kleren in kerk belangrijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 aug 2004 22:50

Loezje schreef:Mee eens, Mes! :)

Waar ik mezelf ook nog al 'ns over verbaas is dat je doordeweeks zakenmensen tegenkomt in 2- of 3-delig grijze krijtstreep die je vervolgens 's zondags in t-shirt en spijkerbroek/rok de kerk in ziet komen. Tja... een beetje de omgekeerde wereld, denk ik dan.

Goed, gelet op de rest van hun gedrag concludeer ik dan maar dat ze wat willen provoceren, maar snappen doe ik het niet echt...

Dat is toch logisch, zondag is een rustdag.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2004 23:25

Loezje schreef:Mee eens, Mes! :)

Waar ik mezelf ook nog al 'ns over verbaas is dat je doordeweeks zakenmensen tegenkomt in 2- of 3-delig grijze krijtstreep die je vervolgens 's zondags in t-shirt en spijkerbroek/rok de kerk in ziet komen. Tja... een beetje de omgekeerde wereld, denk ik dan.

Goed, gelet op de rest van hun gedrag concludeer ik dan maar dat ze wat willen provoceren, maar snappen doe ik het niet echt...

Misschien willen ze op zondag niet teveel aan hun werk herinnerd worden omdat het een dag voor God is, een rustdag. En dragen ze die kleding alleen op het werk omdat het moet... en zijn ze blij op een zondag es wat gewoons aan te kunnen. Zou God dat dan erg vinden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 aug 2004 11:06

Ja, misschien zijn ze wel blij dat ze bij God eindelijk zichzelf kunnen zijn en niet in 3delig krijtstreep op hoeven draven..

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 aug 2004 11:56

1 opmerking, en de discussie begint zich gerust helemaal weer van voren af aan :roll: Het doet er ook zo toe he in het leven, kleding.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 aug 2004 12:16

meschianza schreef:1 opmerking, en de discussie begint zich gerust helemaal weer van voren af aan :roll: Het doet er ook zo toe he in het leven, kleding.

Ondanks dat iedereen roept dat het niet belangrijk is wordt hier inderdaad bewezen dat het er wel degelijk toe doet. :)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 aug 2004 13:50

Aragorn schreef:
meschianza schreef:1 opmerking, en de discussie begint zich gerust helemaal weer van voren af aan :roll: Het doet er ook zo toe he in het leven, kleding.

Ondanks dat iedereen roept dat het niet belangrijk is wordt hier inderdaad bewezen dat het er wel degelijk toe doet. :)

Het is niet onbelangrijk. zeker niet. Maar de vraag is of het zo belangrijk is dat een oeveloos, paginalange discusie, waar men steeds weer bij af begint, het waard is. Terwijl discussies die werkelijk belangrijk zijn, soms net de 3 pagina's halen. Dat komt dan een klein beetje als een vraagteken in je op.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”