Josh schreef:Trouwens: wachttoren mensen zeggen dat ze niet in de 3-eenheid geloven, maar praktijk leert, dat ze JHWH gebruiken voor GOD en Jezus...
Vreemd....... Dat duidt op iets heel anders.....toch?!
warempel, nooit geweten
Josh, eigenlijk wilde ik nog een zinnige opmerking maken, maar het is allaat. Bovendien wil ik even de vragen van Yael naar boven halen, die wil je vast nog wel beantwoorden voor ons.
op pagina 3 ongeveer staan deze vragen:
Yael, je bent pas Christen als je Jezus aanneemt als je Redder zodat je weer tot zijn Vader -GOD- kan komen.
Yael:
Klopt
---
Als je Jezus loochent door 'm dezelfde als de Vader te maken, dan ben je een volger van de tegenstander. Je zegt immers de Heer niet nodig te
hebben en dus de redding die Jezus brengt namens GOD ook niet!
Yael:
Hmz Jezus zegt zelf: Ik en de Vader zijn een. En dat ik Jezus niet nodig hebt dat heb je helemaal mis God is mijn getuige.
---
Je fundamenten en je keuze voor de bijbelse fundamenten bepalen of je Christen zal worden en zijn. Kiezen voor onbijbelse kerkleer maakt je tot volger van een kerk, terwijl je Jezus zou moeten volgen; dan ben je immers Christen!!!
Yael:
Ik volg idd liever Jezus ja en wat er in Zijn Woord staat de Bijbel, niet een of ander mens die dingen roept.
En een kerkleer is nooit volmaakt, hoe jammer ook.
---
Er is één GOD én één Heer. Iedere andere uitspraak maakt Jezus en zijn offer/redding tot onzin en maakt van GOD een leugenachtige dictator; precies wat satan deed bij Adam en Eva!
Yael:
Hoe bedoel je dit? Onderbouw eens.
Yael.
ben benieuwd naar je antwoorden.
maarten
The one thing you can give and still keep is your word.