Seks in het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 20 aug 2004 20:54

Yael schreef:
caprice schreef:Dus het is beter als je niet meer dan 8 kinderen krijgt. 8)

Jakob had er meer, maar die had natuurlijk ook meer vrouwen.

En MM, je moet die kinderen ook wat in het huishouden laten doen. De moeder hoeft niet alles te doen.

Nee de vader is er ook nog die kan zn handen ook wel uit zn mauwen steken thuis met stofzuigen ofzo iets. Iedergeval je vrouw helpen in het huishouden kan geen kwaad. 8)

Natuurlijk. Ik til mijn voeten wel even op. 8)

Maar je hebt gelijk natuurlijk. Maar je kan 's avonds best moe zijn van je werk, hoor, en dan vind je het fijn om de eens rustig de krant te lezen o.i.d.
Daarna kan je eventueel een handjevol kinderen op bed leggen.

Kinderen kunnen er best wat aan bijdragen omdat ze veel vrije tijd hebben.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 aug 2004 21:20

Als ze jong zijn gaat dat moeilijk he :wink:
maar ja dat zal wel per man verschillen denk ik de behulpzaamheid in het huishouden. 8)

caprice

Berichtdoor caprice » 20 aug 2004 21:53

Yael schreef:Als ze jong zijn gaat dat moeilijk he :wink:
maar ja dat zal wel per man verschillen denk ik de behulpzaamheid in het huishouden. 8)

Jong geleerd, oud gedaan. :roll:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 aug 2004 21:54

Yep dus ook de jongens. :mrgreen: goed voor later voor dr vrouw.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 aug 2004 22:07

Memmem schreef:
joepie schreef:Heeeeeeeeeeeeeeeeel vaag! Want ik zeg helemaal niet dat je niet aan geboorteregeling mag doen.

Je komt nu heel inconsequent over. Je vertrouwd in alles op God maar toch niet. Je vertrouwd er niet op dat God je zoveel kinderen geeft dan dat je aan kunt. Je wilt hier wel zelf in ingrijpen. Als als je geen kinderen meer "mag" krijgen kun je er toch ook op vertrouwen dat God ze niet meer geeft. Krijg je ze nog wel dan kan het blijkbaar ook nog. Ook hierin kun en mag je heel sterk op God vertrouwen.

Heb ik ook gedaan. Ik werd zwanger van onze jongste terwijl ik hele zware medicijnen moest slikken. Zeker niet "gepland" en ook zeker niet goed voor de baby.Maar we hebben tegen het advies van de artsen in dit kind gewoon laten komen. In vertrouwen dat als Hij nieuw leven gaf op dat moment Hij ook zou zorgen. Dus vertrouwen is en was er zeker wel.Na onze jongste kreeg ik een baarmoederverwijdering. Dus God zorgde inderdaad en vertrouwen was er ook.
Maar op God vertrouwen wil niet zeggen dat je dan dus maar onverantwoordt moet gaan leven. Zoiets als met een blinddoek om de drukke straat over steken.
Als ik dus op God vertrouw dat Hij mij helpt en weet wat goed voor me is, dan kun je dat ook doen door aan geboorteregeling te doen. Dat doe je toch ook in overleg met God. Het ene hoefd dus niet perse het andere uit te sluiten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 aug 2004 22:38

Night schreef:Zo maar even een overdenking tussen door.
Dit naar aanleiding van wat ik las elders, in het kiezen van studie boven huwelijk en kinderen, een gewentijd want we moeten voorkomen dat...enz enz.

Nouja, het 'probleem' is dat je overal een keuze in moet maken, want geen keuze is ook een keuze. En wat mij betreft is de keuze voor studie dan geen minder bijbelse keuze dan die voor kinderen. Of eentje waar minder godsvertrouwen uit zou blijken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2004 09:03

Mijn moeder mocht na drie kids geen kinderen meer krijgen, omdat ze dat amper zou overleven. Ik weet er het fijne niet van, weet alleen dat wij jaren gezinshulp hebben gehad, omdat m'n moeder chronische pijn heeft sinds de geboorte van mijn zusje. Dan denk ik dat je dat doktersadvies niet moet negeren. Bij joepie is het toevallig goed gegaan, tuurlijk zorgt God, maar Klaas tikt de spijker op z'n kop met z'n voorbeeld van de fiets op slot!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 aug 2004 09:42

Lalage schreef:Mijn moeder mocht na drie kids geen kinderen meer krijgen, omdat ze dat amper zou overleven. Ik weet er het fijne niet van, weet alleen dat wij jaren gezinshulp hebben gehad, omdat m'n moeder chronische pijn heeft sinds de geboorte van mijn zusje. Dan denk ik dat je dat doktersadvies niet moet negeren. Bij joepie is het toevallig goed gegaan, tuurlijk zorgt God, maar Klaas tikt de spijker op z'n kop met z'n voorbeeld van de fiets op slot!

Daar ben ik het ook mee eens. Ik geloof ook dat je een voorbehoedsmiddel als medicijn mag gebruiken. Als je gezondheid in gevaar komt, dan denk ik dat je er wel gebruik van mag maken. Maar dan is het op medische gronden.
Als je kerngezond bent, maar toch voorbehoedsmiddelen gebruikt omdat je bijvoorbeeld je carriere boven het krijgen van kinderen stelt, dan vind ik dat geen gezonde situatie.
God heeft ons zo gemaakt dat we kinderen kunnen krijgen, en ik persoonlijk geloof dat het Gods grootste zegen in je leven is als je kinderen van Hem ontvangt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 aug 2004 10:37

Lalage schreef:Ik heb hier op refoweb geleerd dat vrouwen in de tijd van de bijbel de tijd namen om hun kind 3 tot 4 jaar borstvoeding te geven (zogen heet dat in de bijbel) en gedurende die tijd is ze veel minder vruchtbaar. Grapje van de natuur. Dus het is helemaal niet zo natuurlijk om elk jaar een kind te baren.

Maar ik werd wel zwanger toen ik borstvoeding gaf, van mijn 2de kind, toen was de eerste net 2 maanden of zo.
Ze zeggen dat je niet zo gauw zwanger wordt met borstvoeding, maar bij mij dus wel.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 aug 2004 10:45

caprice schreef:
En MM, je moet die kinderen ook wat in het huishouden laten doen. De moeder hoeft niet alles te doen.

Nou, sorry hoor, mijn kids zijn nu volwassen, maar ik heb ervaren dat ik het zelf sneller doe, en beter.
Als je eindeloos veel energie moet spenderen in het achter de kinderen aan zitten of ze ook wat doen, dan wordt je nog veel moeier.
Hun kamers doen ze al jaren zelluf.
Maar ik houd van schoon, dus ik zuig en ik sop en ik dweil, enz. om toch een schoon huis te hebben. En als ik iedere dag anderhalf uur filnk hard er tegenaan ga, is het best. De was, afwas en zo doe ik gewoon tussendoor.
Maar al dat gedram tegen kinderen die toch al werken of op school zitten. Nee, daar heb ik geen energie voor. Bovendien hecht ik erg veel waarde aan een gezellige sfeer. En geen geruzie om wie wat doet. Ik doe het gewoon, ben ik gewend.

dingo

Berichtdoor dingo » 21 aug 2004 12:04

Night schreef:[....]
Sexualiteit in het huwelijk.
Zijn er werkelijk geen mensen meer die zonder voorbehoedsmiddelen hun huwelijk beleven? Of ziet iedereen dit als iets van God gegeven en als zodanig te gebruiken.

Wanneer maken we overigens de keuze dat er geen kinderen meer kunnen komen? Wat bepaalt onze keuze?

Er zullen idd niet veel mensen zijn die zonder voorbehoedsmiddelen hun huwelijk beleven. Denk ook dat ik roofbouw op mijn vrouw zou plegen als we geen voorbehoedsmiddelen zouden gebruiken want een zwangerschap is geen griepje maar een stevige lichamelijke en geestelijke belasting. Maar het kan ook bijna niet meer zonder, we leven onder zulke gunstige omstandigheden dat we steeds jonger "geslachtsrijp" worden en de periodes waarin vrouwen niet vruchtbaar zijn steeds korter worden en minder voorkomen.

dingo

Berichtdoor dingo » 21 aug 2004 12:15

Mariamagdalena schreef:
caprice schreef:Waarom persé geboortebeperking (naar de mens gesproken)? God geeft toch kinderen? Daar mogen we toch dankbaar voor zijn? Elk kind is weer een zegen van God. En als een gezin genoeg kinderen heeft zal God er toch voor zorgen dat er niet meer komen?

Ik ken ook van die gezinnen, ook hele gelovige mensen die het aan God overlaten. Zo ken ik er een in een rijtjeshuis, hij is taxichauffeur, ze hebben 3 slaapkamers en 13 kinderen, en een paar vrouwen die nog begin 30 zijn en al 5 of 6 of 7 kinderen hebben, en hoeveel volgen er nog.

Ga jij maar lekker 13 kinderen krijgen, als je het kunt betalen Caprice, en dan mag je wel zorgen dat je een groot huis koopt, anders is het armoei. Ook krijg je er een HELEBOEL tegelijk in de pubertijd.

Mijn beste vriendin komt uit een gezin van 12. Dat was altijd armoei en ellende. Ook omdat haar ouders zo gelovig waren, en er zitten 2 geestelijk gehandicapte zusjes bij ook.
Van de 12 zijn er 2 die ook kinderen hebben gekregen, de rest wil BEWUST geen kinderen omdat ze hun altijd zwoegende moeder en een hoop ellende hebben gezien, van Gods zegen het gezin zo kinderrijk te maken.
Nou, nee, dank je.

Uitvergroten van incidenten is ook een kunst. Ik ben zelf afkomstig uit een groot gezin en ken daardoor automatisch ook veel mensen die ook afkomstig zijn uit grote gezinnen en daarbij is beslist geen sprake van grootschalige armoede. En in die paar gevallen waar dat wel het geval is werd het niet altijd zo ervaren, materiele welvaart is ook niet alles, wat je als christen zijnde waarschijnlijk wel weet. Ik heb het zelf altijd als een voorrecht ervaren om in een groot gezin op te groeien, je leert er nl heel veel van waar je later nog een hoop plezier van hebt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 aug 2004 17:38

Als ik ff naar de straat kijk waar ik woon zie ik een heleboel grote gezinnen. (8 of meer kinderen). Die zwerven hele dagen op straat of in cafe rond omdat de ouders geen idee hebben waar ze uithangen of tijd om ze bezig te houden of veel naar te kijken. En dan ben ik blij dat mij ouders verantwoordelijk genoeg waren om na 4 te stoppen om zo wel genoeg aandacht aan hun kinderen te kunnen besteden.

Kzou zeggen het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 aug 2004 18:10

@mic schreef:Als ik ff naar de straat kijk waar ik woon zie ik een heleboel grote gezinnen. (8 of meer kinderen). Die zwerven hele dagen op straat of in cafe rond omdat de ouders geen idee hebben waar ze uithangen of tijd om ze bezig te houden of veel naar te kijken. En dan ben ik blij dat mij ouders verantwoordelijk genoeg waren om na 4 te stoppen om zo wel genoeg aandacht aan hun kinderen te kunnen besteden.

Dat gaat echt niet altijd op hoor. Het ligt ook aan het karakter van de kinderen. Ik kom bijvoorbeeld uit een gezin van drie kinderen en mijn vriend uit een gezin van vijftien kinderen, maar ik kan niet zeggen dat mijn ouders het makkelijker hebben gehad, ook al hadden ze er maar drie.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2004 18:24

Ik denk dat er in alle gevallen wel voorbeelden aan zijn te halen waarin het goed en slecht ging, dus daar kun je uiteindelijk weinig mee. :wink:

Terug naar “Archief”