Hoe dan ook heb je echt liefde nodig voor God en je medemens. Je moet het nooit uit verplichting doen, of omdat anderen het nu eenmaal ook doen, of om punten te scoren, . Iedereen heeft daar zijn eigen plekje in, afhagend van je talenten.
En van je geloof.
De een kan/mag als evangelist naar Amsterdam, de ander heeft niet-christelijke vrienden kunnen maken en weer een ander doet ''iets achter de schermen'' van een organisatie. Maar allemaal hetzelfde werk! Een klein schakeltje in het koninkrijk van God. En ik denk, in Gods ogen even waardevol. Ik denk ook dat je mag groeien in het evangelisatiewerk.
Er is een hoop te doen in Nederland....jongeren zouden veel meer ingezet mogen worden!
Ik doe indirect evangelisatie door met een kinderclub en een tienerclub in Rotterdam mee te helpen. Mooi en geweldig werk!
Maar pas vroegen ze me voor Stichting naar House....ik heb het niet gedaan omdat ik denk dat ik dat gewoon niet aankan, die directe confronatie. Ook door herinneringen uit het verleden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King