afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 23 aug 2004 19:10

Cybercurse schreef:
Dus waarom zou je het van jezelf accepteren als je een ongezond gewicht hebt?

Precies, ik zou het dus niet accepteren en er direct wat aan doen!

de meeste mensen die lijnen hebben helemaal geen ongezond gewicht maar denken gewoon dat ze te dik zijn! het zit dus vaak tussen de oren! en jongens wees nou eerlijk het is toch wel fijn dat een meisje niet zomaar tussen je armen doorglipt!
Waar je veel van houdt wil je ook veel van hebben!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 aug 2004 20:05

Nou, mijn man is 95 kilo. Dat is toch echt behoorlijk stevig, of dik, en niet echt gezond, als je al half de 50 bent. Daarintegen vind ik een stevige man wel heel aantrekkelijk, net een teddybeer, maar uit angst voor ziektes zeur ik wel soms dat hij af moet vallen. :8>

chris83
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor chris83 » 24 aug 2004 19:12

Cybercurse schreef:

Omdat dat je misschien wel gelukkiger maakt?

Ik kan me niet voorstellen dat je gelukkig bent wordt als je constant met je gewicht bezig bent... :?

Ik ben misschien ietsie te zwaar, kilo of twee (is dus eigenlijk niks, vind het zelf hoor... maar ik denk er echt niet de hele dag aan en ik moet er niet aan denken als ik dat wel zou doen).

Ik voel me goed, kan leuke kleren kopen en mijn liefie vind me mooi zo.
Wat wil ik dan nog meer? :)

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 24 aug 2004 20:01

chris83 schreef:
Cybercurse schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat je gelukkig bent wordt als je constant met je gewicht bezig bent... :?

Ik ben misschien ietsie te zwaar, kilo of twee (is dus eigenlijk niks, vind het zelf hoor... maar ik denk er echt niet de hele dag aan en ik moet er niet aan denken als ik dat wel zou doen).

kijk dat vind ik nou een gezond bezig zijn met je gewicht!!!!!! helemaal mee eens

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 25 aug 2004 01:00

chris83 schreef:
Cybercurse schreef:

Jij insinueert dat ik constant met m'n gewicht bezig ben... Hoe kom je daarbij? Ik stel slechts dat ik het mezelf niet toe zal laten een enorme vetnek te worden!

Hoe weet je trouwens dat je 2 of 3 kilo te zwaar bent? (da's bijzonder subjectief, ooit vetpercentages gemeten??)

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 30 aug 2004 15:47

Nu weer wel ja, Afgelopen 2 weken van alles en nog wat gegeten wat alleen maar ongezond was. En dan nog lichter zijn op de weegschaal.....
De vakantie die weet wat. Regelmatig een patatje of een broodje hamburger. Nu het normale leven er weer in zit, toch maar een beetje gezonder gaan leven. :P
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 22 mar 2005 21:36

hmm ik klamp me hevig aan het sporten vast, zolang ik dat doe dan voel k me nog redelijk normaal, maar soms worden de mensen in mn omgeving nogal gek van me :roll: eet nou gewoon wat je lekker vindt...maarja...dat doe k dus niet :oops:
PaSaP Hoogh!!

André

Berichtdoor André » 23 mar 2005 00:40

linde schreef:hmm ik klamp me hevig aan het sporten vast, zolang ik dat doe dan voel k me nog redelijk normaal, maar soms worden de mensen in mn omgeving nogal gek van me :roll: eet nou gewoon wat je lekker vindt...maarja...dat doe k dus niet :oops:
Het feit dat je iets te zwaar bent 1,88 cm en 95 kilo boeit mij voor geen meter, omdat als ik me ergens druk over wil maken er wel andere dingen voor in aanmerking komen. :P
Btw i.c.m. sommige medicijnen ist moeilijk om op gewicht te blijven, en misschien ook wel omdat je niet zo de lust hebt om uitgebreid te gaan sporten.
En stoppen met roken is ook zoeken naar een ander "vulmiddel". :P

joepie

Berichtdoor joepie » 23 mar 2005 13:03

Cybercurse schreef:Jij insinueert dat ik constant met m'n gewicht bezig ben... Hoe kom je daarbij? Ik stel slechts dat ik het mezelf niet toe zal laten een enorme vetnek te worden!
Hoe weet je trouwens dat je 2 of 3 kilo te zwaar bent? (da's bijzonder subjectief, ooit vetpercentages gemeten??)

Kijk, en dat vind ik nu weer zo een vervelende opmerking waarmee je dus mensen die dik zijn in een hokje zet.
Vetnek vind ik dus een scheldwoord waarmee je andere pijn kunt doen.
Jij kunt wel niet dik willen worden maar dat heb je gewoon niet altijd zelf in de hand. Dus ik mag hopen voor jou dat je niet dezelfde ziekte krijgt als die ik heb want dan heb je niks meer te willen. En wordt je gewoon dik.
Dat heb je dan maar gewoon te accepteren.

Kan je natuurlijk de rest van je leven ook nog laten verzieken door er steeds maar over te zeuren. Maar je kunt ook leren het te accepteren en te leren hoe je de andere minder in het oog lopende accenten kunt acentueren. Zodat het dik zijn je niet meer in zijn greep heeft.
Want laten we wel zijn: Echte schoonheid zit van binnen. En wordt niet bepaald naar het gewicht wat de weegschaal aangeeft :!:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 mar 2005 13:07

Eigenlijk een heel oud topic, toen het startte, was ik een paar kilo te dik, das er nu alweer af, ben weer netjes op gewicht, maat 38.
Maar ik hoef er geen moeite voor te doen, ik heb het omgekeerde: als ik spanningen heb, kan ik geen hap door mijn keel krijgen.
De meeste mannen houden ervan als een vrouw een paar pondjes meer is, maar als ik zenuwen heb, moet ik uitkijken dat ik geen gratenpakhuis wordt, das ook nie mooi.

En schoonheid zit wel van binnen, dat ben ik met je eens, maar te dik of juist te mager is gewoon niet gezond. Allebei niet.
En ik doe mijn best om mijzelf op een gezond gewicht te houden, en dus wel dagelijks te eten, wat niet altijd makkelijk is, als je zenuwen hebt, om iedere dag te eten. bah! Ik ben zowiezo niet zo'n eter, voor mij hoeft het niet zo, net als met familie "gezellig" uit eten gaan, nou, als ik het voorgerecht opheb, zit ik al vol.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2005 19:24

Nog meer van die ideen? Van sporten wordt ik alleen dikker. Ws heb ik al een aanleg om snel spieren te krijgen. Ik zit sinds twee maand op fintis, een keer in de week, niet veel dus, en een drie kwartier zwemmen. In plaats van zittend studend zijnb en ik hard aan het werk, zwaar werk, ik eet heel gezond, alleen maar brood en warm, geen tussendoortjes. Geen suiker meer in de koffie of thee. Verder drink ik alleen water, geen frisdrank. Heel af en toe een hoeveelheid bier.

Dat zou betekenen dat ik dus slanker zou moeten worden. Ik at eerst chips bij de vleet, koeken, snaaide alleen maar opgebakken aardappels, of at niks en ging dan chips eten……

Hmmm en dat figuur nog maar te vergeten. Smalle taille, veel te smal, veeeeeeeeeels te breden heupen. Hopeloooos om ook maar wat te kopen. Rok zakt van mn kont, broek idem……

Tien keer niks dus..

Enne, als ik dat ding die voedingsovergewichts tabel in de terdege van twee keer terug moet geloven, zit ik in zwaar overgewicht…….

Nog ff over ziektes. Bepaalde ziektes is het bekend dat je dikker wordt, onderandere een schiltklier versie. Ik ken een meisje, dat dik zou moeten worden, maar bij een dietiste loopt, omdat ze dat niet wil. Haar gewicht is iets toegenomen, dit doordat ze een minimaal dieet heeft. Zodra ze het niet ziet zitten en gaat zitten kauwen in chips enzo, komt ze aan als een ik weet niet wat…..

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 24 mar 2005 01:30

joepie schreef:Kan je natuurlijk de rest van je leven ook nog laten verzieken door er steeds maar over te zeuren. Maar je kunt ook leren het te accepteren en te leren hoe je de andere minder in het oog lopende accenten kunt acentueren. Zodat het dik zijn je niet meer in zijn greep heeft.
Want laten we wel zijn: Echte schoonheid zit van binnen. En wordt niet bepaald naar het gewicht wat de weegschaal aangeeft :!:

Ja dit zou idd ook eigenlijk wel zo moeten ja. Maar het accepteren van je zelf word zo moeilijk omdat de maatschappij je zo niet accepteert. Dan kan je jezelf wel accepteren, maar zodra je gewoon merkt dat 'de maatschappij' je niet accepteert ben je je zelfacceptatie ook weer compleet kwijt.

En ja dan kan je er zelf wat aan doen door af te vallen enzo, maar das moeilijk. Ik zit iig momenteel in een vreselijk grote vicieuze cirkel, waar steeds moeilijker uit te komen valt. Maar als het nog lang zo doorgaat weeg ik straks 300 kilo ofzo en zover wil ik t toch eigenlijk nooit laten komen heheh...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 mar 2005 12:00

Hoorde laatst op de radio dat er een discussie zou zijn over: of je in nederland nog wel dik mocht zijn.
Helaas was ik al op plaats van bestemming, en heb ik het niet kunnen volgen

Ben zelf niet zo bezig met lijnen. Af en toe krijg ik eens een bevlieging, en dan vind ik dat er wel wat af mag. Maar dat is vooral als ik gewoon niet lekker in m'n vel zit, en me dik voel. Ik neem dan gewoon een tijd geen koeken ed. Wat ook erg helpt bij mij (maar wel erg fout is) is stress, de kilo's vliegen er dan af..

Verder lees ik wel eens in de boeken die m'n moeder uit de bibliotheek haalt, maar het trekt mij gewoon niet zo aan al die aparte dieeten enzo. Ik zou het een weekje vol kunnen houden denk ik, hoewel het waarschijnlijk ook erg zal schelen als je het echt wilt (zeg niet dat het bij iedereen zo is!)

Ik heb me in geen maanden meer gewogen, oja laatst op 't werk, (we moesten bewoners wegen, vandaar) maar toen schrok ik wel een beetje. Gelukkig bedacht ik me dat ik met kleren en zelfs schoenen aanstond dus dat scheelt weer..

Hmmm en dat figuur nog maar te vergeten. Smalle taille, veel te smal, veeeeeeeeeels te breden heupen. Hopeloooos om ook maar wat te kopen. Rok zakt van mn kont, broek idem……

Idd. Je kan wel het 'juiste' gewicht hebben, maar als je een lastig figuur hebt..
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 15 apr 2005 21:03

Amerika heeft Koekiemonster uit Sesamstraat op dieet gezet.
Volgens de Amerikanen geeft Koekiemonster een verkeerd beeld aan de kinderen door constant koekjes te eten.
Het blauwe beest eet behalve 'af en toe' een koekje nu ook gezonde dingen zoals groenten en fruit.
Naast deze ingreep om de kinderen wat bewuster te maken van gezond eten, komen er ook andere bewoners in Sesamstraat wonen, zoals pratende wortels en aubergines.

Whaha!! :lol: Het is nog niet bekend of ook onze Hollandse koekiemonster op dieet moet maar dat zal ongetwijfeld ook gaan gebeuren aangezien ze hier nu ook zo op de kinders aan het letten zijn wat overgewicht betreft. Go Koekiemonster!!
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 apr 2005 21:14

Ik ben momenteel dus keurig op gewicht, jajaja, 58 kilo, ietsjes stevig, maar dat geeft niks, anders word je zo slap.

Terug naar “Archief”