caprice schreef:Dat is niet acceptabel, omdat de zonag een rustdag is, en geen reisdag. Bovendien maak je gebruik van een (niet noodzakelijke) dienst waar mensen voor moeten werken, en waar je geld voor moet betalen. Je gaat toch ook niet tanken op zondag?
Openbaar vervoer is niet nodig op zondag. Als ik al die lege bussen en treinen door mijn woonplaats zie rijden. In de trein zitten misschien 1 of 2 mensen behalve machinist en conducteur.
Je kunt je natuurlijk de vraag stellen of de OT sabbatswetten zomaar op de zondag geprojecteerd kunnen worden. Op het moment dat je dat doet raak je m.i. in een lastig parket.
Jij geeft aan dat OV niet noodzakelijk is op zondag. Er zullen mensen genoeg zijn die van het OV gebruik moeten maken om in de kerk te kunnen komen. Jij doet wel het licht aan als het donker wordt. Jouw kerk zal waarschijnlijk gebruik maken van de kerktelefoon, of hoe dat nu mag heten. En daar moeten dus mensen voor werken. Jij leest waarschijnlijk 's maandags het RD en daar zijn dus allerlei persbureau's op zondag voor aan het werk.
Hoeveel zware reformatorische mensen (dat bedoel ik niet spottend) rijden er op zondag lange afstanden om maar in een kerk te komen die hun aanspreekt. En die verwachten wel dat ze de weg kunnen gebruiken. Dus moeten er allerlei andere mensen beschikbaar zijn om te zorgen dat de weg beschikbaar blijft.
En als ze onderweg autopech krijgen bellen ze ook de wegenwacht via de mobile. Maar ja dan moet er dus een wegenwachter werken en een gsm operator.
En zo kun je dus nog uren doorgaan.
Als jij nu zegt dat je 's zondags lopend naar de kerk gaat. De kerk niet geen verwarming gebruikt in de winter, en jij thuis ook niet, er geen kerktelefoon gebruikt word en men uitsluitend kaarsen of olielampjes gebruikt. De telefoon of mobile uitschakeld. Je op zaterdag om 24.00 uur binnen bent en niet eerder dan zondag 24.00 uur weer aan je werk gaat denken. Je geen warm eten maakt op gas of elektriciteit ect. En het RD pas vanaf dinsdag leest dan ben je geloofwaardig.
Hoewel? stel dat je op zondag ziek word en je per ambulance naar het ziekenhuis word gebracht. Dan werken er dus minimaal 2 mensen op de ambulance, iemand op de alarmcentrale en ga zo maar door.
Nu de andere kant, die mij toch ook wel enigzins verbaasd. Voor verschillende posters moet je de Bijbel niet zo serieus nemen als het over de "rustdag" gaat, maar diezelfde menen wel de Bijbel serieus te nemen als het gaat om de "veroordeling" van relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht. OK dit is off-topic maar als je consequent wil zijn in het ene onderwerp moet je dat ook in een ander onderwerp zijn.