zegen van God over huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 19 aug 2004 17:57

Maar in welk verband hadden we het over de zegen over je huwelijk.
Want of iets wel dan niet Gods zegen heeft hangt niet af van de uitkomst van onze inspanningen. En aan het gelukken van dat waar wij een zegen over gevraagd hebben.
Het zijn wij die zorgen dat het spaak loopt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2004 18:23

joepie schreef:Maar in welk verband hadden we het over de zegen over je huwelijk.
Want of iets wel dan niet Gods zegen heeft hangt niet af van de uitkomst van onze inspanningen. En aan het gelukken van dat waar wij een zegen over gevraagd hebben.

Ja, maar als het spaak loopt had het blijkbaar ook niet God´s zegen, anders zou het niet spaak lopen. Jij deed het voorkomen alsof het, terwijl je Gods zegen hebt ook nog mis kan gaan doordat wij het verkeerd doen.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 aug 2004 18:33

Dat laatste wat je zegt klopt.
Als God Zijn zegen geeft is het nog geen garantie dat wij het niet meer kunnen verpesten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2004 20:03

joepie schreef:Dat laatste wat je zegt klopt.
Als God Zijn zegen geeft is het nog geen garantie dat wij het niet meer kunnen verpesten.

Hm, en wat is Gods zegen dan?

joepie

Berichtdoor joepie » 21 aug 2004 12:27

Aragorn schreef:
joepie schreef:Dat laatste wat je zegt klopt.

Hm, en wat is Gods zegen dan?

Gods zegen is de garantie dat Hij erbij wil zijn.
Psalm 127 zegt het zo: Aan 's HEREN zegen is 't al gelegen
1 Een bedevaartslied. Van Salomo.

Als de HERE het huis niet bouwt,
tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan;
als de HERE de stad niet bewaart,
tevergeefs waakt de wachter.

André

Berichtdoor André » 21 aug 2004 21:47

joepie schreef:Want of iets wel dan niet Gods zegen heeft hangt niet af van de uitkomst van onze inspanningen. En aan het gelukken van dat waar wij een zegen over gevraagd hebben.

Stevige opmerking dit, is wel een lekkere binnenkomer voor mensen die samen gestreden hebben om met de hulp van God hun huwelijk over enkele jaren uitgesmeerd te redden.

joepie

Berichtdoor joepie » 21 aug 2004 22:03

Andre schreef:
joepie schreef:Want of iets wel dan niet Gods zegen heeft hangt niet af van de uitkomst van onze inspanningen. En aan het gelukken van dat waar wij een zegen over gevraagd hebben.

Stevige opmerking dit, is wel een lekkere binnenkomer voor mensen die samen gestreden hebben om met de hulp van God hun huwelijk over enkele jaren uitgesmeerd te redden.

Wie wou je dan de "schuld" geven van het niet gelukken? God?

André

Berichtdoor André » 21 aug 2004 22:11

Nee, ik weet zeker dat dit het werk van de duivel is.
Maar nogmaals, jij "voelt" niet aan dat dit een stevige/harde opmerking kan zijn?

joepie

Berichtdoor joepie » 22 aug 2004 13:41

Nee, wel een hele duidelijke.
Ik denk dat het steeds gewoner gaan vinden dat er ook in onze kerken mensen gaan scheiden, mede komt door ons meevoelen met de echtparen die het moeilijk hebben. En komt doordat wij te weinig meedenken hoe het dan weer goed kan komen tussen die paren. Zonder ze de weg op te laten gaan dat als enige "uitweg" de scheiding LIJKT te zijn. Terwijl dat nooit een oplossing is. Ook al lijkt dat voor het moment wel.

André

Berichtdoor André » 22 aug 2004 15:00

joepie schreef:......mede komt door ons meevoelen met de echtparen die het moeilijk hebben.

Pure onzin vind ik dit, dan druk ik me nog netjes uit.
Wat zal Jezus doen met zijn liefde voor Zijn kinderen??
Nu je gescheiden bent hoef ik jou niet meer??

En komt doordat wij te weinig meedenken hoe het dan weer goed kan komen tussen die paren.

(Je weet niet wat je zegt hier)
Persoonlijk ga ik dan liever naar professionele hulpverlening, te weten het gebed naar God.

Zonder ze de weg op te laten gaan dat als enige "uitweg" de scheiding LIJKT te zijn.

?????? Hoe wou jij ze een andere weg in laten slaan dan, dr in trappen ofzo?

Terwijl dat nooit een oplossing is. Ook al lijkt dat voor het moment wel.

Hoezo, generaliserend denken.........

Ondertussen ben ik behoorlijk offtopic aan het posten.

Joepie, deze discussie stop ik, ook omdat de topic ergens anders over hoort te gaan m.i.

Vr. gr. Andre

joepie

Berichtdoor joepie » 22 aug 2004 15:07

Andre schreef:
joepie schreef:......mede komt door ons meevoelen met de echtparen die het moeilijk hebben.

Pure onzin vind ik dit, dan druk ik me nog netjes uit.
Wat zal Jezus doen met zijn liefde voor Zijn kinderen??
Nu je gescheiden bent hoef ik jou niet meer??

En komt doordat wij te weinig meedenken hoe het dan weer goed kan komen tussen die paren.

(Je weet niet wat je zegt hier)
Persoonlijk ga ik dan liever naar professionele hulpverlening, te weten het gebed naar God.

Zonder ze de weg op te laten gaan dat als enige "uitweg" de scheiding LIJKT te zijn.

?????? Hoe wou jij ze een andere weg in laten slaan dan, dr in trappen ofzo?

Terwijl dat nooit een oplossing is. Ook al lijkt dat voor het moment wel.

Hoezo, generaliserend denken.........

Ondertussen ben ik behoorlijk offtopic aan het posten.

Joepie, deze discussie stop ik, ook omdat de topic ergens anders over hoort te gaan m.i.

Vr. gr. Andre

Omdat jij het onzin vind hoeft het nog niet zo te zijn.
We vinden het in onze kerken tegenwordig al heel gewoon om ook te scheiden. En het dan ook te zien als de enige mogelijke oplossing.
En ik blijf erbij dat als je inderdaad de weg zoekt die God wil dat dus nooit de oplossing kan zijn. En als je inderdaad de weg tot God als professionele hulpverlening ziet waarom ga je dan toch tegen Zijn advies in? Omdat je denkt het beter te weten?

En je kunt denken dat ik niet weet wat ik zeg, maar dan ken je mij niet en zeker niet mijn situatie. Misschien denk je als gescheiden man dat jij als enige echt weet hoe het zit, maar dan sla je behoorlijk de plank mis.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 aug 2004 17:44

joepie schreef:Nee, wel een hele duidelijke.
Ik denk dat het steeds gewoner gaan vinden dat er ook in onze kerken mensen gaan scheiden, mede komt door ons meevoelen met de echtparen die het moeilijk hebben. En komt doordat wij te weinig meedenken hoe het dan weer goed kan komen tussen die paren. Zonder ze de weg op te laten gaan dat als enige "uitweg" de scheiding LIJKT te zijn. Terwijl dat nooit een oplossing is. Ook al lijkt dat voor het moment wel.

en omdat jij dat denkt hoeft dat nog niet zo te zijn

Stacie

Berichtdoor Stacie » 22 aug 2004 18:59

interessante discussie, alleen vind ik dat sommigen zo moeilijk doen, waarom niet gewoon trouwen? geld kan een probleem zijn maar spaar dan nog gewoon een jaar ofzo, of leen het geld van een familielid (handig hoor, zonder rente:P)

Respect schreef:Kijk als je het ´niet doet´voor het huwlijk vind ik dat samenwonen wel kan, je leert elkaar dan veel beter kennen. grtzz

en dit vind ik echt raar
lijkt me echt saai om samen te wonen met je grote liefde zonder seks.
kijk je kunt wel van elkaar genieten, maar niet op dat gebied dan, het is ook een btje krom, je bent dag en nacht bij elkaar maar toch slaap je apart (neem ik aan), of jemoet verleiding wel heel goed kunnen weerstaan.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 aug 2004 06:08

trijntjejohanna schreef:
joepie schreef:Nee, wel een hele duidelijke.

en omdat jij dat denkt hoeft dat nog niet zo te zijn

Omdat God dat zegt, is het dus niet zo!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 23 aug 2004 08:57

joepie schreef:
Omdat God dat zegt, is het dus niet zo!

Ik zou altijd heel voorzichtig zijn met het gelijk stellen van eigen woorden en interpretaties met de wil van God. God is namelijk onfeilbaar mensen niet, dan past een beetje voorzichtigheid en wil je niet koste wat het kost je gelijk halen.

Terug naar “Archief”