homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 aug 2004 16:09

BeYourself schreef:Maar je kan ook jezelf blijven. En daar trots op zijn. Dat heb ik ook, ik ben trots dat ik homo ben. En ik zeg altijd: Ik ben wie ik ben en daar wordt niet aan gesleuteld

Trots zijn op wie je bent?
Nee, dat geloof ik niet.

Als er een pil bestond die je hetero kon maken had ik die jaren geleden zeker gekocht. En ook in de hedendaagse "moderne" maatschappij sta je aan je kant of word je met een scheef oog aangekeken.

Ik ben niet trots omdat ik homo ben. Net zomin er reden is voor een hetero om trots te zijn. Ik ben wel trots omdat ik door God bedoeld ben zoals ik ben. Maar dat geldt dan ook voor iedereen.

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 16:30

Hey Zareb,

Mischien geloof jij het niet, maar het is echt zo. Anders had ik het niet geschreven. Maar ik maak op dat jij wil hetero worden, dat is het misschien wel te begrijpen dat je niet trots bent op jezelf, over je homo zijn dan. Als je homo wilt blijven (raar gezegd) dan denk je daar weer anders over. Je wordt soms wel aangekeken jah, maar dat is voor mij geen reden om te veranderen. Maar sommigen zullen meer problemen hebben met hun homo zijn dan anderen, dat is een feit. Maar het trots zijn, kan je ook vertalen als, trots op degene die je bent.

Groetjes

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 16:33

Maar wat bedoel je precies met:

'Als er een pil bestond die je hetero kon maken had ik die jaren geleden zeker gekocht'

Zou je die nu niet meer kopen dan, als ze uitgevonden werden? Gewoon een vraagje...

Groetjes

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 aug 2004 16:51

BeYourself schreef:Maar wat bedoel je precies met:

'Als er een pil bestond die je hetero kon maken had ik die jaren geleden zeker gekocht'

Zou je die nu niet meer kopen dan, als ze uitgevonden werden? Gewoon een vraagje...

Groetjes

Nee, die zou ik niet meer kopen.

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 17:20

Maar je zei: 'Ik ben niet trots omdat ik homo ben'. Vind je het aan de ene kant niet goed dat je het bent maar aan de andere kant wil je wel homo blijven? Kan hoor, maar is ook moeilijk voor je dan.

Groetjes,

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 aug 2004 08:33

BeYourself schreef:Maar je zei: 'Ik ben niet trots omdat ik homo ben'. Vind je het aan de ene kant niet goed dat je het bent maar aan de andere kant wil je wel homo blijven? Kan hoor, maar is ook moeilijk voor je dan.

Groetjes,

Homo zijn is geen keus die je maakt. Als dat wel het geval zou zijn denk ik dat er maar heel weinig homo's zouden zijn. Want waarom zou je kiezen voor een leven waarin je uiteindelijk altijd aan de kant staat. Je meestal in een positie word gedwongen waarin je jezelf moet verdedigen.

Moet je dan trots zijn omdat je homo bent? Daar heb je zelf toch niets aan gedaan. Ik ben trots op m'n bedrijf, ik ben b.v. trots omdat door mij gefokte Mechelaars bij verschillende politie en legerdiensten zijn terecht gekomen. Maar dat zijn zaken waar ik keihard voor gewerkt heb en nog steeds keihard voor werk.
Maar ook die trots is weer relatief.

Het heeft mij best wel tijd gekost om te accepteren dat ik homo ben. Dat God mij zo gemaakt heeft. Maar Hij heeft zelf laten zien dat ik er mag zijn. Dus waarom zou ik dat dan willen veranderen.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 aug 2004 22:19

BeYourself schreef:Hey HTS :wink:
Maar je kan ook jezelf blijven. En daar trots op zijn. Dat heb ik ook, ik ben trots dat ik homo ben.

Een mens kan in eigenlijk niet trots op zichzelf zijn. Natuurlijk zijn we soms trots op onze kinderen of familieleden.
als het goed met ons gaat qua werk of school dan mag en moet je dankbaar zijn dat God je de kracht heeft geschonken om het goed te doen. dat is geen verdienste van jezelf.
maar trots zijn op je geaardheid...waarom? ik ben niet trots op mezelf omdat ik hetero ben, wel dankbaar.
waarom roepen (veel) homo's en lesbo's dat ze trots zijn dat ze zo zijn?
waar ben je trots op dan?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 aug 2004 22:32

CHJC schreef: Het CHJC is van mening dat geloof en homoseksualiteit kunnen samengaan. Bijbelse argumenten, die worden aangedragen om het tegendeel te 'bewijzen', blijken bij zorgvuldige bestudering van de context geen stand te houden We maken allemaal deel uit van Gods goede schepping. Ja, wij ervaren, dat Hij ons Zijn zegen geeft.

de goede schepping, als je daarvan uit gaat dat er sinds de goede schepping niets meer veranderd is dan kan ik begrijpen dat de CHJC die denkbeelden erop nahoud.
echter na de schepping heeft de zondeval plaatsgevonden en is er dus wel wat veranderd.
God heeft ons en alles goed geschapen maar wij mensen hebben er een zootje van gemaakt. en nog steeds.
al die argumenten die CHJC aanhaalt zijn veelal zwak en met hun interpretatie van die bijbelse teksten kan ik niets. het is mi uitholling van de bijbel, alles recht praten zodat het in je straatje past.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 aug 2004 19:03

Lieve kindertjes,

wat wordt het standpunt 'homofilie en homosexualiteit zijn verschillend' toch weer gedemoniseerd :mrgreen: (zie onderaan p.15). Geheel ten onrechte natuurlijk. Er is OOK verschil tussen heterofilie en heterosexualiteit, net zoals er verschil is tussen pedofilie en pedosexualiteit (hoewel de woordenboeken niet doorhebben dat dit verschil er is), tussen bestofilie en bestialiteit (met dieren dus) en tussen transsexueel willen zijn en jezelf daadwerkelijk laten ombouwen.
Om maar eens een fijn voorbeeld uit de kast te trekken: de grenzen tussen zwart en wit zijn uitermate vaag, maar dat wil ook niet zeggen dat er geen verschil is tussen zwart en wit.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 25 aug 2004 16:59

Okey :wink: Ik ben hier nieuw zoals jullie weten en vind het tof dat ik normaal met jullie kan praten, maar als je berichtjes krijg die er zo uit zien. *knip* ben je homo? Smerig hoor, veel plezier! lekker of nie? Doeg viezerd. Wordt je ook niet echt happy! Ik ga geen namen noemen natuurlijk, das lullig. Maar ik wil die persoon toch vragen om een klein beetje respect :wink:

Alvast thx, groetjes

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 25 aug 2004 17:09

Je bedoelt dat je zulke pb's hetb gehad? Dat kan echt niet. Laat die mensen daar onmiddellijk mee ophouden. En ik zou de moderators hierover inlichten bys!

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 25 aug 2004 17:13

Ey, ik ben wel wat gewend, maar ik geef ze nog een kans :wink: Grtzz

Koffie

Berichtdoor Koffie » 25 aug 2004 19:13

BeYourself schreef:Okey :wink: Ik ben hier nieuw zoals jullie weten en vind het tof dat ik normaal met jullie kan praten, maar als je berichtjes krijg die er zo uit zien. *knip* ben je homo? Smerig hoor, veel plezier! lekker of nie? Doeg viezerd. Wordt je ook niet echt happy! Ik ga geen namen noemen natuurlijk, das lullig. Maar ik wil die persoon toch vragen om een klein beetje respect :wink:

Alvast thx, groetjes

Kom op zeg is dit nou een christelijk forum!!!! Als je nog niet eens respect voor iemand kan hebben hoor je hier niet thuis!!!
Kijk als er mensen zijn die het er niet mee eens zijn okey dat mag. Maar mensen die je hier uitschelden zijn wat mij betreft niet welkom

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 25 aug 2004 21:00

tZou jammer zijn als er een PB-moderator-commissie moet worden opgericht die achter de schermen PriveBerichten moet controleren om dit soort zieke geesten eruit te filteren.
Ik zou zeggen, gewoon foute PBs doorsturen naar de moderators en vragen om een flinke vermaning, zo niet verwijdering van betreffend lid.

Ik ben zelf op een ander forum moderator, en ik weet wat er via PBs kan gebeuren zonder dat iemand van het mod-team het doorheeft. En ik weet dat het gebeurt dat fantastische leden opstappen door dit soort moeilijk controleerbaar sicke gedoe. En dat hoor je pas achteraf :x

Dus gewoon een mod aan z'n mouw trekken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

Das mijn mening *)
..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2004 22:12

De mislukkeling die dergelijke PB's stuurt, mag wat mij betreft per direct van Refoweb worden verwijderd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”