Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:52

Hallo Elbert,

Dat bedoel ik, ze hebben er net zo'n rommeltje er van gemaakt als wij. Ook zij zullen dus uit de dood opstaan! Alhoewel zij allemaal Jezus dus navolgden, want ze zijn door hem aangesteld! Dus!

Gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:54

hallo Yael,

Ik heb je regel volledig geplaatst in de posting die je aangaf!

Gegroet

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 14:54

dus de brieven van Paulus en de andere apostelen zijn voor jouw niet relevant boudewijn?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 14:56

Boudewijn schreef:hallo Yael,

Ik heb je regel volledig geplaatst in de posting die je aangaf!

Gegroet

ik las het maar je breekt de zin in tweeen terwijl ik die als 1 geheel zie en beschuldig je mij van dingen in je verhaal die ik helemaal niet gezegt hebt, ik doelde op Romeinen 6, lees maar daar staat exact wat ik probeerde aan te geven.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 14:56

Boudewijn schreef:Hallo Elbert,

Dat bedoel ik, ze hebben er net zo'n rommeltje er van gemaakt als wij. Ook zij zullen dus uit de dood opstaan! Alhoewel zij allemaal Jezus dus navolgden, want ze zijn door hem aangesteld! Dus!

Gegroet

Dus het is ook een rommeltje wat ze in de Bijbel opschreven? Dat begrijp ik uit jouw antwoord

(Als dat zo is dan hebben we ook over de Bijbelse inspiratieleer een ernstig meningsverschil).

Ik had het nl. over wat Paulus en de apostelen schreven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 15:05

Jawel Yael, alles is relevant in de Bijbel, maar daar valt niets aan af m.b.t. dit:

29 Petrus en de andere apostelen antwoordden: "Men moet God meer gehoorzamen dan de mensen

In Efeziërs kunnen we trouwens lezen dat Jezus HOOFD blijft van de Kerk. Dus de GEBODEN worden NERGENS afgeschafd of zijn aan VERANDERING nooit ONDERHEVIG geweest op Gezag van de Almachtige Vader noch op die van Jezus.

En de apostelen erkennen dat zelfde! Dus die zijn uit het goede hout gesneden, lijkt me! Edoch ik moet mijn visie wel centraal stellen in de Tegenwoordige Waarheid! Dus zijn bijvoorbeeld Daniël en Openbaringen, in het licht van Jezus meer relevanter (geworden) Daniël legt dan ook uit dat de Openbaringen niet voor hem zijn bedoeld, maar voor de mensen van DIE tijd! (Hij spreekkt niet over Openbaringen maar over "verstaan van die boodschapen"

gegroet

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 15:07

oke ben ik wel mee eens.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 15:23

Hallo Elbert,

Je schreef:
Als dat zo is dan hebben we ook over de Bijbelse inspiratieleer een ernstig meningsverschil@@

Ik denk van niet! Gods Bijbel is geen boek dat een volmaakt beeld van de mensen, noch van de ook geinspireerde apostelen, leraars of gewone mensen geeft wel van een volmakt voorbeeld en van een volmaakt Evangelie, alleen ..........de mensen - buiten Jezus- niet. We zien vele malen dat apostelen zelfs ongehoorzaam waren net zoals het volk dat meende Jezus te vertegenwoordigen of de Almachtige Schepper. En dat mag blijken want NIET elke discipel van Jezus, die Here here zegt zal het Koninkrijk binnen gaan.

Maar ik stel een tegenvraag: Waar dient de Bijbel voor; om te.......en te......en te.......en te........!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 15:31

Tja, de Bijbel is dan wel door mensen opgeschreven, maar is tegelijkertijd het Woord van God. Dus is alles in de Bijbel relevant en dienen we ons door alles te laten gezeggen zoals de Bijbel dit zelf aangeeft (en daarmee zijn we wel bij de interpretatie van de Bijbel aangekomen).

Daarom geloof ik ook dat de Heilige Geest de apostelen hun (zend)brieven deed schrijven en derhalve hebben we ons daaraan te houden!
(ik heb zo'n idee dat je nu weer over de sabbat gaat beginnen, ik zou zeggen: zie de vorige alinea -> interpretatie).

Ik heb trouwens het idee dat we onderhand behoorlijk offtopic zijn geraakt trouwens. :mrgreen: :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 17:52

Hallo Elbert,

Je schreef:

@@Daarom geloof ik ook dat de Heilige Geest de apostelen hun (zend)brieven deed schrijven en derhalve hebben we ons daaraan te houden! @@

Dat ben ik volkomen metje eens. Maar hier vermeldt je nu wel precies, waar de bottleneck zit. Je schrijft er iets bij:

@@derhalve hebben we ons daaraan te houden@@

Want wie is dan ONZE "apostel" -om het maar even zo te zegen- van de Tegenwoordige Waarheid?

Openbaring 1

1 In dit boek onthult Jezus Christus de geheimen die God Hem bekendgemaakt heeft. Hij zal Zijn dienaren laten zien wat binnenkort moet gebeuren. Daarom heeft Hij Zijn engel naar Zijn dienaar Johannes gestuurd om het hem allemaal te vertellen.2 Johannes heeft opgeschreven wat hij van God gehoord heeft en wat Jezus Christus hem heeft bekendgemaakt.

3 Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.

4 Dit schrijft Johannes aan de zeven christengemeenten in Turkije (A): Ik wens u de genade en vrede toe van God, Die is en Die was en Die komt, van de zeven geesten die voor Zijn troon staan en
5 van Jezus Christus, Die ons trouw de hele waarheid bekendmaakt. Hij is de eerste, Die uit de dood terugkwam en niet meer stierf. Hij is de heerser van alle koningen van de wereld. Alle lof en eer is voor Hem, Die ons liefheeft en Die onze zonden heeft afgewassen door Zijn bloed voor ons te geven.
6 Hij heeft ons bijeengebracht in Zijn Koninkrijk en ons tot priesters van Zijn God en Vader gemaakt. Voor Hem is alle lof en eer! Hij regeert voor altijd en eeuwig! Amen.
7 Hij komt op de wolken terug en iedereen zal Hem zien; ook de mensen die de speer in Zijn lichaam staken. En alle volken van de wereld zullen om Hem treuren en jammeren. Ja, amen.
8 "Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde van alles", zegt de Here, de Almachtige God
, Die is, Die was en Die komt.
9 Ik, Johannes, ben uw broeder en deel in uw lijden terwille van het Koninkrijk van Jezus. Net als u blijf ik Hem trouw, dwars door alles heen! Ik was naar het eiland Patmos verbannen omdat ik de mensen op God had gewezen en hun verteld had wat ik over Jezus Christus wist.10 Door de Heilige Geest werd mijn geest meegenomen naar de dag van de Here. Ik hoorde een luide stem, die klonk als een bazuin, achter mij zeggen:

Kijk Elbert, hier ligt dus nu de otnsluiering! Jezus ZELF is nu DIEGENE die ons, in Openbaringen uitlegt dat we nu (als mensen die in de EINDTIJD leven) bekend maakt dat wij moeten HERSTELLEN nar de wet van dat Ene Koninkrijk, dat aanstonds zal opgericht zal worden, die WEDERGEBOORTE van de HERENIGING met de (GEHELE) Hemelse diepten, weg melkwegstelsel, weg beperkingen en afzondering door de zonde.
We moeten dus niet doen wat de OT testamentische apostelen de mensen van DIE tijd voorhielden van de TOENMALIGE WAARHEID, maar leren Jezus voorbeeld in de relatie tot de Almachtige Schepper en Diens rijk te zien.

Dat is nu precies de opdracht en essentiële eigenschap van de Adventkerk. Zij is een "volk Israël" dat voor de TEGENWOORDIGE WAARHEID in de wereld staat! En dan niet alleen als die bijzondere kerk, maar speicaal VOOR de GEMEENTEN die Jezus in Openbaring 2 opsomt, want haar daden (werken) volgen haar na!

En natuurlijk is de GEHELE Bijbel van belang om te bestuderen en na te vorsen, maar alleen in het licht van Jezus voor VANDAAG!

En misschien LIJKEN we off-topic, maar ik heb niet voor niets de PROFETIE van de RKK Staat er bij gehaald in ♪0én van mijn vorige postings, want ook zij verkondigen een PROFETIE die EXACT in het kader past van hun "Waarheid", dat ZIJ als een APOSTOLISCHE kerk de NIEUWE AARDE zullen formeren!

Hier zien we dus twee Rijken en Machten tegenover elkaar staan, want hoe anders meent de RKK Staat dat zij, voor het Grote Babylon (zoals Jezus deze wereld noemt) de Allerhoogste moet overtroeven met iets, dat fgeitelijk alleen Jezus toekomst! Op welke 9andere) gronden menen zij dat te moeten doen. Blijkbaar passen zij dus VERANDERDE (of andere) wetten en geboden toe, dan dat de Bijbel in de essentie en het licht van Jezusd en het -HEMELS- Koninkrijk leert.

Jezus leert:

@@ Dit schrijft Johannes aan de zeven christengemeenten in Turkije (A): Ik wens u de genade en vrede toe van God, Die is en Die was en Die komt, van de zeven geesten die voor Zijn troon staan en
5 van Jezus Christus, Die ons trouw de hele waarheid bekendmaakt. Hij is de eerste, Die uit de dood terugkwam en niet meer stierf. Hij is de heerser van alle koningen van de wereld. Alle lof en eer is voor Hem, Die ons liefheeft en Die onze zonden heeft afgewassen door Zijn bloed voor ons te geven.
6 Hij heeft ons bijeengebracht in Zijn Koninkrijk en ons tot priesters van Zijn God en Vader gemaakt. Voor Hem is alle lof en eer! Hij regeert voor altijd en eeuwig! Amen.
7 Hij komt op de wolken terug en iedereen zal Hem zien; ook de mensen die de speer in Zijn lichaam staken. En alle volken van de wereld zullen om Hem treuren en jammeren. Ja, amen.@@

Terwijl de RKK Staat door haar Profetische stemmen, blijkbaar ook ergens uit het 'hiernamaals' of ' van boven' de mensen leert.

INTRO: In enkele postings, onder verschillende topics heb ik wel eens aangegevnd at we de datum 25-juni-2005 in het oog moeten hoiuden, omdat ik dan het vermoeen heb dat de Bisscop van Rome dan politiek bekend zal maken dat hij, de structuur van de VN (UN) wil aanpassen om er een morele wet aan te verbinden. Ik noemde dat de Kerk en Staat verbinding! Daardoor zal de wereldse kerk van haar Genade vallen.

Weet u wat de RKK meente te moeten mededelen op haar paigina's van de Profetische stemmen, dit:

Eindtijd

De Eindtijd is de laatste tijd van de menselijke geschiedenis, zoals wij die kennen. Dat betekent niet, dat de mensen en de aarde, zoals wij die kennen, totaal zullen worden vernietigd. Het betekent wel, dat de aarde zal worden herschapen door Onze Heer Jezus Christus bij Zijn Wederkomst in heerlijkheid. Er zal een Nieuwe Aarde ontstaan. En het betekent, dat de mensen, die dan nog - bij de Wederkomst - op de oude aarde in leven zullen zijn, mogelijk een 600 miljoen mensen, zullen overgaan naar de Nieuwe Aarde, alwaar geen zonde meer zal zijn, geen ziekte, geen pijn, geen lijden, geen dood, geen bezoedeling. De Nieuwe Aarde is in feite het Herstelde Aards Paradijs. Echter, zoals elke geboorte van een nieuw mensje gepaard gaat met pijn en weeën, zo zal ook de overgangstijd naar de Nieuwe Aarde een tijd van pijn en lijden en ellende en strijd en oorlog zijn. Men geeft van oudsher die overgangstijd de naam Eindtijd, of Tijd van de Laatste Dagen. De Eindtijd is al begonnen in 1990. En heden bevinden wij ons al volop in het begin van de Laatste Dagen. De Wederkomst kan niet ver meer zijn volgens de hemelse boodschappen. Al mogen wij dag en uur niet kennen, de periode en het jaar kennen wij wel bij benadering. De meest recente profetieën laten verstaan, dat de [color=blue]Wederkomst wel eens vóór 2005 zou kunnen zijn.

Laten we een paar "profetische beweringen van de RKK Staat eens op een rij zetten en zeg dan zelf: Is dit geen opstand tegen de Allerhoogste?

[color=red]1.1. Vele lezers van hemelse boodschappen zien de volgorde van de diverse Pausen niet correct. Nà Paus Jan-Paul II komt er nog maar één ware, rechtmatige Paus, dat is Petrus II. Die persoon is bekend. Hij is nu (half augustus 2001) nog geen priester, noch bisschop. Dat komt nog. Die laatste wettige Paus zal de Rest-Kerk naar de Nieuwe Aarde voeren.

Goed lezen wat daar staat Elbert!

2.. De ontrouwe kardinalen zullen Paus Johannes-Paulus II onbekwaam verklaren, wegens ziekte en zwakte, ja, mogelijk zullen zij zelfs zeggen, dat Paus Jan-Paul II dood is, en een begrafenis ensceneren, te volgen op de televisie. Dan zullen zij een andere Paus kiezen, die Kerk en geloof zal verraden. Dat is de Antipaus, die al vele eeuwen lang wordt voorspeld. Antipaus, omdat hij alles zal goedvinden wat Paus Jan-Paul II altijd heeft tegengehouden, nl. vrouwelijke ‘diakens’ en ‘priesters’, weer huwen van gescheidenen, celibaat der geestelijkheid opheffen, oecumene met andersdenkenden doorzetten ten koste van de geloofswaarheden, de Mis veranderen waardoor deze niet geldig meer zal zijn, enz., enz. Dáárom heet hij al vele eeuwen lang de Antipaus

vervolgens:3. Er komt dan een schisma in de katholieke Kerk door de strijd tussen voorstanders en tegenstanders van de persoon van de Antipaus, die door zijn volgelingen natuurlijk gewoon Paus zal worden genoemd, maar dit niet rechtmatig is, omdat Paus Jan-Paul II nog zal leven (en nooit afstand zal hebben gedaan).

dan:

Volgens sommige hemelse boodschappen zou het een Italiaan zijn. Dus: Voor het oog van de mensen is die gekozen Paus de echte Paus, maar voor God niet. Daarom spreekt men van de Rest-Kerk, dat is het geheel van alle mensen, die de hemelse boodschappen hierover zullen geloven, en die èn het ware bestendige katholieke geloof, èn Paus Jan-Paul II trouw zullen blijven. De overgrote meerderheid, die de valse Paus volgt, vormt dan, wat nog steeds ‘katholieke Kerk’ zal heten (maar het in feite niet meer zal zijn).

en:

5. Op een zeker moment echter zal Paus Jan-Paul II weer (gezond en wel) te Rome tevoorschijn komen, en de Antipaus ontmaskeren. Dat zal geschieden, als de maatschappelijke onlusten en de chaos in Europa, en elders, groot zijn. Mogelijk zal het dan ook al oorlog zijn in delen van Europa. Het zou kunnen, dat vele mensen door de moeilijke toestanden van die dagen, dit niet eens te weten zullen komen, en nog steeds zullen blijven aannemen, dat de Antipaus de ware man is. Dat hangt ook samen met de feitelijke macht over de media. Het is heel goed mogelijk, dat de ware Paus Jan-Paul II dan niet eens als zodanig zal worden herkend, noch beschouwd, door het volk. Als er te Rome onlusten uitbreken, en de Russische troepen naar Rome onderweg zijn, zal hij, Paus Jan-Paul II, Rome ontvluchten en onderduiken, waarbij hij in het verborgene de Rest-Kerk zal blijven leiden. Zijn toekomstige opvolger Petrus II (Petrus Románus uit de profetie van Abt Malachías) zal hem daarbij assisteren. Dat een Paus Rome in de toekomst zal ontvluchten is al opgenomen in zeer oude voorspellingen. Het is mogelijk, dat de Antipaus dan nog steeds min of meer in functie is en blijft.

Blijkbaar zal dus de huidige Paus uit de dood oprijzen of de onsterfelijkheid op aarde ontvangen.
Zie je hoe misleidens zulke berichten zijn end at ze volkomen in lijn staan met Openbaring 13? Zie je dat de mens zich BOVEN de Allerhoogste stelt. Want als de RKK Staat inderdaad die opdracht gaat vervullen (en dat doet zij) dan geldt de ZONDAG gewoon dus nog steeds als een RUSTDAG die ZIJ HEBBEN INGESTELD.

Dus hier het MERKTEKEN voor degene die het BEEST navolgen, want politiek gezien (zou) zal de USA deze ontwikkeling en deze niet ondenkbare profetie van SATAN, geheel ondersteunen zoals Openbaringen 13 ons leert, als zij spreekt over het TWEEDE BEEST.

Satan zal zich voordoen als de wedergekomen Heiland!

Verder:

6. Men bedenke wel, dat Paus Jan-Paul II zijn eigen opvolger zal aanwijzen, de man, die Petrus II zal worden genoemd. Hij heeft dat recht. Een Paus behoeft niet verplicht middels een conclaaf te worden verkozen. De wet van de pauskeuze kan op elk moment door een wettige Paus worden veranderd. (...)

Terwijl Jezus en de Almachtige Vader ons lerend at de wet en de geboden van het Hemels Koninkrijk EEUWIG zijn, zien we hier dat de Kerkstaat van het Grote Babylon, die de Hemelse WETTEN EN GEBODEN tot de maatstaf voor zondige mensen heeft verlaagd, nu zelfs die wetten nog veranderd of aanpast.
......
8. Het tegenwoordige Rome kijkt natuurlijk of positief, of negatief, tegen hedendaagse profetieën aan, het is maar net wat men met Rome bedoelt. Rome als monolithisch, eenvormig, eendenkend blok bestaat niet

Neen, natuurlijk niet zij heeft de zaak omgedraait, zij zegt TECHNSIDCH niet in staat te zijn om alles te beheersen e te beheren op aarde, daarom heeft zij in alle menselijke organisaties hooggeplaatste Geestelijken der RKK Staat geplaatst, die zich heel gewoon maatschappelijk voordoen, maar in feite werkers van de moreler wetgever der wereld zijn. Onder andere de Jezuiten hebben die taak overwegend.

Hier wordt Jezus dienstwerk volledig weggevaagd en gelimiteerd tot een wassen neus dienstwerk, aan de Protestanten:

11. Er bestaan ook betrouwbare profetieën gegeven aan protestanten. Het zijn er maar heel weinig, een verwaarloosbaar aantal vergeleken bij de katholieke profeten, zo als voorbeeld Johansson, een Noorse visserman, begin 20e eeuw. Honderd procent betrouwbare profetieën, gegeven aan half- of niet-christenen zijn er niet

Denk maar eens hier over na, wat hier wordt verkondigd!

En hier beste Elbert is het helemaal een schaamte om hier nog te kunnen soreken van de Plaats die Jezus in het leven van de RKK Staat zou innemen, in tegendeel de Paus en zijn Instituut stellen Jezus volledig ONDERSGESCHIKT aan hun Eigengerechtigde en valse Evangelie!

17. De Kerk, dat is de katholieke Kerk, een andere ware Kerk is er niet in Gods ogen, want, ieder, die zich losmaakt van de rechtmatige Paus, vormt een schismatieke kerk, ook al bewaart men daar nog 95% of meer van de geloofswaarheden. De katholieke Kerk dus, is niet ontstaan door menselijk organisatietalent, of op grond van menselijke motieven, zoals velen tegenwoordig schijnen te menen. De Kerk is door Jezus zelf gesticht, met zijn hiërarchie, en met zijn Sacramenten. De Schrift geeft daar heel wat bewijzen voor. Wie u hoort, hoort Mij ! Wat gij bindt, is in de hemel gebonden ! Enzovoorts. En de kerkelijke Traditie heeft nooit anders geleerd.

WELKE SCHRIFT??

‘Waar de bisschop is, daar is de Kerk.’

Waar Jezus is, daar is het volk Israël

En beste Elbert, dit staat de Protestantse gelovige te wachten als hij zich blijft verbinden met de zondag die door de RKK Staat tot de "Dag des Heren" is geformeerd:

24. Het moet met nadruk worden gezegd, dat alléén het katholieke geloof het ware geloof is. Daarom is alleen daarvan zulk een mystieke bevestiging mogelijk. Als protestanten mystieke ervaringen krijgen, en dat komt beslist tamelijk vaak voor, dan zal die mystieke ervaring slechts de goede katholieke elementen van zijn geloof en het goede persoonlijke leven van die protestant bevestigen, niet zijn valse geloofswaarheden, of het ontbreken daarvan. God kan niet tegelijkertijd de waarheid (van het katholieke geloof) en de leugen (van het protestantisme) bevestigen.

Zie je Elbert wat de RKK Staat hier beweert? En beste Elbert BESEF dat deze profetieën uit een KATHOLIEK TIJDSCHRIFT komen! Gecontroleerd door het VATICAAN (de Plaats waar de Slang wordt aanbeden)

25. Dat het katholieke geloof het enige ware geloof is, is natuurlijk te bewijzen, en de bewijzen vindt men in de talloze verrichte wonderen, èn in de talloze uitgekomen profetieën, gedurende zo’n 2000 jaar.

En beste Zareb, beste Zondag, beste Elbert over de ZONDAG gesproken! Lees eens wat hier gezegd wordt over het ZON newonder!

26. Nogmaals: De waarheid van het katholieke geloof berust op historische feiten, onloochenbare feiten. Op 13 october 1917 trad te Fatima in Portugal het grote zonnewonder op, dat door 70.000 mensen is gezien. Daarmede werd de verschijning van Maria bevestigd.

Wat aanbidden nu de Protestanten?

En lees nu eens op deze link wat er daadwerkelijk gebeurde te FATIMA?
http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

En dan tesnlotte, keert de gehele vrome heilige Staatskerk zich weer in alle (schijn-) heiligheid tot de Verlosser Jezus en moeder Maria:

46. Wij staan in onze dagen inderdaad aan de afgrond. Dat komt gewoon door de zonde. Deze tijd is veel vreselijker dan welke andere tijd ook. Het is geen kwestie van welvaart en welzijn-overdrijving, noch van constructie en destructie, het is allemaal veel simpeler: Het is een kwestie van zonde, de mensen onderhouden de Tien Geboden niet meer ! De zonden van heden zijn veel erger, dan die van Sodom en Gomorhha, of in de tijd van Noë (Noach). Met name zijn tegenwoordig de zonden van afgoderij veel erger. Heden zijn er de geheime riten van de vrijmetselarij, en de echte satanskerken met sexuele mensenoffers. En er is de enorme apostasie van de christenen. Zal Ik nog geloof vinden op aarde als Ik wederkeer ?, zei Jezus. Echter, dat alles behoort tot het mysterie van de Eindtijd. Bidden wij gewoon, zoals van mens tot mens, tot Jezus, en ook tot Zijn Heilige Moeder Maria, de Sedes Sapiéntiæ (de Zetel der Wijsheid). Bid, en volhard daarin, en gij zult t.z.t de waarheid kennen èn aanschouwen.Ioánnes Courlísius, Domus Editória v.z.w. Ioánnes Courlísius, Uitgeverij v.z.w.

Libri Litteræque de Cathólica Religióne et Doctrína Rooms-Katholieke Boeken en Geschriften
Consociátio absque Lucri Causa Vereniging zonder winstoogmerk
augustus 2004

Alsof dat laatste door een Protestantse dominee geschreven is.

Ik hoop dat jullie er van leren, door de Heilige Geest geleid
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 25 aug 2004 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 18:07

Als de Anti-Christ regeerd:

Uit Profetische stemmen:

De echte katholieken van de Rest-Kerk, die zowel de, in hand of voorhoofd geïmplanteerde, microchip als de smart-card zullen weigeren, kunnen slechts overleven door het ruilen van goederen en diensten met anderen, door ruilhandel dus. Of men moet andere waarden gebruiken om leveranciers te betalen, als men die tenminste zal durven aanreiken en aannemen, want officiëel zal dat wel verboden worden door de overheid. Men denke aan goud of juwelen, maar eveneens aan altijd bruikbare etenswaren, zoals pakken kristalsuiker, pakken koffiebonen, of potten oploskoffie, flessen jenever, en dergelijk goed houdbare en verhandelbare producten.

Okay, lezen we dit:

1. De Heilige Maagd Maria: « ... * Dit zijn de dagen, waarin de volgelingen van hem, die zich als tegenstander van Christus opstelt, zullen worden getekend met zijn merkteken op het voorhoofd en op de hand.

2. * Het merkteken op het voorhoofd en op de hand is een uiting van de totale afhankelijkheid aan de zijde van degenen, die door dit symbool worden gekenmerkt. Dit symbool, het merkteken van de Antichrist, geeft aan wie een vijand van Christus is. En het merkteken van de Antichrist, wat wordt aangebracht en ingedrukt, is het teken, dat de persoon algeheel behoort tot de strijdmacht van hem, die Christus' tegenstrever is, en die vecht tegen Zijn goddelijk en koninklijk domein.

3. * Het merkteken wordt ingedrukt op het voorhoofd en op de hand.

* Het voorhoofd duidt op de geest en het verstand, omdat de geest de zetel is van het menselijk redeneervermogen.

* De hand verwijst naar de menselijke handelingen, daar de mens immers met zijn handen werkt en daden stelt.

* Nietemin wordt de ganse persoon in zijn verstand en zijn wil getekend met het merkteken van de Antichrist.

4. * Degene, die zich er toe leent te worden getekend op het voorhoofd, wordt er toe gebracht om de duivelse geloofswaaarheid, dat God niet bestaat, te aanvaarden. Die persoon aanvaardt eveneens de verwerping van Gods wetten, en aanvaardt het atheïsme, de goddeloosheid, hetwelk in deze tijden meer en meer verspreid raakt en wordt aangeprezen. Zodoende wordt die persoon voortgejaagd om alle ideologieën (geestesstromingen), die in de mode zijn, te volgen, en van zichzelf een propagandist en een bevorderaar te maken van al die dwalingen.

5. * Degene, die toestemt met het merkteken te worden getekend op de hand wordt daardoor verplicht op geheel autonome en zelfstandige wijze te handelen, onafhankelijk van God, waarbij die persoon al zijn daden richt op het streven naar zuiver materiële en aardse goederen. Zodoende onttrekt hij zijn daden aan de bedoelingen en de plannen van de Eeuwige Vader, die de daden het nodige licht mee kan geven en ze kan ondersteunen door de Goddelijke Voorzienigheid. Tevens worden de daden van zo'n persoon losgemaakt van de liefde van de Zoon, die de menselijke inspanningen en arbeid tot een kostbaar middel heeft gemaakt tot verlossing en heiliging van de persoon. En die daden komen los van de Heilige Geest, die overal bedrijvig is om elk schepsel inwendig te vernieuwen.

6. * Degene, die is getekend met het merkteken op de hand werkt slechts voor zichzelf met het doel materiële goederen te verzamelen en op te hopen, en om van het geld zijn afgod te maken en aldus een slachtoffer te worden van het materialism

Ogenschijnlijk lijkt het hierop dat de RKK Staat een omschrijving toestaat, die gericht is op hetgeen (Adventisten) maar ook sommige andere Protestantse kerken ondersteunen.

Maar let nu eens op wat hier ONTBREEKT! De aanwezigheid van een PERSOONLIJKE GOD. Men wijst hier gewoon weer naar een aardse staat van dienst, een aards leven, maar dan onder de wereld heerschappij van de RKK Staatskerk, want wat zegt de RKK Staat over en chip in de hand en het voorhoofd, zoals hierboven reeds is aangegeven. En wie is dan die GOD, die blijkbaar mensen niet deed veranderen, zoals we hieronder kunnen ervaren. De RKK Staat worstelt nog steeds met de zonde van het materialisme! WIE IS DAN DIE GOD DIE DE PAUS BEDOELT

Aldus:

6. * Degene, die is getekend met het merkteken op de hand werkt slechts voor zichzelf met het doel materiële goederen te verzamelen en op te hopen, en om van het geld zijn afgod te maken en aldus een slachtoffer te worden van het materialism

Blijkbaar is de VERLOSTE mens GEHEEL NIET VERANDERD!

Gegroet

Zondag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zondag » 25 aug 2004 19:38

Het is natuurlijk erg aantrekkelijk om 'Tien Woorden' te lezen als je het woord 'geboden' in de Bijbel tegenkomt. Omdat je het nodig hebt om je eigen interpretatie te ondersteunen.

Zo wordt ook Openbaring 14 gebruikt.
http://www.bible.ca/7-decalogue-plus-gospel-rev-12-17.htm

(pas op: besmette website, dus NIET lezen als je alleen maar die dingen wilt lezen die je in je eigen gelijk bevestigen en je niet zonder aanziens des persoons iets van anderen wilt lezen en leren; gebruik de achtergrond van de website of de schrijver ook vooral vooraf als excuus om het niet te hoeven lezen van jezelf)

Zondag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zondag » 25 aug 2004 19:47

@Boudewijn:

Bacchiocchi krijgt om de oren van een andere adventist.
http://www.ratzlaf.com/Nelson-Bacchocchi.prn.pdf

Conclusie is nogmaals (nooit anders geweest): Het vieren van de zondag heeft niets met heidense gebruiken van de eerste eeuwen te maken, met het aanbidden van de zon.

Blijf dat dus niet gebruiken als argument om het vieren van de zondag aan te vallen. Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger door. Datzelfde geldt voor het argument dat de RKK de viering van de zondag heeft geïntroduceerd.
De Wet = Liefde. De Wet <> Mozes.

Josh

Berichtdoor Josh » 26 aug 2004 00:03

Conclusie is nogmaals (nooit anders geweest): Het vieren van de zondag heeft niets met heidense gebruiken van de eerste eeuwen te maken, met het aanbidden van de zon.

Jij bent zeer grappig zon-dag.

De Joden maakten gewoon duizenden jaren een foutje omdat ze de Sabbat -de dag van GOD- vierden en nog vieren van vrijdagavond zonsondergang tot zaterdagavond zonsondergang...

Jij bent echt grappig

En in Genesis staat waarom we de Sabbat moeten houden. Simpelweg omdat GOD zelf de Sabbat = rustdag hield.

Veel later kregen de Joden pas de Sabbat in hun Wet/Geboden als rustdag. Jezus -de Zoon van GOD- wordt Heer van de Sabbat genoemd. Van diezelfde Sabbat van GOD; de Vader van Jezus.

En nou wil jij zeggen dat een hele andere dag dan de Sabbat -jouw zondag- afkomstig uit de 4de eeuw opeens de Sabbat zou zijn?!

Dat zal de RK-kerk fijn vinden dat jij dat beweert; immers hun (af)god genaamd paus en samenzweerder Constantinus hebben de zondag in het leven geroepen in 325 te Nicea. Niks bijbels aan.

Die zondag...altijd vol gein

Gelukkig weten de Joden en met hen vele Christenen wel beter!

:idea: Josh

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 aug 2004 01:23

Christenen? Volgens mij ben jij geen Christen. Een Christen gelooft in de H. Drieëenheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”