Dag Zondag,
Dank voor je reactie,
Je schreef:
De boodschap van de Galatenbrief is er een voor alle christenen. Want de valkuil van de Galaten is voor een ieder dichtbij. Voor een ieder die niet volledig durft te vertrouwen op Jezus Christus, onze Verlosser, maar zijn zekerheden ook in iets anders wil zoeken. In geld, of in werken, of in ... (de lezer kan bij zichzelf nagaan wat zijn valkuil is).
Ik heb nergens gezegd dat de Galaten brief voor een beperkte groep Christenen is, maar ik zou de visie van Ratzlaff eerst goed moeten bestuderen VOORDAT ik kan vaststellen waar (voor mij) of voor Ratzlaff danwel voor anderen, de reden is dat hij juist de Galatenbrief toepast (dan). Valkuilen zijn er ten over. Zoals de ZON dag, die als valkuil, door velen Christenen wordt aanbeden!
Terwijl ik enkele postings terug heb aangegeven, dat God de ZON als een middel ziet waardoor de Christenen, die deze aanbidden, als een verzengende hitte zullen ervaren.
Geen voorbeeld van het LICHT dat de Gerechtigheid voorstelt, Jezus. In dat opzicht is de ZON dus geen aanbiddingspunt. toch leert de Heiland dat de zon wel aanbeden wordt, ook door de Christengemeenten.
Verwijzingen in de Bijbel die aantonen dat de mens de ZON-dag als vervangende 1e dag ZELF verkoos, om God te menen te moeten aanbidden, terwijl dat in de hele Schrift nergens door Jezus wordt aangekondigd, Schriftuurlijk plaatsen dus IN de Bijbel waar geschreven staat, dat mensen PROBEREN GODS WET te VERANDEREN:
Johannes 17:17
Spreuken 23:23
Hebreeën 13:8
Psalm 89:34
Exodus 31:18
Mattheüs 5:17, 18
Genesis 2:1-3
Lucas 4:16
Handelingen 13:42-44
Handelingen 20:28-31
Daniël 8:12
Jesaja 8:16
Exodus 20:8-11
Openbaring 7:1-3
Openbaring 14:7 en 12
Wanneer hoor ik nu eens iemand die valkuilen noemen en herkennen!
Lijkt me zeer verstandig om daar eens de aandacht op te vestigen, zo vlak voordat Jezus een EINDE maakt aan de HERSTEL periode (Genadetijd) die de Christenen hebben om hem te leren aanvaarden en na te volgen!
Vandaar:
Psalmen 141
8 Ik kijk alleen maar uit naar U, HERE God. Ik weet dat U mij beschermt, lever mij niet aan hen uit.
9 Bescherm mij voor de strikken die zij hebben gezet; voor de valkuilen, die misdadigers voor mij hebben gegraven.
10 Ik hoop dat de ongelovigen zelf in die kuilen terechtkomen; allemaal, terwijl ik eraan voorbij ga.
en als we geboden en wetten van mensen, ook in geloofszaken, steeds weer blijven najagen en aanbidden:
Jesaja 24
15-16 en in het oosten zal men die lofprijzing beantwoorden. Hoor ze zingen voor de HERE, overal ter wereld. Zij zingen over de glorie van de rechtvaardige! Maar mijn hart is zwaar van verdriet, want het kwaad voert nog steeds de boventoon en overal heerst nog het bedrog.
17 Angst, valkuilen en valstrikken zijn nog steeds uw lot, o mannen van de aarde.
18 Als u angstig vlucht, zult u in een kuil vallen en als u uit die kuil weet te vluchten, zult u in een val lopen, want de vernietiging valt vanuit de hemelen op u; de aarde schokt onder uw voeten.
Hoeveel dichter ben ik dan bij de "Tegenwoordige Waarheid" aangaande de valkuilen die ik meen te zien, dan jullie in de Galatenbrief en de visie van één enkel mens, die in vertwijfeling verkeerd.
Ongetwijfel zal ik accenten in de visie van Ratzlaff's verwijzingen kunnen vinden op grond van de Galetenbrief, maar ik zal dan ook daaruit positieve redenen kunnen vinden, waarom Ratzlaff én uit de Adventkerk én de zondag is gaan onderhouden, en daarmee aan hem ook de hierboven genoemde valkuilen niet ziet of wil zien. Ik zou Ratzlaff dn, als ex- lidmaat van de Adventkerk iets moeten gaan verwijten en dat wil ten alle tijde voorkomen, juist omdat (ook) de Adventlkerk niet als enige Ware kerk, m.b.t. het gehele Overblijfsel, zich kan profileren. Wel nezit ze,nogmaals de fundamenten die dat aangeven waar Jezus de Gemeenten op wil wezen, de gave der profetie en het Getuigenis van Jezus, ontegenzeggelijk. <aar het ligt dan aan de "Adventist" hoe hij en waarom hij daarmee omgat, zoals hij of zij dat vanuit dat Geestelijke fundament, zelf ervaart. Adventisten (en ik denk alle Christenen) spreken hun Geloof uit op grond van hun -persoonlijke ervaring- met of zonder Jezus! En als dat de maatstaf is, dan is er maar één fundmanet. En zolang valkuilen, zoals ik aangaf de maatstaf zijn van velen, is Jezus blijkbaar éénoog in het land der blinde volgelingen!
Jezus zal er over moieten oordelen. NIET IEDEREEN die roept Here, Here zal het Koninkrijk tenslotte binnengaan, alhoewel velen menen er al te zijn na slechts één aspect van het fundament (SCHULDVRAAG) te hebben begrepen.
Er zijn genoeg redenen om je aanbeden denominatie te verlaten. Maar dat is de essentie niet van Geloof! Je persoonlijke relatie door de Heilige Geest en een ONVERANDERLIJKE wet, zijn de enige maatstaven waarop en waardoor we kunnen EVANGELISEREN en zelf staande kunnen blijven.
Gegroet