Rolling Stones

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 jan 2003 14:44

Je verhaaltjes zijn best interessant, maar het gaat in dit topic over de vraag "kan ik als christen zulke muziek al dan niet luisteren, en kan ik dat combineren met mijn geloof en de wil van mijn God?"

Het lijkt me dat een niet-christen, zoals jij, daar helemaal niets zinnigs over kan zeggen, aangezien je niet dezelfde leidraad hebt als wij (de Bijbel) en je vanuit een ander principe redeneert (omdat je er van uitgaat dat God niet bestaat).

Het zou heel nuttig kunnen zijn om te discussieren over
-het al dan niet bestaan van God (zoja welke)
-goed en kwaad
-etc.
maar het is een beetje onzinnig als mensen als jij zich in dit soort gedetailleerde discussies mengen. Je kunt pas zinnig over de deel-aspecten discussieren als je het over de hoofdaspecten eens bent geworden.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 jan 2003 14:51

Je moet eens weten hoe levend die goden in het Oude Egypte waren, om een stok in een slang te veranderen heb je niet genoeg aan brainpower, daar zijn hogere machten voor nodig.
dit is ook een bekende truc van slangenbezweerders, een slang laten veranderen in een stok.

Kun je na het luisteren van 'sympathy for the devil' tot God bidden?

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 13 jan 2003 15:56

Het lijkt me dat een niet-christen, zoals jij, daar helemaal niets zinnigs over kan zeggen, aangezien je niet dezelfde leidraad hebt als wij (de Bijbel) en je vanuit een ander principe redeneert (omdat je er van uitgaat dat God niet bestaat).

Think, read and inform yourself before you judge, mijn beste Gershwin. Ik heb al eerder verteld dat ik christelijk ben opgevoed (Dus wel jullie waarden ken) en over het wel of niet bestaan van God heb ik mezelf uitvoerig uitgesproken op een ander topic.

Ik meng me in deze discussie omdat ik vind dat het nummer van de Rolling Stones niet een onchristelijk nummer is. Voor de rest raad ik je aan de rest van de discussie te lezen. Dan praat ik graag met je verder.

Er zijn inderdaad discussies waar ik me niet in meng omdat ik er geen verstand van heb. Dit is er niet een van. Muziek is altijd al een obsessie geweest en als amateur schrijver/dichter/huis-tuin-en-keuken-fylosoof kijk ik graag naar de betekenis van de songteksten.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 13 jan 2003 19:55

Het genoemde citaat is in het geheel niet godslasterlijk. Het zegt alleen dat als Jezus redt, hij beter zichzelf kan redden van de vele huichelaars die zogenaamd in Zijn naam daden verrichten. Misschien moet Henkie eerst het hele nummer maar eens beluisteren. Staat op de cd Aqualung van Jethro Tull.

Ik doe misschien botte uitspraken maar ik draai er niet omheen. Ik schrijf alleen op wat ik denk. Mijn mening over Jezus en over Paulus is anders dan die van de meesten hier. Ik geloof bijv. in het geheel niet dat Jezus voor "onze" zonden is gestorven. Maar ik geloof wel in Jezus.

Ja, je kan prima bidden na het luisteren van Sympathy for the Devil. Ik luister al zo'n 20 jaar naar het nummer, niet constant, en ben nog steeds gelovig.

De Paus is niet dwalend als hij Dylan uitnodigt voor een gesprek. Hij zal ook wel van goede muziek houden. Klassiek is ook niet alles. En ik denk niet dat de Paus in onzin als backmasking geloofd.

Waar baseren jullie je mening op wat muziek betreft? Hebben jullie een eigen mening of zeg je gewoon je ouders of je dominee na?

Verder, wat ik mis op dit forum bij een aantal deelnemers is tolerantie. Wel met de bijbel schermen maar zodra je een andersdenkende tegen komt verschillen sommigen hier weinig van een Taliban strijder die een hallelujah zingende bijbel uitdelende evangelist in Afghanistan betrapt.
"Weg ermee, je hoort hier niet!"

Ook andersdenkende komen hier en pas dan krijg je interessante discussies. Met alleen maar medestanders is geen discussie te voeren. Die geven elkaar toch maar gelijk.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 13 jan 2003 19:56

Het genoemde citaat is in het geheel niet godslasterlijk. Het zegt alleen dat als Jezus redt, hij beter zichzelf kan redden van de vele huichelaars die zogenaamd in Zijn naam daden verrichten. Misschien moet Henkie eerst het hele nummer maar eens beluisteren. Staat op de cd Aqualung van Jethro Tull.

Ik doe misschien botte uitspraken maar ik draai er niet omheen. Ik schrijf alleen op wat ik denk. Mijn mening over Jezus en over Paulus is anders dan die van de meesten hier. Ik geloof bijv. in het geheel niet dat Jezus voor "onze" zonden is gestorven. Maar ik geloof wel in Jezus.

Ja, je kan prima bidden na het luisteren van Sympathy for the Devil. Ik luister al zo'n 20 jaar naar het nummer, niet constant, en ben nog steeds gelovig.

De Paus is niet dwalend als hij Dylan uitnodigt voor een gesprek. Hij zal ook wel van goede muziek houden. Klassiek is ook niet alles. En ik denk niet dat de Paus in onzin als backmasking geloofd.

Waar baseren jullie je mening op wat muziek betreft? Hebben jullie een eigen mening of zeg je gewoon je ouders of je dominee na?

Verder, wat ik mis op dit forum bij een aantal deelnemers is tolerantie. Wel met de bijbel schermen maar zodra je een andersdenkende tegen komt verschillen sommigen hier weinig van een Taliban strijder die een hallelujah zingende bijbel uitdelende evangelist in Afghanistan betrapt.
"Weg ermee, je hoort hier niet!"

Ook andersdenkende komen hier en pas dan krijg je interessante discussies. Met alleen maar medestanders is geen discussie te voeren. Die geven elkaar toch maar gelijk.

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 14 jan 2003 09:20

FrankB schreef:

Beste Frank,

Wat heb je aan een Jezus, als die niet voor je zonden is gestorven. Wat heb je er aan als je een andere mening heb over Paulus. Als je de bijbel niet als richtsnoer gebruikt, erkent als het woord van God, dan kan je leven zoals je wilt, maar en dan doe ik misschien een botte uitspraak, dan ben ik van mening dat je je ook geen christen mag noemen. Ben van mening dat personen zoals je je nu voordoet, de christelijke naam en het geloof smaad aan doen tegenover niet christenen. het zogenoemde van twee walletjes eten principe.

Maar geloof zonder bijbel is als een schip zonder roer.

De paus (waarom zou je hem met een hoofdletter schrijven) is in die zin dwalend dat hij de mensen de bijbel verkeerd laat uitleggen. Dit is een grote verantwoordelijkheid, waar die tegen over God rekenschap af zal moeten dragen. De bijbel spreekt slechts over drie soorten zangen: psalmen, gezangen en geestelijke liederen (vindplaats ben ik zo-even kwijt). Ik ben het met je eens dat klassiek ook niet alles is.

Om even weer ontopic te komen. Het gaat de mensen die muziek maken vaak om de eer van de mensen en om roem. Maar zijn wij, zoals in een adere topic genoemd wordt, niet geschapen om God te eren? Maar de duivel heeft ons zo gemaakt dat wij jaloers zijn, naar eer streven (kijk maar in het paradijs, we willen net zo hoog als God zijn). En daarom is het verkeerd, omdat we op de plaats van God of minimaal er naast willen zitten. Kijk maar hoe die zangers, zangeressen, begeleiders zich laten vereren door het publiek.

groetenis,

RieBo
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 14 jan 2003 10:10

Alhoewel sommige teksten niet goed zijn, kan der muziek nog wel goed zijn. Denk bv. aan de Final Countdown (Europe). Fantastisch nummer, qua muziek dan, de tekst is een ander verhaal

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 14 jan 2003 10:19

Hey. Final Countdown is een van mijn long time favorites. Uit mijn jeugd.
:mrgreen: Wat is er mis met de tekst?
Ik dacht altijd dat het over een ruimtereis ofzo ging... moment... ik zal hem eens opzoeken.

We're leaving together
But still it's farewell
And maybe we'll come back
To earth, who can tell
I guess there is no one to blame
We're leaving ground
Will things ever be the same again

It's the final countdown...

We're heading for Venus and still we stand tall
Cause maybe they've seen us and welcome us all
With so many light years to go and things to be found
I'm sure that we'll all miss her so

Nou ja... Zie hier niets verkeerds in. Een intrigerend verhaal over de evacuatie van de aarde om een betere plaats op te zoeken. Een soort exodus misschien?

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 14 jan 2003 10:25

Ha storyteller,

volgens mij ging het over het Laatse Oordeel, tenminste dat dacht ik
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 14 jan 2003 10:29

Zou op zich kunnen. Is wel heel erg ver gezocht. Maar dan nog... is er iets onchristelijks aan het Laatste Oordeel?

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Mick Jagger

Berichtdoor Andreas Poetin » 14 jan 2003 14:18

Ik wilde eigenlijk aan degenen vragen die zeggen dat Mick Jagger een duivelvereerder / priester of weet ik niet wat is, hoe komt het dan zijn laatste single heet God gave me everything. En hij daar in zingt dat hij alles van God heeft gehad wat zijn hartje begeerde en hij daar erg blij mee is. En dat hij hier zo blij mee is dat hij al het goede, al zijn zegeningen met iedereen wil delen (I give it al to you).
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 14 jan 2003 15:37

Dus als ik het goed begrijp bedankt Mick Jagger God voor drank, drugs en vrije seks.

jongens hou toch op met deze discussie. Geniet lekker van de Rolling Stones en vertel het op een wereldse site. Daar krijg je bijval.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 jan 2003 16:10

En hij daar in zingt dat hij alles van God heeft gehad wat zijn hartje begeerde en hij daar erg blij mee is.
ach toch.

En dat hij hier zo blij mee is dat hij al het goede, al zijn zegeningen met iedereen wil delen (I give it al to you).
laat ie zijn 'zegeningen' maar voor zichzelf houden.

Dus als ik het goed begrijp bedankt Mick Jagger God voor drank, drugs en vrije seks.
jongens hou toch op met deze discussie. Geniet lekker van de Rolling Stones en vertel het op een wereldse site. Daar krijg je bijval.
helemaal mee eens.

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andreas Poetin » 14 jan 2003 16:34

Waarom zijn jullie niet werelds?
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 jan 2003 16:35

Waarom zijn jullie niet werelds?