Moderator: Moderafo's
Dat je alles slikte wat er met de paplepel ingegoten werd, zegt misschien iets over jou situatie. Dus dat jij het eigenlijk ook wel best vond zoals het ging. En misschien ook wel altijd op "eigen" scholen gezeten. Dus iedereen was gelijk gestemd. De neuzen stonden toch wel dezelfde kant op, waarom zou je zelf nadenken...(ik zeg dus, misschien) Dat is ook één van de redenen waarom ik pertinent tegen "eigen" scholen ben. Laat ze maar vroeg leren om te vertellen waarom ze iets geloven zoals ze het geloven. Laat ze maar vroeg al de discussie over het geloof aan moeten gaan. Vind ik juist heel goed.
nu je tweede punt. Ik denk dat je ook wat betrefd twwe kerk, toch wel zo een beejte dezelfde leer zult moeten hebben. Ik heb dat uit ervaring gezien hoe fout dat kan gaan. ALs er bij de één geleerd wordt dat je maar moet afwachten of je een kind van God bent, en voor de ander is dat een zekerheid. Dan kun je ook daarin al zoveel verschillen dat je niet samen één bent in het geloof. Dus wat ik bedoel: ja , ik denk dat je ook van dezelfde kerkrichting zult moeten zijn.
Stacie schreef:bschutte schreef:Kdenk dat 2 geloven wel kan, maar je moet dan op dat punt gewoon heel respectvol met elkaar omgaat. Als je het respect op kan brengen voor elkaars religie/mening denk k dat t geen probleem hoeft t zijn.
en ook btje @kurtyo
ik denk dat t niets met respect te maken heeft. als ik al merk hoe moeilijk het is om met niet christen vrienden te praten over simpele dingen alleen al... je zit gewoon neit op 1 lijn, hoe wil je je leven dan delen met een niet-christen als partner?
stel dat ze respecteerd dat je naar de kerk gaat, maar zelf niet gelooft, ik zou er niet aan moeten denken.
naar mijn idee zouden de gesprekken vastlopen, omdat je gewoon jouw belangrijkste deel (geestelijk leven) niet kan delen.
joepie schreef:Maar dan zou voor mij toch gelden: twee geloven op één kussen...
Dus op die manier zou ik nooit getrouwd zijn.
Denk ik ook dat het niet goed is.
Marnix schreef:joepie schreef:Maar dan zou voor mij toch gelden: twee geloven op één kussen...
Dus op die manier zou ik nooit getrouwd zijn.
Denk ik ook dat het niet goed is.
Tja, dat is dan jou mening... in dat geval zou ik het ook niet doen als ik jou was...
Maar misschien is het ook wel wat rationeel, als je heel veel van iemand houdt zijn er vaak best mogelijkheden... daarnaast heb je ook eenheleboel christenen uit een heleboel kerken waarbij de verschillen niet zo groot zijn als in dit geval...
joepie schreef:Inderdaad is dat mijn mening. En dat zei ik ook nadrukkelijk.
Zou het niet zo aan een ander op kunnen leggen vanuit de Bijbel.
En eerlijk is eerlijk ik ben ook erg rationeel.
Marnix schreef:Klopt... alleen denken meer mensen rationeel, maar als ze in een kerk waar de leer iets anders is de man/vrouw van hun dromen tegenkomen ga je er oko wel wat anders tegen aan kijken.... dat hoeft niet verkeerd te zijn, tot op zekere hoogte.
joepie schreef:
Misschien zeggen we wel te snel dat iemand de man/vrouw van mijn dromen is. En te weinig: is dat wel de man/vrouw die God voor mij heeft bestemd? Of luister ik te veel naar mijn hart en te weinig naar wat God wil dat ik doe?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten