit, mag je niet verwaarlozen. Je hebt die gekregen krachtens een profetisch woord, waarbij de leiders van de gemeente je de handen oplegden.
2 Timotheüs 1:6 Daarom zeg ik je nogmaals, het vuur aan te wakkeren van de gave die God je geschonken heeft toen ik je de handen oplegde.
Josh schreef:Hoe kunnen jullie nou zeggen dat ik iets 'verzin' ?! Ik citeer continue uit Gods Woord...hier nog iets wat erin staat:
Ik verzin niks, maar ik studeer en citeer uit Gods Woord.
Josh
Invincible schreef:Kleinigheidje, maar wel belangrijk:
De doop in/met/van/.. de Geest gebeurt niet alleen dmv handenoplegging. Handenoplegging is niet perse een vereiste, mi.
>De dicipelen werden gedoopt in de HeiligeGeest zonder handenoplegging.
>Petrus maakt er in Handelingen 2:38 geen melding van.
>In Handelingen 10:44 is er ook geen sprake van.
De doop in/met/van/.. de HeiligeGeest mag dan een vereiste zijn, handenoplegging is dat niet per definitie.
Josh schreef:Invincible...
* Hoe ontving Saulus de Geestesgaven van GOD?
* En...stopt jouw Bijbel bij Handelingen 10 of gaat ie ook nog verder?
Kennelijk heb jij besloten -om wat voor reden ook- om te stoppen met denken en lezen en doen als het niet zegt wat jou is geleerd... Vind je die wijze van de Bijbel leren niet een beetje dwangmatig en tekort doend aan Het Woord?
Josh schreef:Als jij vindt, dat Gods Woord één is door de Geest waarin het geschreven is, dan weet je dat handoplegging dé wijze is om de Gaven te ontvangen.
Josh schreef:Dat GOD zelf ook kan kiezen (mn tijdens de uitstorting van de Geest!) om zelf de Gaven te geven klopt zeker, maar GOD werkt ook door ons. En hoe precies... dat staat dus in de teksten verderop in Handelingen en in de Gemeentebrieven.
Josh schreef:Invincible...dat is jouw mening, maar niet wat de Bijbel zegt dus.
Josh schreef:Bovendien kan ik getuigen dat je op die wijze [handoplegging] de Heilige Geest ontvangt.
Josh schreef:Maar het kan ook simpeler natuurlijk: lees zelf je Bijbel en stop niet bij Handelingen 10 of wat je van je ouders of van de kerk mag lezen en geloven.
Josh schreef:Zij die oprecht van hart zijn zullen de Waarheid zien achter het Woord dat ik spreek.
Josh
graankorrel schreef:misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt in eerdere posts. Nogmaals, het gaat me er niet om dat ik niks meer mag ofzo. Ik begin steeds meer dingen te ontdekken die mogen...
Het is meer de angst dat m'n leven zo verandert dat ik mezelf niet meer terug ken. Maar dat hoeft eigenlijk geen probleem te zijn, zo veel slechter dan wat ik vroeger was kan het eigenlijk ook weer niet..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten