Heel goed topic dit!
Echt ik wil heel graag G.ds Wil op aarde zien. Zijn Kracht, Zijn Macht. Ik wil heel graag vervuld zijn met de HeiligeGeest, maar..
Ik heb pas een jeugdweekend georganiseerd over de HeiligeGeest, stukken geschreven in een blaadje van onze JV waarin ik aangeef meer van Zijn Geest te willen zien in onze gemeente en hoe, maar..
Ik ben echt niet snel ergens vies van, alles wat met G.d te maken heeft interesseert me, boeit me mateloos, maar..
Vandaag heb ik weer ervaren hoe ontzettend spannend die werkelijke vervulling met Zijn Geest kan zijn! Spannend? Eerder eng af en toe.
Als ik zoiets lees, gaat er van binnen altijd een deurtje dicht: "Ho, niet voor mij aub". Ik ben er bang voor, bang dat ik een totaal ander mens word. Terwijl ik weet dat Jezus dat juist bedoelde, dat door zijn bevrijdingswerk zijn kinderen met zijn Geest vervuld zouden zijn.
Wie herkent deze angst, of misschien beter te noemen, 'onwil'?
Ja ik herken dit.
Vandaag kreeg ik de mogelijkheid me de handen opgelegd te krijgen. Stond ik een rij waarin er voorin een groep mensen stond te bidden, te zegenen, handen oplegden etc. bij degenen die voorbij liepen. 2 Meisjes kregen spontaan niet-te-stoppen huilbuien, 1 vrouw idem, maar dan een lachbui. Mensen begonnen in tongen te praten etc. In elkaar te storten, te shaken, achterover te vallen. Veel mensen ontvingen persoonlijke profetieën.
En ik stond daar
Ik moet bekennen, ik heb bedankt voor de eer en heb mn plekje in de zaal weer ingenomen.
Erg spannend ook tijdens de dienst, als de voorganger zomaar mensen uit het (kleine) publiek naar voren haalt omdat hij iets doorkrijgt van de HeiligeGeest. Mensen lopen zenuwachtig naar voren om even later genezen te worden en/of in tongen te spreken.
Blij toe dat ik er niet uit werd gepikt!

Ineens hoefde ik niet zo graag meer in tongen te spreken of een profetie te ontvangen.
Theoretisch praten over de Geest is okay, maar het wordt (voor mij) vrij eng als je gaat beseffen wat de profeten uit het OT
echt hebben meegemaakt. Visioenen, gezichten, voorover vallend door de druk van G.ds Heilige Geest. Enig idee hoe het eruit zag toen Yeshua duivelen uitwierp uit kreperende mensen, die meer dood dan levend leken? Hoe de dicipelen eruit zagen op Pinsterdag, gezien ze voor dronken werden aangezien? En ik moet mezelf overgeven aan zo'n Kracht? en compleet alle grip op mezelf verliezen? Een klein beetje misschien, maar er zijn grenzen
Ongeacht of het kosjer was of niet wat er gebeurde, ik was afstandelijk wat betreft het onbekende en dat viel me van me tegen.
..