Ga jij naar de Hemel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 31 aug 2004 19:44

Na de opstanding....zeker! Gods Woord belooft het immers.
Openbaring 20:6 Gelukkig zijn zij en heilig zijn zij die aan deze eerste opstanding deelhebben. De tweede dood heeft over hen geen macht; ze zullen priesters zijn van God en van Christus, en zullen met hem heersen als koningen, duizend jaar.

En we zullen na de opstanding dus met Jezus en de engelen naar de Hemel gaan en er zelf als 'engelen' leven; dit zegt Jezus:

Marcus 12:19-25
Er gingen een paar Sadduceeën naar Jezus toe. Sadduceeën beweren dat er geen opstanding is. ‘Meester,’ zo begonnen ze, ‘Mozes heeft ons het volgende voorgeschreven: Als een man sterft en zijn vrouw kinderloos achterlaat, moet zijn broer trouwen met de weduwe en voor nageslacht voor zijn broer zorgen. Nu waren er eens zeven broers. De oudste trouwde maar stierf kinderloos. De volgende trouwde met de weduwe, maar stierf ook zonder kinderen. Zo ging het ook met de derde, ja alle zeven stierven kinderloos. Tenslotte stierf ook de vrouw. Nu vragen we u: bij de opstanding, van wie zal zij dan de vrouw zijn? Want ze is van alle zeven de vrouw geweest!’ ‘U begrijpt er niets van,’ antwoordde Jezus hun. ‘U kent de Schrift niet en ook niet de macht van God! Want wanneer de mensen uit de dood opstaan, trouwen mannen en vrouwen niet met elkaar, maar zijn ze als de engelen in de hemel.

Tov!

Josh :D

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 31 aug 2004 20:13

caprice schreef:
Yael schreef::wink: oke dan heb je in principe alles al.

Het moet wel doorleefd worden, en de beloften moeten worden bevestigd aan het hart.

hoe langer je Jezus als verlosser kent, hoe meer je door de Geest van die verlossing verzekerd zal worden

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 31 aug 2004 20:14

zie Romeinen 8 8)

Josh

Berichtdoor Josh » 31 aug 2004 21:08

Romeinen 8:14 zegt:
Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God.

Hoe je de Geest(esgaven) ontvangt en je kan laten leiden door de Geest:

Handelingen 8:18 Toen Simon zag dat door de handoplegging van de apostelen de Geest werd geschonken,

1 Timotheüs 4:14 De gave die je bezit, mag je niet verwaarlozen. Je hebt die gekregen krachtens een profetisch woord, waarbij de leiders van de gemeente je de handen oplegden.

2 Timotheüs 1:6 ¶ Daarom zeg ik je nogmaals, het vuur aan te wakkeren van de gave die God je geschonken heeft toen ik je de handen oplegde.

Josh

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 aug 2004 21:18

daar was al een discussie over. Handoplegging mag even in een andere topic.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Josh

Berichtdoor Josh » 01 sep 2004 10:06

Parsi...kennelijk heeft naar de Hemel gaan en kind van GOD zijn alles te maken met het ontvangen van de Geestesgaven!

In het verhaal van de 10-Bruidsmeisjes en de Talenten blijkt, dat je olie in je lamp moet hebben. En dat is de Heilige Geest. ALLE meisjes hadden in de basis die olie, zoals alle Kinderen van GOD in de basis in Jezus én in de Geest dienen te zijn.

* In Jezus: door de doop
* In Geest: door handoplegging

Maar kennelijk is in Jezus en Geest nog niet genoeg, want de 5 domme Bruidsmeisjes -ook tempel van de Heilige Geest- hadden géén reserve-olie en dus ging hun lampje uit en dus zagen ze de Bruidegom niet aankomen en dus geen hemels feest en de deur bleef dicht!

Je krijgt reserve-olie door dienstbaarheid met de Geest = woekeren met je Talenten. Talenten = Geestesgaven. Reserve-olie = Vrucht van de Geest.

En daarom is wat hier vertelt wordt on-topic en heel belangrijk![
Josh

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 sep 2004 10:15

geef dan maar een link naar de refowebpagina waar deze discussie al loopt, nu vervuil je de discussie.
Laatst gewijzigd door parsifal op 01 sep 2004 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 01 sep 2004 10:21

Josh schreef:Kortom: alleen in Jezus door de doop én in de Geest door handoplegging mét dienstbaarheid zie je Jezus terygkomen en mag je mee naar de Hemel voor een eeuwig feest!

Kleinigheidje, maar wel belangrijk:
De doop in/met/van/.. de Geest gebeurt niet alleen dmv handenoplegging. Handenoplegging is niet perse een vereiste, mi.

De dicipelen werden gedoopt in de HeiligeGeest zonder handenoplegging.
Petrus maakt er in Handelingen 2:38 geen melding van.
In Handelingen 10:44 is er ook geen sprake van.

De doop in/met/van/.. de HeiligeGeest mag dan een vereiste zijn, handenoplegging is dat niet per definitie.

(Ik zie dat het door mij geciteerde stukje verwijderd is, deze reactie mag dan ook eventueel weg)
..

Zondag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zondag » 01 sep 2004 11:43

parsifal schreef:geef dan maar een link naar de refowebpagina waar deze discussie al loopt, nu vervuil je de discussie.

Tot uw dienst: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7310&postdays=0&postorder=asc&start=0
De Wet = Liefde. De Wet <> Mozes.

Zondag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zondag » 01 sep 2004 12:14

Josh schreef:Ga eens praten met de mensen van Youth 4 Christ of Soulsurvivor. Vraag hen eens.
* http://www.soulsurvivor.nl
* http://www.yfc.nl

Ik lees het volgende op de website van YfC: "YfC is deelnemer in de Evangelische Alliantie"

En dat terwijl je op za 21 aug in een topic over de NL Katholieke Kerk schreef :
"Als je dus samenwerkt in eenheid via de Raad van Kerken of de Vrijmetselaar-Evangelische Alliantie, dan werk je dus in eenheid samen met de Rooms-Katholieke Kerk!"

en

"Meedoen met de RK-kerk in eenheid -letterlijk het oecumenische standpunt- betekent ook in eenheid medeschuldig zijn aan de misdaden van die eenheid!" (http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7191&postdays=0&postorder=asc&start=0)

Jij verwijst dus nu naar een organisatie die - volgens jou - in eenheid samenwerkt met de RKK. Je wilt dus - opnieuw volgens jouw redenering - anderen medeschuldig maken aan de misdaden van de RKK.

Begrijp je jezelf nog?
De Wet = Liefde. De Wet <> Mozes.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Kom jij in de hemel?

Berichtdoor cornelis » 19 mei 2005 19:37

Door het volbrachte werk van de Here Jezus,mag ik ook hier ja op zeggen.
Want de Heilige Geest heeft me getrokken uit de duisternis tot Zijn wonderbarend licht.
En allen door de Here Jezus,mag ik meezingen,Ik zie een poort wijd openstaan.
En zo is het ook.
Van nature heb ik de hel verdiend,en dat is nog rechtvaardig ook,maar God de Heilige God,gaf ook mij Zijn geliefde Zoon,waardoor ik eeuwig Thuis mag komen.
En Jezus heeft het toch zelf beloofd,wie geloofd heeft eeuwig Leven.
En daar vertrouw ik op.
Dus de gelovige die nog niet weet of die Thuis mag komen bij God,doet zich zelf onnodig schade aan,want christenen zijn toch hemelburgers.
En nogmaals door Gods eigen Zoon,Het Lam van God,geslacht ook voor mijn zonden.
Dit wilde ik even kwijt,met vr gr Cornelis.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2005 22:14

Inderdaad!

Mooi gesproken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mozeven
Verkenner
Verkenner

Re: Ga jij naar de Hemel?

Berichtdoor Mozeven » 15 aug 2005 04:41

waarnemer schreef:De meeste christenen geloven dat zij na hun sterven naar de hemel gaan. Staat dat in de bijbel, dat is toch onze enige bron? Als degenen die behouden zijn naar de hemel gaan als zij sterven, waarom zei Petrus dan dat koning David, een man naar Gods hart, "gestorven en begraven is, en zijn graf is bij ons tot op deze dag.... Want David is niet opgevaren naar de hemelen? Hand. 2:29, 34.
Ik vind dit een paradox. Ik heb een paar vragen: 1) Als miljoenen mensen geloven dat ze naar hun sterven naar de hemel gaan, waarom ging de rechtvaardige David daar niet heen? 2) De mensen die behouden zijn en sterven en naar de hemel gaan, waarom is er dan een opstanding uit de doden nodig? Waarom een opstanding als zij hun loon reeds hebben ontvangen?
Die opstanding word over het algemeen gezien als signaal naar de duivel; "jou beurt komt nog" en als overwinning van de dood, zowel de eerste als tweede.
Symbolisch dus.
Hypocrites are worse than they think we are

schwesterchen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schwesterchen » 20 sep 2005 15:45

ik geloof dat ik naar de hemel ga, want Jezus heeft gezegd:

Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon. (openbaring 3:21)

Alleen door Hem mag ik binnengaan! Omdat Hij de straf voor mij gedragen heeft!
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

mark1983
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mark1983 » 22 sep 2005 17:23

ik geloof dat ik naar de hemel staat want in de bijbel staat want alzo lief heeft God de wereld gehad dat hij zijn enige geboren zoon gegeven heeft opdat een ieder die in hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven hebben

en ik geloof ook dat David naar de hemel gaat want zo'n god vrezende man laat hij niet in de kou staan
je bent een parel in gods hand alleen is het soms moeilijk te geloven

Terug naar “Archief”