het getal van het beest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

het getal van het beest

Berichtdoor jas » 27 aug 2004 11:54

ik denk dat velen zich al het hoofd hebben gebroken over het getal 666, wat het nou eigenlijk is. pfffff, eindelijk ben ik er uit. na veel rekenen ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
het gaat om rapen. ja, de groente "rapen".
uitgaande van ons alfabet is:
r=18, a=1,p=16,e=5,n=14. Samen is dit 54.
54 = (6+6+6) + (6+6+6) + (6+6+6).
jaja, ook nog eens 3 x dus.
Je moet dus geen rapen meer eten, want dat is duivelse groente.
Vandaar ook de uitdrukking: nu zijn de rapen gaar.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze uitleg vinden. Het is een theorie naast vele andere, maar ik denk de enige juiste.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 aug 2004 11:56

Waarom denk je dat dit de enige juiste is? :D

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat dit getal verwees naar de Romeinse keizer Nero.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

aquila

Re: het getal van het beest

Berichtdoor aquila » 27 aug 2004 12:33

jas schreef:ik denk dat velen zich al het hoofd hebben gebroken over het getal 666, wat het nou eigenlijk is. pfffff, eindelijk ben ik er uit. na veel rekenen ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
het gaat om rapen. ja, de groente "rapen".
uitgaande van ons alfabet is:
r=18, a=1,p=16,e=5,n=14. Samen is dit 54.
54 = (6+6+6) + (6+6+6) + (6+6+6).
jaja, ook nog eens 3 x dus.
Je moet dus geen rapen meer eten, want dat is duivelse groente.
Vandaar ook de uitdrukking: nu zijn de rapen gaar.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze uitleg vinden. Het is een theorie naast vele andere, maar ik denk de enige juiste.

Als je 5 en 4 optelt krijg je 9 en als die omdraait - de duivel verdraait nogal wat - krijg je nog een 6 ;)

Vlgs mij is zeshonderdzesenzestig en niet 3 lossen 6-en. Maar zeker ben ik er niet van.

iesous in het Grieks levert 888 op.

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 27 aug 2004 12:42

Zoals 7 het getal van de volheid, zo is 6 het getal van het kwaad.
666 is dus 3 keer 6.
Dat wil dus zeggen dat de duivel niet slecht is maar heel erg slecht.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 aug 2004 12:43

elbert schreef:Waarom denk je dat dit de enige juiste is? :D

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat dit getal verwees naar de Romeinse keizer Nero.

het moeten rapen zijn. dat is de enige groente die ik niet lust.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 aug 2004 12:51

jas schreef:
elbert schreef:Waarom denk je dat dit de enige juiste is? :D

het moeten rapen zijn. dat is de enige groente die ik niet lust.

Keizer Nero is geen groente, maar die moet jij vast ook niet. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 27 aug 2004 13:04

jas schreef:het moeten rapen zijn. dat is de enige groente die ik niet lust.

Zou nog wel eens kunnen. Persoonlijk ga ik altijd voor een lekkere gehaktbal. Een kleine rekensom leert mij dat die 67 punten waard is. Slechts eentje naast de 66 dus. Voor een PKN-er niet slecht, toch ?

joepie

Berichtdoor joepie » 27 aug 2004 13:22

Leuk gevonden. Maar 666 is ook bijna 777.
Het getal van de volheid zoals er al gezegd werd. Dus het beest heeft bijna evenveel macht als God. Daarom ook zo gevaarlijk.
Zo heb ik het eens uitgelegd gekregen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 27 aug 2004 15:26

Ik citeer even Openbaring 13:18. Lees zelf het voorgaande; Openbaring 13:11-18.

Opb 13:18:

Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

Dat zijn dus geen drie losse zessen o.i.d.

aquila

Berichtdoor aquila » 27 aug 2004 15:42

6 is het getal van de mens. Hij haalt de 7 niet, die spreekt van rust. De sabbathsrust is in de bijbel het eerst wat geassocieerd met 7. 7 spreekt van volmaaktheid, maar 8 van het nieuwe. De 8e dag van de schepping moet nog komen - alle dagen eindigen met avond en morgen geweest, de sabbath eindigt niet. Die 8e dag is de dag waarin de Here Jezus koning is over de aarde - het Messiaanse vrederijk.

8 is via het Hebreeuws verwant met olie, waardoor je het kan associeren met de Heilige Geest. De Joodse kabbalisten zien ook nog een verwantschap met hemel via de zelfde getalswaarde.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 30 aug 2004 07:11

14 Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.
15 Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.
16 Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.
17 Wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen. Dat teken moest de naam of het nummer van het beest zijn.
18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.

Het zijn dus de Beesten die in dienst staan van Satan. Als echter blijkt dat het om een Geestelijke en morele macht gaat, zoals uit Openbaring 13 duidelijk blijkt, dan is daaraan een Mens verbonden, immers Gods getal in de volmaakte drieenheid = 777
Dus als Jezus het getal 7 als spil toepast in de relatie tussen mens en God, dan kan het bijna niet anders zijn dan dat de Mens, die in Openbaring 13 wordt aangeduid, de Mens is, die zich in Geestelijke zin, op Religieuze gronden, zich BOVEN de Allerhoogste stelt. Daar echter de mens op de zesde dag is geschapen, is het dus zo dat de wet van de menselijke regels en wetten, gebonden in de mens zelf en tracht de mens in zichzelf de verlossing te zoeken en een rijk op te richten!

Terug naar “Archief”