Zorg om kerk en evangelisatiewerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2003 18:42

Afat82 schreef:Ik vind het heel moeilijk om in vriendenkring (in mijn geval, lees: werkkring) te evangeliseren. Ik ben met twee collega's, waar ik allebei erg goed mee op kan schieten, in gesprek geweest, maar je voelt je woorden gewoon afglijden.

Bij ons in de kerk (Ger.Gem. Beekbergen) wordt er niet veel (of helemaal niets) aan evangelisatie gedaan, in de Ger.Gem. Apeldoorn wel, die zijn er echt heel actief mee bezig. Ik weet niet hoe het in de rest van de Ger.Gem. is.

De gergem van Kampen doet (veel) aan straatevangelisatie en asielzoekerswerk.

Theo de Koning

Berichtdoor Theo de Koning » 11 aug 2003 20:26

Op mijn website www.eindeloos-gelukkig.myweb.nl staat een evangelisatiekalender. (Klik op evangelisatiewerk en dan op evangelisatiekalender) Iedereen kan evangelisatieacties opgeven. Op deze manier kun je eenvoudig aan mensen komen die helpen om te evangeliseren. Tot op dit moment is het nog niet gelukt om het deputaatschap voor evangelisatie van de Ger.gem bij de evangelisatiekalender te betrekken. Wie kan daarbij helpen.

caprice

Berichtdoor caprice » 12 aug 2003 04:43

Tot op dit moment is het nog niet gelukt om het deputaatschap voor evangelisatie van de Ger.gem bij de evangelisatiekalender te betrekken. Wie kan daarbij helpen.

Misschien is het eerst wel te proberen bij een van de evangeliesatieposten van de gereformeerde gemeenten:

Simon de Looier in Amsterdam (Looiersgracht 70).
Emmen (Prinsesselaan 6-I)
Leeuwarden (Eeskwerd 1)
Merksem (Barreelei 64)
Tilburg (Offenbachstraat 107)
In de evangelisatiepost van Alkmaar is er nog geen evangelist aangenomen.

Theo de Koning

Berichtdoor Theo de Koning » 12 aug 2003 20:24

Misschien is het eerst wel te proberen bij een van de evangeliesatieposten van de gereformeerde gemeenten:

Simon de Looier in Amsterdam (Looiersgracht 70).
Emmen (Prinsesselaan 6-I)
Leeuwarden (Eeskwerd 1)
Merksem (Barreelei 64)
Tilburg (Offenbachstraat 107)

Bedankt, ik zal het een gaan proberen.

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 25 jul 2004 19:55

Naar aanleiding van bovenstaande het volgende:

Veranderingen op de post (Alkmaar)

Het Deputaatschap heeft in nauw overleg met de classis het volgende plan opgesteld om een doorstart te maken op de post Alkmaar. Hieronder volgt het verslag van de gemeenteavond op woensdag 2 juni waarop deze plannen zijn bekend gemaakt.

Voor een periode van drie jaar zal evangelist G. Baan leiding geven aan het werk op de post. Hij is hiervoor een halve weektaak beschikbaar. (Daarnaast zal hij zich vn. bezighouden met toerusting voor het landelijke werk). Per 1 juli zullen deze plannen ingaan. De classisgemeenten hebben toegezegd financieel bij te zullen dragen en vrijwilligers te vragen voor hulp bij verschillende activiteiten.
Enkhuizen zal moedergemeente worden, omdat twee evangelisatieposten voor de gemeente Amsterdam te veel werkzaamheden geeft.
De evangelist zal twee samenkomsten op zondag houden. Daarin zal aandacht zijn voor de Heidelbergse Catechismus, maar er zullen ook 'laagdrempelige samenkomsten rond een thema' gehouden worden. Dit thema zal op de bijbelstudie door de week worden uitgewerkt.
De kerkenraad van Enkhuizen zal samen met de evangelist het pastorale werk verzorgen.

Verder zullen de volgende evangelisatieactiviteiten opgestart worden:
Zo mogelijk eens per maand een folderactie, bijbelstudie en een bijbelcursus, markt- en straatwerk, kinderevangelisatie, spreekuur en inloop. Voor deze activiteiten zal het gebouw aan 't Wuiver worden aangepast en voor inloop zal er een geschikte locatie gezocht worden in Alkmaar-Noord of Heerhugowaard.
Refoweb is van ons allemaal :p

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 25 jul 2004 21:28

Ach zo!!!

Nou, welkom in Heerhugowaard !
Weest blij in de Heer !

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 16 aug 2004 17:43

In het Kerkblad der Geref. Gemeenten in de classis Amsterdam 12.05.2004

Voor het opzetten van een inloop en bijbelshop hebben we een geschikt pand gevonden in het (oude) centrum van Heerhugowaard, aan de Middenweg 201. Midden tussen winkels en dichtbij het Raadhuisplein lijkt deze voormalige snackbar qua ligging erg geschikt, omdat hier veel mensen komen. We zijn blij dat er binnen zo korte tijd een geschikt pand is gevonden. We hopen dat deze plek in de gunst van de Heere mag uitgroeien tot een ontmoetingsplaats om veel mensen met Gods Woord in aanraking te brengen. Uiteraard zullen we u op de hoogte houden van de nadere uitwerking van de plannen rond onze nieuwe inloop / bijbelshop
Refoweb is van ons allemaal :p

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 17 aug 2004 19:04

Gershwin schreef:Ik vermoed dat de meesten (evenals ik) ervan overtuigd zijn dat vriendschapsevangelisatie het beste werkt. Als dat niet zo is, laat het mij weten.
Ik bid met jullie mee!

Peter Scheele: Visserslatijn vind ik een geweldig boekje.
Zeer herkenbaar: aandacht hebben voor de ander, niet ffkes jouw waarheid over de ander gooien. Geintreseerd zijn in de ander, in zijn leven, in zijn gevoelens, en aan de hand daarvan een gesprek aan gaan.
Hoe dan ook moeilijk.....vooral als je iemand maar heel kort ontmoet.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2004 22:27

Mee eens, wil je tips hebben, ga dan visserslatijn lezen. Daarin staan veel practische tips... want het is heel belangrijk HOE je evangeliseert, welke methode je gebruikt, hoe je het brengt etc.... en er staat in hoe je mensen beter kunt aanspreken zodat ze eerder luisteren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”