Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stacie

Berichtdoor Stacie » 25 aug 2004 18:28

Het is idd makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik hield zelf absoluut niet van bellen (toen ik zelfs al een paar maandjes had belden we niet vaak), maar bellen kan wel een oplossing/opluchting zijn.
En smsjes zoals 'wordt je nou niet moe...' zijn heel lief, maar hij schiet er niets mee op.
behalve dat hij weet dat jij m leuk vind, das iig een goeie zet alvast ;)
je gaat m dus 10 sept. weer zien, dat duurt nog een tijdje, hij zit immers bij je in de kerk en dus zie je m zondag alweer!
misschien is t handig om m een smsje te sturen met zoiets als 'ik zie je iig vrijdag 10 sept bij die bruiloft, zin om dan samen iets te drinken/te kletsen/seireus te praten/deze hele situatie uit te praten... want ik wil duidelijkheid'
laat wat van je horen, zulke dingen meot je m vragen
(denk ik, ik hoop dat je iig wat kunt met mijn advies want ik ben geen Dr Love;))
maar als hij dus niet terug smst, wordt je nix wijzer, dus is bellen wel handig. wel eng, maar duidelijk
schrijf voor mijn part op een brief neer wat je tegen m wilt zeggen, dat helpt misschien tegen pijnlijke stiltes
ik wens je iig succes maar wees gewoon jezelf en zeg hem dat je duidelijkheid wil.
want eindeloos afwachten of smsjes sturen helpt ook niet

liefsss stacie

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 aug 2004 18:34

Bedankt voor je tip...ik zal er eens over nadenken
En dr. love of niet...alle reacties zijn welkom.......je hoort nog van me wat ik er mee gedaan heb.t..nog meer mensen tips of reacties?!?!

*hug voor alle mensen die me hier al mee geholpen hebben*
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 aug 2004 19:21

Legolas schreef:Overigens: succes funlover! d:)b

Thnx Legolas khoop dat het goed komt!!

Mensen not tips of er iets over te zeggen?!?!

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 26 aug 2004 21:59

Zoals je misschien nog wel weet heb ik hier een poosje geleden ook mijn probleemstory geplaatst. Ik was ook al een tijd verliefd op een jongen, bij wie ik er geen hoogte van kon krijgen of hij het ook op mij was. Uiteindelijk heb ik het hem vrij direct gevraagd, en hij was dus niet verliefd op mij. Eerst is het best even slikken, maar uiteindelijk is het toch het beste gebleken dat ik het gevraagd had. Op deze manier was het makkelijker (beter gezegd: minder moeilijk) om hem uit m'n hoofd te zetten. Inmiddels heb ik (bijna) vier weken verkering met een andere jongen, die eerlijk gezegd veel beter bij me past. Maar als je in de situatie verkeert, zoals Funlover, is het wel moeilijk om te weten wat je moet doen :? .

Ik zou je ook adviseren om te proberen er met hem over te praten. Als er duidelijkheid is, weet je ook beter hoe je met hem om moet gaan.
Veel sterkte iig!
Grtz Rapidootje
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 aug 2004 19:16

Dank je Rapidootje! Kben benieuwd wat de echte dr. loven ervan zeggen maar Rosekapje lijkt ff van de wereld :wink:

Kheb zelf besloten om er mara niet meer aan te denken!! Ik denk maar zo: Als ie me echt leuk vind en voor me bestemd is kan ie het vast vroeg of laat niet laten om em te laten lopen dus....
ik sms hem de woensdag voor de bruiloft zo van: HEe zin om morgeno nder het genot van een drankje (op kosten van bruid&bruidegom) ff gezellig te kletsen?!?!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 27 aug 2004 23:47

Dr Rosekapje is erg druk :D maar zal zo snel als mogelijk reageren Funlover
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 aug 2004 19:15

ooit was ik hier kind aan huis.....

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 aug 2004 10:33

essieee schreef:ooit was ik hier kind aan huis.....

ik ook Esssie :D
samen met Rosekapje doktertje spelen en moet je zien wat er van gekomen is :lol: (Rosekapje staat nu boven dr haar te fohnen :wink: )
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 30 aug 2004 13:42

Funlover schreef:Dank je Rapidootje! Kben benieuwd wat de echte dr. loven ervan zeggen maar Rosekapje lijkt ff van de wereld :wink:

Kheb zelf besloten om er mara niet meer aan te denken!! Ik denk maar zo: Als ie me echt leuk vind en voor me bestemd is kan ie het vast vroeg of laat niet laten om em te laten lopen dus....
ik sms hem de woensdag voor de bruiloft zo van: HEe zin om morgeno nder het genot van een drankje (op kosten van bruid&bruidegom) ff gezellig te kletsen?!?!

en hoeist afgelopen?

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 30 aug 2004 13:58

De bruiloft is toch pas op 10 september?
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

(Ef. 3:20)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 aug 2004 11:37

Funlover schreef:Okee ik ga het proberen uit te leggen wat ik voel!! Tis misschien alleen maar om mijn ei kwijt te zijjn want ik ga er verder kapot aan!!

Al een poosje zag ik onze kerk 's middags een hele leuke jongen lopen!! Op een gegeven moment toen ik een van mijn weinige HELE impulsieve buien was....zag ik hem na de kerk in een werkbus wegrijden.....er stond een mobiele nummer op dus dat had ik genoteerd voor de lol meer! Toen ben ik hem toch gaan smsen....ik wou hem gewoon beter leren kennen. Zag hem nu al zolang lopen en het leek me op dat moment wel een leuke manier om hem mij te laten zien!
Ik smsen en ja hoor hij smste terug. Gelukkig was het zijn bus en zijn mobiel :wink: Na een tijdje smsen over en weer wat allebei zichtbaar leuk vonden kreeg ik een sms dat we maar moesten stoppen omdat het leeftijdsverschil te groot was........
...wat blijkt nou!!! Hij is trouwens 24....maar hij liep nooit met zijn telefoon en opeens liep hij altijd met zijn telefoon. Bij een sms gelijk kijken en antwoorden!! Dus iedereen zei: Huh....met wie sms jij?! JIj en je telefoon bij je....Wat is e rmet jou?! Dus hij vertellen over mij....en toen zeiden ze vrienden: Leuk zeg....hoe oud is ze?! Ja 18 zei hij! Ja zeiden verschillende vrienden toen: Ow dat is best jong. Jong meisje hoor!! Toen dacht hij: Misschien hebben ze wel gelijk...ik stop!
En toen kreeg ik dus dat smsje!

Ik dacht...nou ja ik laat me niet afschepen door zo'n stom smsje!! Hallo heeft ie geen eigen mening meer!!
Ik heb toen na 2 dagne terug gestuurd: Zou je me nietk eens een x willen spreken om te kijken of ik echt zo jong ben?!
Toen heeft ie niks meer gesmst. De volgende zondag zag ik hem in de kerk. En we vonden het allebei zichtbaar leuk om elkaar te zien. Heel zijn familie wist ervan dus ik had erg veel bekijks!!! Ik voelde me 's avonds heel verdrietig en verlaten want ik vond hem echt leuk!! Iedereen kan praten wat ie wil maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd! Ik kan er gewoon niet tegen op de manie rhoe het gegaan is en ik wil hem graag beter leren kennen. Ik wil dat ie mij een kans geef! Ik heb het hele dagen steenkoud en er loopt hele tijd een jongen in mijn gedachten rondjes die mij te jong vind! Ik zeg ook heel vaak: Ach laat maar ik ben toch te jong....zo probeer ik hem af te kraken maar tlukt niet ik blijf hem leuk vidnen! Wat moet ik doen?!?!

Lieve Funlover,

Ik merk dat je al heel wat reacties gekregen hebt, ik heb ze niet gelezen en reageer alleen even op dit berichtje. Sorry, voor de late reactie, maar ik heb het de afgelopen week ereg druk gehad, dus het refwebben is er bij ingeschoten.
Blijkbaar is die jongen nogal beinvloedbaar, zoals ik van jou begrijp vonden zijn vrienden (of wie dan ook) jou te jong voor hem en toen wou hij niet meer. Tja, wat is nou 6 jaar, Columbus en ik schelen bijna 11 jaar en kunnen het uitstekend met elkaar vinden :mrgreen: :wink: .
Ik dnek dat je hem moet laten blijken dat je hem leuk vind, maar leg het er niet te dik bovenop, mocht hij jou ook echt zien zitten (en hij vind je wel leuk, anders had hij je warschijnlijk wel eerder afgescheept). Laat hem maar wat moeite doen. Als ik jou was, en ik hoorde niks meer van hem, dan zou ik hem de eerstvolgende keer in de kerk als lucht behandelen (bij wijze van) laat hem maar kijken en vooral nadenken. Probeer dan na een tijdje een gesprekje met hem te krijgen, gewoon gezellig praten, de gelegenheid zal zich ongetwijfeld een keer voor doen. Probeer het smscontact maar een beetje te vermeerderen meer, maar ga niet dagelijks ik weet niet hoeveel smsjes sturen, gewoon lekker rustig opbouwen, en kijken hoe en of hij reageert.

Nogmaals het zit hem echt niet in de leeftijd, maar daar zal hij ook nog wle achterkomen.

Funlover, succes

Liefdevolle groet, Dr. Rosekapje :wink:

PS. Bedenk 1 ding, het advies van een dokter hoeft niet altijd het beste te zijn :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 aug 2004 11:39

columbus schreef:
essieee schreef:ooit was ik hier kind aan huis.....

ik ook Esssie :D
samen met Rosekapje doktertje spelen en moet je zien wat er van gekomen is :lol: (Rosekapje staat nu boven dr haar te fohnen :wink: )

Problemen Columbus? :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 aug 2004 13:40

Marnix schreef:Lieve dr. Love,

Ik heb een probleempje. Ik ken een heel lief meisje en ze zegt dat ze mij ook wel lief vind. Maar elke keer als de vonk lijkt over te slaan en ik zeg dat ik van haar hou, pakt ze opeens mijn hoofd en slaat die tegen de bedrand aan. Ik weet niet wat ik moet doen. Kunt u mij helpen?

Liefs,

Een onzekere boogschutter

Lieve Marnix (of mag ik boogschutter zeggen :mrgreen: :wink: )

Dat zijn nou vrouwen, en vrouwen zijn onbegrijpelijk :wink:
Of ik jou kan helpen? Tuurlijk :mrgreen:
Het is simpel je hoeft alleen maar van haar te houden :)
En je hoofd tegen de bedrand aan slaan? Ach ja, de taal van de liefde is soms moeilijk te verstaan en lichaamstaal vaak niet eens te begrijpen :wink: .
Mocht het echt te gortig worden kan ik je maar 1 tip geven. Neem haar hoofd liefdevol tussen je handen breng je lippen naar haar voorhoofd, druk er voorzichtig een kus op, verklaar haar je liefde en sla vervolgens haar hoofd tegen de bedrand :wink:

Succes.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 aug 2004 15:19

rosekapje schreef:Lieve Funlover,

Ik merk dat je al heel wat reacties gekregen hebt, ik heb ze niet gelezen en reageer alleen even op dit berichtje. Sorry, voor de late reactie, maar ik heb het de afgelopen week ereg druk gehad, dus het refwebben is er bij ingeschoten.
Blijkbaar is die jongen nogal beinvloedbaar, zoals ik van jou begrijp vonden zijn vrienden (of wie dan ook) jou te jong voor hem en toen wou hij niet meer. Tja, wat is nou 6 jaar, Columbus en ik schelen bijna 11 jaar en kunnen het uitstekend met elkaar vinden :mrgreen: :wink: .
Ik dnek dat je hem moet laten blijken dat je hem leuk vind, maar leg het er niet te dik bovenop, mocht hij jou ook echt zien zitten (en hij vind je wel leuk, anders had hij je warschijnlijk wel eerder afgescheept). Laat hem maar wat moeite doen. Als ik jou was, en ik hoorde niks meer van hem, dan zou ik hem de eerstvolgende keer in de kerk als lucht behandelen (bij wijze van) laat hem maar kijken en vooral nadenken. Probeer dan na een tijdje een gesprekje met hem te krijgen, gewoon gezellig praten, de gelegenheid zal zich ongetwijfeld een keer voor doen. Probeer het smscontact maar een beetje te vermeerderen meer, maar ga niet dagelijks ik weet niet hoeveel smsjes sturen, gewoon lekker rustig opbouwen, en kijken hoe en of hij reageert.

Nogmaals het zit hem echt niet in de leeftijd, maar daar zal hij ook nog wle achterkomen.

Funlover, succes

Liefdevolle groet, Dr. Rosekapje :wink:

PS. Bedenk 1 ding, het advies van een dokter hoeft niet altijd het beste te zijn :wink:

Lieve Dr. Rosekapje :)

Bedankt voor je tijd en je tips......geeft niks da thet ff duurde!!
Inmiddels kijk ik er zo tegenaan: Ik laat niks meer van me horen....en laat hem maar even voelen dat ik 'teleurgesteld' ben. Als ie me echt leuk vind laat ie me echt niet lopen!
10 september het ik een bruiloft waar hij ook is en voor die bruiloft ga ik hem een sms sturen zo van: Zin om vanvaond te kletsen onder het genot van een drankje(op kosten van bruid&bruidegom?)
Ik ben van plan om alleen dat te doen! Wat zeg je daar van?!?

En dat van dat dokter..neit de beste! Ik weet het maar je zegt het altijd zo mooi :lol:

LIefsss Funlover

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 aug 2004 17:49

Funlover,

Goed dat je nu niets meer van je laat horen via de sms. Jij hebt wel genoeg laten blijken dat je hem leuk vindt. Als hij jou ook echt leuk vindt, dan laat híj wel wat van zich horen. Zo niet, dan niet, let it be.
Zin om vanvaond te kletsen onder het genot van een drankje(op kosten van bruid&bruidegom?

Ook dat zou ik als ik jou was niet sturen. Je kunt beter op de 10e "spontaan" op hem afstappen, en dan een praatje maken. Beter dan dat eeuwige gesms ook altijd. Straks durf je hem irl niet te spreken, maar via sms durf je al te zeggen dat hij de hele dag door je hoofd zweeft. Lijkt me niet echt een gezonde situatie.

Kortom, laat je mobieltje even voor wat het is, en stap zelf op hem af (op die bruiloft bijv.).

Terug naar “Archief”