Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Zijn er nog anderen waar bij dit ook voorkomt? Hoe gaan die er mee om?
Moderator: Moderafo's
meschianza schreef:Inderdaad. Ik denk dat je, als je het plompverloren opeens iets van zegt, dat het afweer oproept. Veel beter is om op vriendschappelijke/collegiale basis een keer te zeggen dat het je pijn doet wanneer mensen vloeken of grof met elkaar omgaan/over elkaar praten. DAn maakt het indruk en willen ze er soms meer van weten, waarom het jouw pijn doet. Je veroordeel ze dan niet met opgeheven vinger, maar maakt ze er bewust van wat ze zeggen.
Bij mij in de klas ging het, nadat we er een keer een gesprek hadden naar aanleiding van een college ''kwetsen met reclame'', op den duur eerst *vloek* en dan onmiddelijk richting mij: o, sorry! Maar na een tijdje merkte ik echt dat ze hun best deden niet te vloeken (waar ik bij was)
Tenzij ze heel hard ''Jezus Christus'' riepen, zei ik er verder niet snel wat van als ze grof waren. Om eerlijk te zijn hoef je geen christen te zijn om er iets van te zeggen, ik heb ook meegemaakt dat een nietgelovige klasgenoot een ander aansprak op zn taalgebruik.
Ants schreef:Maar hoe stel jij je anders op zodat je vragen krijgt, Andre?
Wat voor houding neem jij aan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten