geen kinderen egoïstisch??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 10 aug 2004 12:57

Als je het doet om veel geld te kunnen verdienen, dan kan ik dat niet echt goedkeuren. Maar als het gaat om een beetje te kunnen wennen aan elkaar (heb je toch wel een beetje, je leeft dan opeens dag en nacht bij elkaar) dan ben je er zelf bij en dan kan ik het niet erg vinden.
Ieder zo zijn eigen idee.

:P
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 10 aug 2004 13:11

Mariamagdalena schreef:als je gestudeerd hebt, dan hoef je als vrouw misschien maar 2 dagen per week te werken, en dan heb je toch veel geld, net zoveel of nog meer dan 5 hele dagen bij de thuiszorg.

(erg eigenlijk he, iemand die van God verstand heeft gekregen om een studie te volgen verdient meer dan iemand die z'n lichaam moet afbeulen omdat hij/zij het zonder die gave moet doen)

Klopt Marnix en Linda, iedere situatie is verschillend en misschien verandert de visie op kinderen krijgen als er in Nederland een gezinsvriendelijker beleid komt.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 10 aug 2004 14:23

tanteoranje schreef:Klopt Marnix en Linda, iedere situatie is verschillend en misschien verandert de visie op kinderen krijgen als er in Nederland een gezinsvriendelijker beleid komt.

:?: Nog gezinsvriendelijker? En wie gaat dat dan betalen?

André

Berichtdoor André » 10 aug 2004 22:35

joepie schreef:En ja, ik vind het egoistisch om te wachten omdat je er nog niet aan toe bent, of wat voor onzin reden dan ook.

Beste Joepie,

Er zijn ook echtparen die nadat ze het briefje hebben opgehaald zoals jij zo mooi zegt, in het eerste jaar een kind krijgen van God.
Vind ik uitstekend, want ze hadden samen besloten om aan God te vragen of dat zo mocht gaan.

Er zijn ook echtparen die aan God vragen of ze elkaar in het huwelijk mogen leren kennen, en vragen of God het goed vind dat ze nog enkele jaren wachten met kinderen "proberen" te krijgen (want dat weten ze natuurlijk nog niet dan)
Om b.v. dat wel bekende 3 voudige touw meer inhoud te geven.

Ik wil zo graag van jou weten, wat is dat nu exact "om wat voor onzin reden"?
En vind je dat beide opties "kunnen"?

Want het gebeurd helaas ook in christelijk Nederland steeds meer dat huwelijken stuk lopen op het wel bekenden niet communiceren.

Grtn André

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2004 10:31

Tja er kunnen nog een hoop andere redenen zijn... Je mag ook best wat verder kijken dan je neus lang is... Wat kun je een kind bieden? Je hebt namelijk al ouders ook de opdracht je kind te onderhouden... Als je nog studeert kan het zijn dat dat financieel niet haalbaar is... Je kunt je studie afbreken... en proberen kinderen te krijgen... je kunt ook eerst je studie afmaken en daarna dat doen, zodat je een kind beter kan onderhouden bijvoorbeeld. Dan lijkt het me een goede motivatie om te wachten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 12 aug 2004 12:22

Andre schreef:
joepie schreef:En ja, ik vind het egoistisch om te wachten omdat je er nog niet aan toe bent, of wat voor onzin reden dan ook.

Beste Joepie,

Er zijn ook echtparen die nadat ze het briefje hebben opgehaald zoals jij zo mooi zegt, in het eerste jaar een kind krijgen van God.
Vind ik uitstekend, want ze hadden samen besloten om aan God te vragen of dat zo mocht gaan.

Er zijn ook echtparen die aan God vragen of ze elkaar in het huwelijk mogen leren kennen, en vragen of God het goed vind dat ze nog enkele jaren wachten met kinderen "proberen" te krijgen (want dat weten ze natuurlijk nog niet dan)
Om b.v. dat wel bekende 3 voudige touw meer inhoud te geven.

Ik wil zo graag van jou weten, wat is dat nu exact "om wat voor onzin reden"?
En vind je dat beide opties "kunnen"?

Want het gebeurd helaas ook in christelijk Nederland steeds meer dat huwelijken stuk lopen op het wel bekenden niet communiceren.

Grtn André

Ik denk niet dat het niet kunnen comminiceren eraan ligt dat er direct kinderen komen.
En als ze er direct komen is het nog niet zo dat je geen tijd hebt om elkaar te leren kennen. Waarvan ik overigens vind dat daar de verkeringstijd voor is.
Als je kinderen krijgt zijn ze niet direct groot.
Dus s'avonds liggen ze op bed. Heb je dus de hele avond om met elkaar te praten. ;-)
Je weet nu eenmaal dat als je gaat trouwen en je gemeenschap met elkaar hebt dat er kinderen kunnen komen. Ik denk dat ik het wat dat betrefd met Columbus eens ben dat als je groot genoeg bent om met elkaar naar bed te gaan dat je dan ook groot genoeg bent om kinderen op te voeden.
En de reden die jij aangaf, dat je elkaar eerst moet leren kennen vind ik dus een onzin reden. Omdat je dat moet doen in je verkeringstijd.
Daarbij komt bij mij toch weer de vraag of we nog wel genoeg geloofsvertrouwen hebben.
Dat God zorgt...dat Hij met de zegen van kinderen ook de kracht geeft om ze te kunnen op voeden.
Wij denken te veel dat we het zelf moeten doen.
Daarbij zeg ik niet dat het makkelijk is. Zeker niet.
Maar we mogen gerust onze zorgen en vragen bij God neerleggen.
En het daar dan ook te laten.

joepie

Berichtdoor joepie » 12 aug 2004 12:30

Marnix schreef:Tja er kunnen nog een hoop andere redenen zijn... Je mag ook best wat verder kijken dan je neus lang is... Wat kun je een kind bieden? Je hebt namelijk al ouders ook de opdracht je kind te onderhouden... Als je nog studeert kan het zijn dat dat financieel niet haalbaar is... Je kunt je studie afbreken... en proberen kinderen te krijgen... je kunt ook eerst je studie afmaken en daarna dat doen, zodat je een kind beter kan onderhouden bijvoorbeeld. Dan lijkt het me een goede motivatie om te wachten.

Weet je wat je een kind moet bieden?
Rust, reinheid en regelmaat. En het allerbelangrijkste is Liefde.
Vooral ze de Liefde van God hun schepper bij brengen.
En al die zogenaamde andere zekerheden, zijn zo zeker niet als dat je denkt. Dan wacht je tot je studie klaar is, krijg je een ongeluk kun je niet werken. Weg zekerheid. Heb je een baan, raak je werkloos. Weg zekerheid.
Vertrouwen dat God zorgt.
Dat is pas een zekerheid waar niets tegenop kan.
En misschien wel het allermoeilijkste.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 aug 2004 12:32

Dat God zorgt...dat Hij met de zegen van kinderen ook de kracht geeft om ze te kunnen op voeden.

en hoe kan het dan dat het bij sommige gezinnen niet goed gaat.. waarbij de kinderen dan terecht komen bij de pleegzorg.... heeft God dan neit genoeg kracht gegeven???

joepie

Berichtdoor joepie » 12 aug 2004 12:39

trijntjejohanna schreef:

en hoe kan het dan dat het bij sommige gezinnen niet goed gaat.. waarbij de kinderen dan terecht komen bij de pleegzorg.... heeft God dan neit genoeg kracht gegeven???

Hebben ze er niet om gevraagd? En ook echt hun zorgen en problemen zij God gelegd?

André

Berichtdoor André » 12 aug 2004 13:06

joepie schreef:Waarvan ik overigens vind dat daar de verkeringstijd voor is.

Idd, maar je bent het wsl met mij eens dat samenleven in een huwelijk anders is dan elkaar zo af en toe in een weekend zien?

.........dat als je groot genoeg bent om met elkaar naar bed te gaan dat je dan ook groot genoeg bent om kinderen op te voeden.

Dit betwijfel ik soms ernstig.
En de reden die jij aangaf, dat je elkaar eerst moet leren kennen vind ik dus een onzin reden. Omdat je dat moet doen in je verkeringstijd.
Joepie?, jammer dat je eerst mijn quote verbouwd, en daarna reageerd.
Ik heb nergens het woord "MOET" gebruikt.

Mmmm, deze vind ik wel behoorlijk rationeel, en dat voor een vrouw :wink:

Ik vind het geen onzin reden die ik gaf, dus eens worden we het hier niet :)

Onzin redenen vind ik b.v. Huis, auto, boot enz.

joepie

Berichtdoor joepie » 12 aug 2004 13:20

Andre schreef:
joepie schreef:Waarvan ik overigens vind dat daar de verkeringstijd voor is.

Idd, maar je bent het wsl met mij eens dat samenleven in een huwelijk anders is dan elkaar zo af en toe in een weekend zien?

.........dat als je groot genoeg bent om met elkaar naar bed te gaan dat je dan ook groot genoeg bent om kinderen op te voeden.

Dit betwijfel ik soms ernstig.
Joepie?, jammer dat je eerst mijn quote verbouwd, en daarna reageerd.
Ik heb nergens het woord "MOET" gebruikt.

Mmmm, deze vind ik wel behoorlijk rationeel, en dat voor een vrouw :wink:

Ik vind het geen onzin reden die ik gaf, dus eens worden we het hier niet :)

Onzin redenen vind ik b.v. Huis, auto, boot enz.

Ik gebruik het woord moet. Niet jij. Ik gaf aan dat ik het onzin vind als je wacht omdat je elkaar eerst zou moeten leren kennen.
En wat is er rationeel? Wat heeft mijn vrouw zijn daar mee te maken?

André

Berichtdoor André » 12 aug 2004 15:49

joepie schreef:Ik gebruik het woord moet. Niet jij. Ik gaf aan dat ik het onzin vind als je wacht omdat je elkaar eerst zou moeten leren kennen.

Zucht, vrouwen zijn over het algemeen wat gevoeliger.
Dat is de tegenpool van rationeel, m.b.t. dat als je het bij God kunt laten is het okay maar verder niet zeuren.

En idd ik zei geen moeten maar mogen, vind ik nogal een verschil.
Nogmaals je reageert alsof ik moeten zou hebben getypt :roll:

Ja, hoe zeg ik dat netjes, laten we het er op houden dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus, klinkt beter als je moet lezen wat er staat, vind je ook niet :)

joepie

Berichtdoor joepie » 12 aug 2004 16:06

Andre schreef:
joepie schreef:Ik gebruik het woord moet. Niet jij. Ik gaf aan dat ik het onzin vind als je wacht omdat je elkaar eerst zou moeten leren kennen.

Zucht, vrouwen zijn over het algemeen wat gevoeliger.
Dat is de tegenpool van rationeel, m.b.t. dat als je het bij God kunt laten is het okay maar verder niet zeuren.

En idd ik zei geen moeten maar mogen, vind ik nogal een verschil.
Nogmaals je reageert alsof ik moeten zou hebben getypt :roll:

Ja, hoe zeg ik dat netjes, laten we het er op houden dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus, klinkt beter als je moet lezen wat er staat, vind je ook niet :)

Toch begrijp ik je nog niet over mijn vrouw zijn, maar dat zal wel met mijn vrouw zijn te maken hebben :mrgreen:

En ik bedoelde niet dat jij moeten bedoelde. ( zo he, snap je der nog wat van? )

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 12 aug 2004 17:18

kan iemand mij uit de bijbel aanwijzen dat als je getrouwd ben meteen aan kinderen moet beginnen? en kom nou niet met genesis aan :!:

joepie

Berichtdoor joepie » 13 aug 2004 13:59

Ik denk dat God dat zo in de schepping heeft gelegd. Als man en vrouw gemeenschap hebben, en dus één vlees zijn dan kun je dus zwanger worden. Dat is het gevolg van je éénwording.
Zo ook de momenten dat je niet zwanger kon worden, als je b.v. borstvoeding gaf, of op je niet vruchtbare dagen.
En als je trouwt wordt je één en zwanger, als God het je wil geven.
Eigenlijk staat er in de Bijbel alleen maar melding als je niet zwanger kon worden. Dus niets over niet zwanger willen worden.

Terug naar “Archief”