Nieuw forum voor Beleid * Regels * FAQ * Tutorials

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Nieuw forum voor Beleid * Regels * FAQ * Tutorials

Berichtdoor henkie » 04 aug 2004 10:32

We hebben een nieuwe forumcategorie aangemaakt waar we de komende tijd veel gestelde vragen met antwoorden (faq) en handleidingen (tutorials) aan gaan toevoegen. Ook de regels en het beleid zullen aangevuld worden als dat nodig blijkt.

Op dit moment hebben we al een topic geplaatst waarin het beleid is verwoord en waar een aantal regels instaan.
In het vervolg zal hier vaker naar verwezen worden.

Er is ook een onderwerp met wat uitleg over het gebruik van dit forum, zoals het quoten.

Vrijwilligers voor het maken van tutorials kunnen zich per pb bij mij melden. Het is de bedoeling dat je begrijpelijk uitlegt, graag met afbeeldingen/screen shots, hoe je gebruik maakt van een bepaalde functie op dit forum. (bijv. de mogelijkheden van de zoekfunctie)

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 04 aug 2004 11:53

ooit een beknopte uitleg gegeven over het gebruik van layers in photoshop. Het topic is verwijderd en DK zou er voor zorgen dat ie een keer in een (deze?) FAQ kwam te staan.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 04 aug 2004 16:10

In eerste instantie is dit bedoeld voor zaken die zich direct met refoweb bezig houden. Nou is dat van jou dus net een twijfelgeval. Layers zijn niet direct nodig om een plaatje te kunnen veranderen om op refoweb te zetten, maar ja om iets leuks te maken weer wel. Misschien even contact met DeeKaa opnemen.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 04 aug 2004 18:26

Uiteraard ben ik ook bezig met een faq ;) alleen helaas voor jullie vier ik op dit moment nog vakantie zodat jullie nog niet kunnen genieten van een tutorial hoe je plaatjes online zet :puh:
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 04 aug 2004 18:39

BJ schreef:In eerste instantie is dit bedoeld voor zaken die zich direct met refoweb bezig houden. Nou is dat van jou dus net een twijfelgeval. Layers zijn niet direct nodig om een plaatje te kunnen veranderen om op refoweb te zetten, maar ja om iets leuks te maken weer wel. Misschien even contact met DeeKaa opnemen.

DeeKaa had mij een tijdje geleden verteld, nadat ik stennis zat te schoppen omdat dat topic was verwijderd, dat mijn uitleg in een FAQ kwam te staan ... maar idd ... laat DeeKaa het maar uitleggen !

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 05 aug 2004 23:07

Mijn uitleg komt nog. :)
Bedshaped

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 23 aug 2004 11:20

HtS (o.a. berucht vanwege zijn werkzaamheden aan refomirc en smileybeheer 8) ) heeft de volgende tutorial geschreven voor het plaatsen van een afbeelding op het forum:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=6932

hartelijk dank HtS!! Ziet er prima uit!

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 23 aug 2004 12:19

Als iemand zegt: daar zou ik graag een tutorial/handleiding over willen... je brult maar! Ik typ wel ;)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 30 aug 2004 10:18

Het leek ons verstandig om ook een maximale resolutie voor afbeeldingen in te voeren. In de regels is dan ook toegevoegd:

Ook de afmeting van een afbeelding in een bericht willen we beperkt houden. Ook hier is de reden dat het uiterlijk van het forum anders misvormt en bovendien duurt het lang voordat mensen met een trage internetverbinding de foto's kunnen bekijken.
De maximale breedte is 600 pixels. Als een foto groter is dan zal een moderator de foto in een link veranderen. Zo is deze nog wel te bekijken alleen via een URL.

Mocht je niet weten hoe je een foto kunt verkleinen dan willen HtS en DeeKaa je wel helpen. Stuur ze gerust een bericht.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 30 aug 2004 10:28

O? en sinds wanneer gaat dat zonder overleg? :puh:
Nee, ik wil best helpen, maar ik stel wel als voorwaarde dat je zelf even naar hosting zoekt. Het is dus niet zo van: HtS: plaats ff deze (mega)foto in het klein in dit topic. Zie het Mededelingen-forum, daar heb ik je helemaal uitgelegd hoe je het host ;)
maar natuurlijk ben ik niet te beroerd om daar tekst en uitleg bij te geven :D

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 30 aug 2004 11:08

henkie schreef:Het leek ons verstandig om ook een maximale resolutie voor afbeeldingen in te voeren. In de regels is dan ook toegevoegd:

Ook de afmeting van een afbeelding in een bericht willen we beperkt houden. Ook hier is de reden dat het uiterlijk van het forum anders misvormt en bovendien duurt het lang voordat mensen met een trage internetverbinding de foto's kunnen bekijken.
De maximale breedte is 600 pixels. Als een foto groter is dan zal een moderator de foto in een link veranderen. Zo is deze nog wel te bekijken alleen via een URL.

Mocht je niet weten hoe je een foto kunt verkleinen dan willen HtS en DeeKaa je wel helpen. Stuur ze gerust een bericht.

Nog ff een kleine vraag van mijn kant:

Geldt deze regel ook in topic waar het de bedoeling is om foto's te laten zien. Er zijn namelijk topic waar een foto van 600 pixels of minder totaal niet tot zn recht komt !

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 30 aug 2004 11:31

Uiteraard geldt het daar ook. Dan plaats je die foto toch gewoon even met een link. Lijkt me geen probleem.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 30 aug 2004 11:35

Sterker nog, je kunt ze ook nog eens hotlinken.
Dus jij hebt een plaatje in 2 groottes.
pic1 = 600 pixels
pic2 = 1024 pixels

je doet dan dus:
[url=http://www.site.com/pic2.jpg][img]http://www.site.com/pic1.jpg[/img][/url]

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 31 aug 2004 01:41

HTS schreef:Sterker nog, je kunt ze ook nog eens hotlinken.
Dus jij hebt een plaatje in 2 groottes.
pic1 = 600 pixels
pic2 = 1024 pixels

je doet dan dus:
Afbeelding

jha hallo !

ik heb geen 50 GB webspace!

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 31 aug 2004 11:34

Terug naar “Archief”