meschianza schreef:Hallo mensjes
Stel:
Er is een nonprofitzendingsorganisatie die puur draait op vrijwilligers. Hoewel ze heel internationaal zijn, maar ze proberen al het geld op te laten gaan aan hun projecten en niet in salarissen.
En zij hebben jou nodig, vanwege je kennis. En jij wil dolgraag!
Maar je moet wel leven, dus je moet gesponsord worden.
Doch:
- Jouw kerk steunt je niet, omdat het geen reformatorische organisatie betreft.
- Je hebt geen rijke familie
- En er komt ook geen geheimzinige meneer met een zak geld langs.
DE weg van de minste weerstand is toch een betaalde baan zoeken, en de organisatie terleurstellen. En ze zeiden nog: kom, als God je bij ons wil hebben, dan zal Hij voor de financien zorgen. Maar ik durfde niet.,
Durf ik mijn leven nu niet aan God geven? Ben ik te westers en niet afhankelijk genoeg? Wil ik mijn leven, zekerheid teveel veilig stellen?
Maar het is toch een dichte deur?
PLan ik mn leven nu in zonder God?. Hoe weet ik nou waar Hij mij wil hebben? En waar ik naar toe moet?
phoe moeilijke situatie.
Ik ben er van overtuigt dat God Zijn wil gelijkt maakt aan jou wil. Als jij dolgraag wil kan het zijn dat God jou die liefde in het hart heeft gelegd om je ook met dat werk bezig te gaan houden. Hoe krijg je die zekerheid dat je zeker weet waar je heen moet? Ik moet denken aan jacobus 1.
5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
Jou God die altijd te vertrouwen is, wil jou wijsheid geven in de keuzes die je gaat maken. Vertrouw daar op, en bid op een antwoord. verwacht een antwoord in Zijn Woord, in een visioen, door middel van andere Christenen enz.
19 God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?
Geld zal ik me geen zorgen over gaan maken. Klink mischien heel makkelijk van mij. Maar geef dit over in de handen van de Heer. Die zegt: Werpt al uw bekommernis op Mij, want Ik zorgt voor jou!
Want gij weet de genade van onzen Heere Jezus Christus, dat Hij om uwentwil is arm geworden, daar Hij rijk was, opdat gij door Zijn armoede zoudt rijk worden.
mesz.. veel succes.