Moderator: Moderafo's
jas schreef:Als we de geschiedenis van Achab en Izebel lezen, zien we dat Izebel als een hoer wordt afgeschilderd. Ook lezen we van haar dat ze zich opmaakte. Ze maakte haar ogen zwart en beschilderde haar gezicht. Kreeg zij het praktikaat hoer opgeplakt vanwege dit make-upgebruik of had het er mee te maken? Bij ons (thuis en in de kerk) werd het in elk geval altijd in één adem genoemd. Ik denk dat 30 jaar geleden het gebruik van make-up bij refomeisjes en -vrouwen niet of nauwelijks voorkwam. Men zou dan inderdaad als hoer bestempeld worden. Hoe kan het dat dit tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld is? Is God toleranter geworden, of heeft ons Godsbeeld nooit geklopt en wordt dit naar ons believen eens in de zoveel jaar bijgesteld?
Aragorn schreef:Hm, moeten we hier nu echt serieus over gaan discussieren of zijn we ondertussen zo verstandig ons met echt relevante dingen bezig te houden?
Aragorn schreef:Hm, moeten we hier nu echt serieus over gaan discussieren of zijn we ondertussen zo verstandig ons met echt relevante dingen bezig te houden?
Andre schreef:jas schreef:Als we de geschiedenis van Achab en Izebel lezen, zien we dat Izebel als een hoer wordt afgeschilderd. Ook lezen we van haar dat ze zich opmaakte. Ze maakte haar ogen zwart en beschilderde haar gezicht. Kreeg zij het praktikaat hoer opgeplakt vanwege dit make-upgebruik of had het er mee te maken? Bij ons (thuis en in de kerk) werd het in elk geval altijd in één adem genoemd. Ik denk dat 30 jaar geleden het gebruik van make-up bij refomeisjes en -vrouwen niet of nauwelijks voorkwam. Men zou dan inderdaad als hoer bestempeld worden. Hoe kan het dat dit tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld is? Is God toleranter geworden, of heeft ons Godsbeeld nooit geklopt en wordt dit naar ons believen eens in de zoveel jaar bijgesteld?
Weet je wie ook hoer was?
Rachab, zij werd door God ingezet om de verspieders onderdak te bieden.
Ze bleef zelfs in leven met haar hele familie, toen de stad werd platgewalst door het volk Israel.
caprice schreef:Daar heb ik woensdag nog een preek over gehoord.
De kooplieden uit heel het land kwamen daar, die op doorreis waren, en zij vertelden van de Israëlieten, van dat volk, met die sterke God. Toen heeft ze ontzag voor die God gekregen, en zoals het met al Gods kinderen gaat, ze gaan de zonden mijden. Zij stopte ook met het uitoefenen van de hoererij. Zij had echter nog wel de herberg, waar iedereen kwam, en daar kwamen de verspieders dus.
Toen zij een hoer was heeft zij haar aangezicht wellicht geblanket, zoals Izebel deed. Maar daarna niet meer hoor.
B: Om een dermate verleiderlijke uitstraling te krijgen, door idd je ogen zwart te omlijnen, je mond zeer nadrukkelijk te accentueren, dat (sommige) mannen er enigzinds oneerbare gevoelens krijgen.
Ja als je denkt: wat een afschuwelijke make-up, was liever thuis gebleven voordat ik je achter het behang plaktKlaas schreef:B: Om een dermate verleiderlijke uitstraling te krijgen, door idd je ogen zwart te omlijnen, je mond zeer nadrukkelijk te accentueren, dat (sommige) mannen er enigzinds oneerbare gevoelens krijgen.
Oneerbare gevoelens van wat make-up???
Klaas
Klaas schreef:B: Om een dermate verleiderlijke uitstraling te krijgen, door idd je ogen zwart te omlijnen, je mond zeer nadrukkelijk te accentueren, dat (sommige) mannen er enigzinds oneerbare gevoelens krijgen.
Oneerbare gevoelens van wat make-up???
Klaas
Klaas schreef:Ah... zwart om de ogen associeer ik vooral met Gothic-fans. Leuke mensen, maar oneerbare gevoelens krijg ik er niet van
Ik denk dat ik bij de mannen hoor die niet echt gevoelig is voor verleidelijke make-up. Ik ben bang dat ik bij de groep hoor die geen make-up nodig heeft voor oneerbare gevoelens....
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten