Berichtdoor meschianza » 23 aug 2004 14:25
Maar goed, stel je hebt een goede vriend waar je dagelijks bij over de vloer komt. En die jongen trouwt, dan trek je toch ook niet dezelfde kleren aan als je met hem uit ging of met hem ging vissen. DAn zorg je dat je er hoe dan ook mooi uitziet, netjes. Toch? Terwijl die vriend je ook neemt om wie je bent en niet hoe je er uit ziet. Berendeer niet alleen vanuit God , ja, we weten het wel, Hij kijkt naar je hart, gelukkig, maar beredeneer het ook vanuit jezelf, het is een stukje eerbied voor de plaats waar je naar toe gaat.
Naar de kerk vind ik een net ff wat bijzondere gelegenheid dan dat ik savonds mijn stille tijd houdt in mijn pinkpanterpyama. Net zoals de Joden die naar de tempel gingen en dat ook in alle eerbied en heiligheid deden.
Hoe dan ook ben ik het er helemaal mee eens dat je in het dagelijks leven ook verantwoord gekleed moet zijn. Dan bedoel ik niet gelijk netjes en strak, wat mij betreft ben je ultra-alto, maar dat je je niet uitdagend kleed of zo dat het er van alle kanten afstraalt hoe onwijs veel geld jij in je kleding steekt.
Om eerlijk te zijn draag ik veel kleding van door de weeks ook naar de kerk. Maar niet alle kleren, er zijn kleren die ik alleen aantrek als ik de konijnen verschoon of als ik een dagje naar het strand ga of als ik een biesboschwandeltoch ga maken. Waarom zou ik als ik ook een mooi stelletje heb hangen? Dat is niet huichelachtig, dat is je kleden op de sitautie, de plaats waar je heengaat!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King