Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 10:11

Dag Zondag,

Dank voor je reactie,

Je schreef:

De boodschap van de Galatenbrief is er een voor alle christenen. Want de valkuil van de Galaten is voor een ieder dichtbij. Voor een ieder die niet volledig durft te vertrouwen op Jezus Christus, onze Verlosser, maar zijn zekerheden ook in iets anders wil zoeken. In geld, of in werken, of in ... (de lezer kan bij zichzelf nagaan wat zijn valkuil is).

Ik heb nergens gezegd dat de Galaten brief voor een beperkte groep Christenen is, maar ik zou de visie van Ratzlaff eerst goed moeten bestuderen VOORDAT ik kan vaststellen waar (voor mij) of voor Ratzlaff danwel voor anderen, de reden is dat hij juist de Galatenbrief toepast (dan). Valkuilen zijn er ten over. Zoals de ZON dag, die als valkuil, door velen Christenen wordt aanbeden!
Terwijl ik enkele postings terug heb aangegeven, dat God de ZON als een middel ziet waardoor de Christenen, die deze aanbidden, als een verzengende hitte zullen ervaren.
Geen voorbeeld van het LICHT dat de Gerechtigheid voorstelt, Jezus. In dat opzicht is de ZON dus geen aanbiddingspunt. toch leert de Heiland dat de zon wel aanbeden wordt, ook door de Christengemeenten.

Verwijzingen in de Bijbel die aantonen dat de mens de ZON-dag als vervangende 1e dag ZELF verkoos, om God te menen te moeten aanbidden, terwijl dat in de hele Schrift nergens door Jezus wordt aangekondigd, Schriftuurlijk plaatsen dus IN de Bijbel waar geschreven staat, dat mensen PROBEREN GODS WET te VERANDEREN:

Johannes 17:17
Spreuken 23:23
Hebreeën 13:8
Psalm 89:34
Exodus 31:18
Mattheüs 5:17, 18
Genesis 2:1-3
Lucas 4:16
Handelingen 13:42-44
Handelingen 20:28-31
Daniël 8:12
Jesaja 8:16
Exodus 20:8-11
Openbaring 7:1-3
Openbaring 14:7 en 12

Wanneer hoor ik nu eens iemand die valkuilen noemen en herkennen!
Lijkt me zeer verstandig om daar eens de aandacht op te vestigen, zo vlak voordat Jezus een EINDE maakt aan de HERSTEL periode (Genadetijd) die de Christenen hebben om hem te leren aanvaarden en na te volgen!

Vandaar:

Psalmen 141
8 Ik kijk alleen maar uit naar U, HERE God. Ik weet dat U mij beschermt, lever mij niet aan hen uit.
9 Bescherm mij voor de strikken die zij hebben gezet; voor de valkuilen, die misdadigers voor mij hebben gegraven.
10 Ik hoop dat de ongelovigen zelf in die kuilen terechtkomen; allemaal, terwijl ik eraan voorbij ga.

en als we geboden en wetten van mensen, ook in geloofszaken, steeds weer blijven najagen en aanbidden:

Jesaja 24

15-16 en in het oosten zal men die lofprijzing beantwoorden. Hoor ze zingen voor de HERE, overal ter wereld. Zij zingen over de glorie van de rechtvaardige! Maar mijn hart is zwaar van verdriet, want het kwaad voert nog steeds de boventoon en overal heerst nog het bedrog.
17 Angst, valkuilen en valstrikken zijn nog steeds uw lot, o mannen van de aarde.
18 Als u angstig vlucht, zult u in een kuil vallen en als u uit die kuil weet te vluchten, zult u in een val lopen, want de vernietiging valt vanuit de hemelen op u; de aarde schokt onder uw voeten.

Hoeveel dichter ben ik dan bij de "Tegenwoordige Waarheid" aangaande de valkuilen die ik meen te zien, dan jullie in de Galatenbrief en de visie van één enkel mens, die in vertwijfeling verkeerd.

Ongetwijfel zal ik accenten in de visie van Ratzlaff's verwijzingen kunnen vinden op grond van de Galetenbrief, maar ik zal dan ook daaruit positieve redenen kunnen vinden, waarom Ratzlaff én uit de Adventkerk én de zondag is gaan onderhouden, en daarmee aan hem ook de hierboven genoemde valkuilen niet ziet of wil zien. Ik zou Ratzlaff dn, als ex- lidmaat van de Adventkerk iets moeten gaan verwijten en dat wil ten alle tijde voorkomen, juist omdat (ook) de Adventlkerk niet als enige Ware kerk, m.b.t. het gehele Overblijfsel, zich kan profileren. Wel nezit ze,nogmaals de fundamenten die dat aangeven waar Jezus de Gemeenten op wil wezen, de gave der profetie en het Getuigenis van Jezus, ontegenzeggelijk. <aar het ligt dan aan de "Adventist" hoe hij en waarom hij daarmee omgat, zoals hij of zij dat vanuit dat Geestelijke fundament, zelf ervaart. Adventisten (en ik denk alle Christenen) spreken hun Geloof uit op grond van hun -persoonlijke ervaring- met of zonder Jezus! En als dat de maatstaf is, dan is er maar één fundmanet. En zolang valkuilen, zoals ik aangaf de maatstaf zijn van velen, is Jezus blijkbaar éénoog in het land der blinde volgelingen!

Jezus zal er over moieten oordelen. NIET IEDEREEN die roept Here, Here zal het Koninkrijk tenslotte binnengaan, alhoewel velen menen er al te zijn na slechts één aspect van het fundament (SCHULDVRAAG) te hebben begrepen.

Er zijn genoeg redenen om je aanbeden denominatie te verlaten. Maar dat is de essentie niet van Geloof! Je persoonlijke relatie door de Heilige Geest en een ONVERANDERLIJKE wet, zijn de enige maatstaven waarop en waardoor we kunnen EVANGELISEREN en zelf staande kunnen blijven.

Gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 12:21

Hallo Zondag,

Inderdaad,

Zoals je schreef:

De boodschap van de Galatenbrief is er een voor alle christenen. Want de valkuil van de Galaten is voor een ieder dichtbij. Voor een ieder die niet volledig durft te vertrouwen op Jezus Christus, onze Verlosser, maar zijn zekerheden ook in iets anders wil zoeken. In geld, of in werken, of in ... (de lezer kan bij zichzelf nagaan wat zijn
valkuil is).

Maar ik stel mijn vertrouwen op Jezus in zo'n opzicht, en dan heb ik gelijk als ik stel dat ik mij, aan één enkel inzicht van een (notabene) ex-predikant, een oordeel ga vellen én over mijn persoonlijk vertrouwen in de Heiland (omdat Hij mij nog nooit bedrogen heeft en alles is "uitgekomen" zo als Hij heeft beloofd aan Mij) én omdat ik de valkuilen -daardoor- (h-) erken die Jezus Zelf aan ons laat zien, waardoor we verloren kunnen gaan. Ik heb die valkuilen al ETTELIJKE maken in mijn postings geplaatst en NOG ZIEN weinigen die boodschappen van een Verlossende Heiland!

gek hé!

Vandaar:Hosea 5

1 Luister, priesters en leiders van Israël. Zet uw oren open, leden van het koninklijk huis. Uw vonnis is geveld, want u hebt het volk in een valstrik gelokt met uw afgoden in Mizpa en op de berg Tabor.2 U hebt een diepe valkuil voor de mensen gegraven. Maar vergeet niet dat Ik stuk voor stuk met u zal afrekenen voor wat u hebt gedaan.3 Ik ken uw misdaden, Israël: U hebt zich als een prostituée gedragen en uzelf verontreinigd.

Over het BEEST en de HOER gesproken, ook in de Tegenwoordige Waarheid, als we dan toch Galaten als valkuil-voorbeeld aanhalen.

Jezus wijst ons hier op de apostolische valkuil! Onze eigen leiders!

gegroet

Josh

Berichtdoor Josh » 25 aug 2004 12:31

Zondag...

De Galatenbrief mag en kan nooit opgevat worden als 'de Geboden zijn afgeschaft en niet meer geldig'. Behalve dat Jezus zelf zegt dat de Geboden van GOD geldig blijven...

De Bijbel zegt duidelijk dat we dienen te volbrengen wat de Wet van ons eist mét de Heilige Geest. En dat 'de Wet' hier de Geboden aangaan blijkt duidelijk uit Jakobus 2:10, dus lees dit vers maar eens goed.

*Volbrengen van de Wet = houden van de Geboden van GOD
*Met de Geest van GOD = in Jezus én met de Geestesgaven

Om niet in zonde op te groeien, hou je de Geboden van GOD; op elke andere wijze zou je je eigen wil doen én GOD niet liefhebben (Gebod 1 t/m4 ) en je naaste niet liefhebben (Gebod 5 t/m 10). Dus de Geboden is minimaal wat je dient te volbrengen in Jezus én in Geest.

Wat de Galatenbrief probeert te vertellen is dat je niet eerst een besneden Jood hoeft te worden die zich aan reinheidswetten houdt om daarna pas Christen te kunnen worden.

Dat is de context van Paulus en de Galaten die terugwilden naar het oude Joodse leven en waarden.

De context die vol-evangelischen oa gebruiken is er één die uit de New Age doos komt; dit wordt ook wel 'goedkope genade' genoemd.

Josh

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 12:38

En beste forumleden als we het dan toch over de Anti-Christ hebben:

Openbaring 13

Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.
2 Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.
3 Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.
4 Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5 Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6 En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.
7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.
8 Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is.9-10 Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden. Wie met het zwaard doodt, moet door het zwaard gedood worden. Daaruit zal het geduld en het geloof van Gods kinderen blijken.

Okay beste vrienden; Het Pausdom dat van zijn " wonde genas" en wat gaat dat Beest dan doen!

Wel dat BEEST meldt dat zelf hier:

Het zal een MERKTEKEN aan voorhoofd en rechtrhand van hen plaatsen die het BEEST in verbazing achterna blijven gaan en NIET in het Levensboek geschreven (kunnen) staan:

De Bisschop van Rome meldt anno dato 25-08-2004, bij monde van Zijn trouwe navolgers de Profetie van haar Gezag:

1. Vele lezers van hemelse boodschappen zien de volgorde van de diverse Pausen niet correct. Nà Paus Jan-Paul II komt er nog maar één ware, rechtmatige Paus, dat is Petrus II. Die persoon is bekend. Hij is nu (half augustus 2001) nog geen priester, noch bisschop. Dat komt nog. Die laatste wettige Paus zal de Rest-Kerk naar de Nieuwe Aarde voeren.

Rome’ zoals velen het veronderstellen te zijn, als een onwrikbaar katholiek blok, samengesteld uit personen geheel en absoluut trouw aan de huidige Paus, bestaat niet ! Paus Jan-Paul II is omringd door een kleine groep getrouwen, van kardinalen tot eenvoudige priesters, en door een veel grotere groep verraders (vrijmetselaars). Van de kardinalen wordt in de boodschappen gezegd, dat de overgrote meerderheid (dus 2/3 tot 3/4) tot de kerkelijke vrijmetselarij behoort, en de Paus liever vandaag dan morgen weg zien gaan. Er bestaat dan ook al jaren een complot om Paus Jan-Paul II weg te werken. Dit complot verkeert nu in de voorlaatste fase. Binnenkort (dit najaar van 2001 nog, of anders volgend voorjaar 2002) zal Paus Jan-Paul II worden verwijderd uit Rome.

2. De ontrouwe kardinalen zullen Paus Johannes-Paulus II onbekwaam verklaren, wegens ziekte en zwakte, ja, mogelijk zullen zij zelfs zeggen, dat Paus Jan-Paul II dood is, en een begrafenis ensceneren, te volgen op de televisie. Dan zullen zij een andere Paus kiezen, die Kerk en geloof zal verraden. Dat is de Antipaus, die al vele eeuwen lang wordt voorspeld. Antipaus, omdat hij alles zal goedvinden wat Paus Jan-Paul II altijd heeft tegengehouden, nl. vrouwelijke ‘diakens’ en ‘priesters’, weer huwen van gescheidenen, celibaat der geestelijkheid opheffen, oecumene met andersdenkenden doorzetten ten koste van de geloofswaarheden, de Mis veranderen waardoor deze niet geldig meer zal zijn, enz., enz. Dáárom heet hij al vele eeuwen lang de Antipaus. Hij is dat terecht, voor de trouwe katholieken - een zeer kleine minderheid. Maar voor de zeer grote groep moderne katholieken zal hij gewoon dè Paus zijn, want hij zal voor het oog van de wereld op normale wijze door het conclaaf worden gekozen, of toch bijna. Want er zijn hemelse boodschappen, waarin wordt gezegd, dat de kardinalen van de wereld niet allemaal in Rome zullen vergaderen voor het conclaaf, en dat de stemmen gedeeltelijk per telefoon zullen worden uitgebracht.

Zo, zo ook nog en dubbele agenda!

Gegroet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 25 aug 2004 14:09, 3 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 12:40

Inderdaad, wat Josh schreef!

Dus waarom zou ik mij, door een vertwijfelde broeder (Dale Ratzlaff) nog verder comprimiteren, en mijzelf en hem aan zo'n menselijk conflict schaden, inclusief mijn Heiland!

gegroet

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 12:40

Josh schreef:Zondag...

De Galatenbrief mag en kan nooit opgevat worden als 'de Geboden zijn afgeschaft en niet meer geldig'. Behalve dat Jezus zelf zegt dat de Geboden van GOD geldig blijven...

De Bijbel zegt duidelijk dat we dienen te volbrengen wat de Wet van ons eist mét de Heilige Geest. En dat 'de Wet' hier de Geboden aangaan blijkt duidelijk uit Jakobus 2:10, dus lees dit vers maar eens goed.

*Volbrengen van de Wet = houden van de Geboden van GOD
*Met de Geest van GOD = in Jezus én met de Geestesgaven

Om niet in zonde op te groeien, hou je de Geboden van GOD; op elke andere wijze zou je je eigen wil doen én GOD niet liefhebben (Gebod 1 t/m4 ) en je naaste niet liefhebben (Gebod 5 t/m 10). Dus de Geboden is minimaal wat je dient te volbrengen in Jezus én in Geest.

Wat de Galatenbrief probeert te vertellen is dat je niet eerst een besneden Jood hoeft te worden die zich aan reinheidswetten houdt om daarna pas Christen te kunnen worden.

Dat is de context van Paulus en de Galaten die terugwilden naar het oude Joodse leven en waarden.

De context die vol-evangelischen oa gebruiken is er één die uit de New Age doos komt; dit wordt ook wel 'goedkope genade' genoemd.

Josh

De wet is inderdaad niet afgeschaft, maar heeft wel een andere plaats volgens de Galatenbrief. Dat is waar Zondag en ik het over hebben. We hebben het dan ook niet over goedkope genade, wel over vrije (dus gratis) genade.

Dus naleven van Gods Wet is een goede, christelijke zaak, maar of je erdoor gered wordt en of je die wet in dit leven volbrengt? Nou nee.

Lukt het trouwens al een beetje om de wet te volbrengen? (uit het antwoord op die vraag zal blijken of je jezelf een beetje kent en of je daar al zo mee in de problemen bent gekomen dat je de toevlucht hebt genomen tot Christus).
Mij lukt het in elk geval niet. Met Paulus moet ik zeggen (Rom. 7):

24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.
26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.

Van Hem is dus al mijn heil.

Psalm 51:

18 Want Gij hebt geen lust tot offerande, anders zou ik ze geven; in brandofferen hebt Gij geen behagen.
19 De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten.

Niets van onszelf dus! Lees deze hele psalm maar eens, dan zie je hoe goed David heeft ingeleefd hoe hij tegenover God stond. Zo staan wij ook tegenover Hem. Als arme schepselen die alleen van zijn genade afhankelijk zijn.
Laten we bedenken dat het eerste werk van Gods Geest over het algemeen een afbrekend werk is in ons hart: we worden afgebracht van onszelf en gericht op Christus.
Laatst gewijzigd door elbert op 25 aug 2004 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Josh

Berichtdoor Josh » 25 aug 2004 12:50

De wet is inderdaad niet afgeschaft, maar heeft wel een andere plaats volgens de Galatenbrief. Dat is waar Zondag en ik het over hebben. We hebben het dan ook niet over goedkope genade, wel over vrije (dus gratis) genade.

Dus naleven van Gods Wet is een goede, christelijke zaak, maar of je erdoor gered wordt en of je die wet in dit leven volbrengt? Nou nee.

Iedereen die meent in zonde te kunnen opgroeien door eigen wil en handelen te mogen doen omdat er een aantal kerken beweren dat door het offer nu alles kan en mag....doet gewoonweg de eigen wil. Op die wijze doe je precies hetzelfde wat Adam en Eva deden nav wat de duivel hen voorspiegelde: je kan zonder GOD en de band die jullie met HEM (Geestelijk) hebben. De duivel zei: 'GOD wil jullie alleen maar kleinhouden, maar echt...jullie kunnen het zelf; eet maar van de vrucht !'.

De Genade van GOD door Zijn Zoon Jezus bestaat eruit, dat we vergeving van zonden kunnen krijgen als we Jezus aannemen. Wie verankerd is in Jezus kan weer Geestelijk contact krijgen met GOD en de Geestesgaven ontvangen [handoplegging].

Zondigen tegen de Geboden van GOD -die geldig blijven- verbreekt echter onmiddellijk weer het contact met GOD; ook als je in Jezus bent.
En zondigen tegen de Geboden kan ook nog steeds dus!!!!!!!!! Je kan nog steeds stelen, liegen, moorden, andere goden dienen of een andere heilige dag dan de Sabbat houden (bvb de zondag of vrijdag).

Vergeving vragen in Jezus aan Jezus in oprechtheid alleen wast je dan weer schoon + herstelt het contact met GOD; de Vader van Jezus.
Zo hou je de band met GOD heel.

Maar jullie vergeten ook nog, dat de Kinderen van GOD uitgroeien tot een Vrucht. Opgroeien zonder Jezus (in erfzonde) of in zonde (tegen de Geboden van GOD/zonder Jezus vergeving te vragen als je in Jezus bent) zou leiden tot een vrucht van de wereld en de heer van de wereld: satan.

Dát is een ongewenst iets voor Christenen!

Daarom: neem wat Openbaring 14:12 zegt ter harte:

De Kinderen van GOD houden de Geboden van GOD én hebben het geloof in Jezus én zijn daar standvastig in!

Josh :!:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 12:59

Josh schreef:

Iedereen die meent in zonde te kunnen opgroeien door eigen wil en handelen te mogen doen omdat er een aantal kerken beweren dat door het offer nu alles kan en mag....doet gewoonweg de eigen wil. Op die wijze doe je precies hetzelfde wat Adam en Eva deden nav wat de duivel hen voorspiegelde: je kan zonder GOD en de band die jullie met HEM (Geestelijk) hebben. De duivel zei: 'GOD wil jullie alleen maar kleinhouden, maar echt...jullie kunnen het zelf; eet maar van de vrucht !'.

Als je me goed gelezen hebt dan weet je dat ik dit dus niet beweer en ook niet beweerd heb.

Josh schreef:...

Zondigen tegen de Geboden van GOD -die geldig blijven- verbreekt echter onmiddellijk weer het contact met GOD; ook als je in Jezus bent.

Gelukkig is er een biddende Heiland in de Hemel Die voor ons bidt en de Geest Die met onuitsprekelijke verzuchtingen bidt.

Josh schreef:En zondigen tegen de Geboden kan ook nog steeds dus!!!!!!!!! Je kan nog steeds stelen, liegen, moorden, andere goden dienen of een andere heilige dag dan de Sabbat houden (bvb de zondag of vrijdag).

Sterker nog, we zondigen nog veel vaker dan we denken (hoewel ik het over het tijdstip van de sabbat niet met je eens ben, dat valt onder de christelijke vrijheid).

Josh schreef:Vergeving vragen in Jezus aan Jezus in oprechtheid alleen wast je dan weer schoon + herstelt het contact met GOD; de Vader van Jezus.
Zo hou je de band met GOD heel.

God houdt de band heel. Als het van ons afhing, brrr.

Josh schreef:Maar jullie vergeten ook nog, dat de Kinderen van GOD uitgroeien tot een Vrucht. Opgroeien zonder Jezus (in erfzonde) of in zonde (tegen de Geboden van GOD/zonder Jezus vergeving te vragen als je in Jezus bent) zou leiden tot een vrucht van de wereld en de heer van de wereld: satan.

Dát is een ongewenst iets voor Christenen!

Je bedoelt dat de kinderen van God vruchten van de Geest voortbrengen? Daar ben ik het mee eens, al zullen ze het zelf niet altijd beseffen.
Bijv. het waar geloof in Christus, kinderlijke vreze Gods, droefheid die naar God is over de zonde, honger en dorst naar de gerechtigheid, enz.
Of ook Gal. 5:22: Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Terug dus naar mijn vraag: lukt het trouwens al een beetje om de wet te volbrengen? (uit het antwoord op die vraag zal blijken of je jezelf een beetje kent en of je daar al zo mee in de problemen bent gekomen dat je de toevlucht hebt genomen tot Christus).
Laatst gewijzigd door elbert op 25 aug 2004 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Josh

Berichtdoor Josh » 25 aug 2004 13:06

Elbert...jij legt weer jouw vorming en handelen als verantwoordelijkheid in de handen van GOD. Je zegt zelf 'er wordt voor mij wel gebeden in de Hemel' en GOD doet 't wel voor me.

NEE dus! Adam en Eva waren zélf verantwoordelijk voor hun daden; zelfs toen ze nog Geestelijk contact hadden met GOD. GOD is géén tiran die het wel voor ons bepaalt.

GOD wil dat wij tot inzichten komen en ons handelen in Jezus en Geest conform zijn visie in ons leven laten vormgeven.

En vergeet niet dat er dus voor mensen die de Geboden Gods houden in Geest én in Jezus een nieuw leven zal komen. Wederom een leven zoals GOD het bedoelt heeft én in de Hemel van GOD. Zonde of zondigen heeft daar geen plaats. En dus 'vruchten van zonde' ook niet.

Elbert...ik hoor steeds weer 'goedkope genade' spreken uit wat jij zegt.

Waarom wil jij Gods Woord niet ter harte nemen? Als Openbaringen 14:12 duidelijk zegt, dat je de Geboden van GOD dient te houden als Kind van GOD...dan is dat zeer duidelijke taal.

Verwerp jij Gods Woord?

Josh

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 13:15

Josh schreef:Elbert...jij legt weer jouw vorming en handelen als verantwoordelijkheid in de handen van GOD. Je zegt zelf 'er wordt voor mij wel gebeden in de Hemel' en GOD doet 't wel voor me.

NEE dus! Adam en Eva waren zélf verantwoordelijk voor hun daden; zelfs toen ze nog Geestelijk contact hadden met GOD. GOD is géén tiran die het wel voor ons bepaalt.

GOD wil dat wij tot inzichten komen en ons handelen in Jezus en Geest conform zijn visie in ons leven laten vormgeven.

En vergeet niet dat er dus voor mensen die de Geboden Gods houden in Geest én in Jezus een nieuw leven zal komen. Wederom een leven zoals GOD het bedoelt heeft én in de Hemel van GOD. Zonde of zondigen heeft daar geen plaats. En dus 'vruchten van zonde' ook niet.

Elbert...ik hoor steeds weer 'goedkope genade' spreken uit wat jij zegt.

Waarom wil jij Gods Woord niet ter harte nemen? Als Openbaringen 14:12 duidelijk zegt, dat je de Geboden van GOD dient te houden als Kind van GOD...dan is dat zeer duidelijke taal.

Verwerp jij Gods Woord?

Josh

Josh,

juist omdat wij verantwoordelijk zijn tegenover God, komen we in de schuld, want wij zijn zondaren. Omdat we in de schuld staan moeten of wijzelf of iemand anders voor ons betalen. Wie betaalt er? Jezus, ik of beide. Dat is de vraag.

Jezus heeft voor mij alles betaald en daarmee ben ik gered. En het zit het met jou?

De redding door Jezus ontslaat mij niet van mijn roeping om voor Hem te leven (dus naar Zijn geboden te leven). Dat is ook geen last, maar een vreugde, want Hij is het waard om gediend te worden. Maar ik heb niet de illusie dat mijn werken er zijn om iets te verdienen. Dat zou een belediging van God zijn, omdat mijn beste werken nog met zonden besmet zijn.

Dat heeft dus niks met goedkope genade te maken.

Zo duidelijk?

Terug dus naar mijn vraag: lukt het trouwens al een beetje om de wet te volbrengen? (uit het antwoord op die vraag zal blijken of je jezelf een beetje kent en of je daar al zo mee in de problemen bent gekomen dat je de toevlucht hebt genomen tot Christus).
Laatst gewijzigd door elbert op 25 aug 2004 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Josh

Berichtdoor Josh » 25 aug 2004 13:18

Jezus heeft voor mij alles betaald en daarmee ben ik gered. En het zit het met jou?

Jezus heeft de prijs betaald, maar niet zodat je weer van voren af aan zal gaan beginnen met zondigen!

AWAY FROM ME SATAN!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 13:19

nogal logisch. heiligmaking weet je.

Josh

Berichtdoor Josh » 25 aug 2004 13:27

Jezus heeft de prijs betaald, maar niet zodat je weer van voren af aan zal gaan beginnen met zondigen!

En de Bijbel zegt ook in Openbaring 14:12: De Kinderen van GOD houden de Geboden van GOD; als Kind van GOD ben je geheiligd voor GOD; letterlijk: afgesneden voor GOD en wel in Jezus én Geest.

En dus hou je je aan wat GOD van je vraagt in Zijn Geboden, anders ben je geen Kind van GOD en ben je niet van hem, maar van de heer van de wereld.

Wil jij net als Elbert Gods Woord verwerpen Yael? Dat lijkt me niet verstandig.

Hoe kerken mensen kunnen indoctrineren op een wijze zodat ze precies het omgekeerde doen wat GOD van Zijn Kinderen vraagt.... diep triest!

Josh

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 13:32

Josh schreef:Jezus heeft de prijs betaald, maar niet zodat je weer van voren af aan zal gaan beginnen met zondigen!

Daar ben ik het dus helemaal mee eens!
(ja, wat dacht jij dan? Wel goed lezen wat ik post hoor!)

Josh schreef:En dus hou je je aan wat GOD van je vraagt in Zijn Geboden, anders ben je geen Kind van GOD en ben je niet van hem, maar van de heer van de wereld.

Dat is wel de bedoeling ja.

Terug dus naar mijn vraag: lukt het al een beetje om de wet te volbrengen? (uit het antwoord op die vraag zal blijken of je jezelf een beetje kent en of je daar al zo mee in de problemen bent gekomen dat je de toevlucht hebt genomen tot Christus).

Kennis van God en kennis van jezelf gaan nl. gelijk op. Geen zelfkennis, dan ook geen Godskennis.
Laatst gewijzigd door elbert op 25 aug 2004 13:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 13:33

Josh,
BLAAT :!: :!: :!:
DAT ZEG IK TOCH HELEMAAL NIET IK ZEG JUIST DAT JE GELIJK HEBT HET IS TOCH LOGISCH DAT JE NIET MEER GAAT ZONDIGEN OPDAT DE GENADE MEER WORDE ZIE ROMEINEN 6. JE MOET GOED LEZEN :!: :!: :!:
Alleen je moet de Heiligmaking en de rechtvaardigmaking niet met elkaar verwarren.
Laatst gewijzigd door Yael op 25 aug 2004 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”