Piekeren over het leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Re: Piekeren over het leven?

Berichtdoor columbus » 11 aug 2004 16:31

Eowyn schreef:
Andre schreef:
Eowyn schreef:Waarom zoud(en) degene(n), die ons gemaakt heeft (hebben) ons laten piekeren over hoe we ontstaan zijn?

Vraagje, ervaar jij het ook als piekeren?

um soms.... wie niet? :P Ik zelf geloof dat God Zijn Zoon heeft gestuurd om te laten zien hoe we ontstaan zijn....

ik lees wel in de bijbel hoe we ontstaan zijn maar nergens dat God zijn Zoon heeft gestuurd om te vertellen of laten zien dat we ontstaan zijn.

ik ga er ook niet over piekeren :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 aug 2004 17:43

Nee, dat denk ik ook. Waar we vandaan komen is heel duidelijk lijkt me, maar is de vraag waar we naar toe gaan eigenlijk niet veel belangrijker?

Zo zegt de Here, uw Maker en van de moederschoot aan uw Formeerder, die u helpt: Vrees niet, mijn knecht Jakob, (Jesaja 44:2)

Heeft Hij, die mij in de moederschoot maakte, ook hem niet gemaakt? Heeft niet Eenzelfde ons in de baarmoeder bereid? (Job 31:15)

Want Gij hebt mijn nieren gevormd, mij in de schoot van mijn moeder geweven. Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid, wonderbaar zijn uw werken; mijn ziel weet dat zeer wel. Mijn gebeente was voor U niet verholen, toen ik in het verborgene gemaakt werd, gewrocht in de diepten van het aardrijk; uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond. (Psalm 139:13-16)

Gij toch hebt mij uit de moederschoot getogen, Gij deed mij vertrouwend rusten aan de borst van mijn moeder; aan U werd ik overgegeven bij mijn geboorte, van de moederschoot af zijt Gij mijn God. (Psalm 22:9-10)

Op U heb ik gesteund van de moederschoot aan, van het ingewand mijner moeder aan zijt Gij mijn helper. U geldt bestendig mijn lofzang. (Psalmen 71:6)

Eer Ik u vormde in de moederschoot, heb Ik u gekend, en eer gij voortkwaamt uit de baarmoeder, heb Ik u geheiligd. (Jeremia 1:5)

Eowyn
Verkenner
Verkenner

Re: Piekeren over het leven?

Berichtdoor Eowyn » 11 aug 2004 17:58

columbus schreef:
Eowyn schreef:
Andre schreef:
Eowyn schreef:Waarom zoud(en) degene(n), die ons gemaakt heeft (hebben) ons laten piekeren over hoe we ontstaan zijn?

Vraagje, ervaar jij het ook als piekeren?

um soms.... wie niet? :P Ik zelf geloof dat God Zijn Zoon heeft gestuurd om te laten zien hoe we ontstaan zijn....

ik lees wel in de bijbel hoe we ontstaan zijn maar nergens dat God zijn Zoon heeft gestuurd om te vertellen of laten zien dat we ontstaan zijn.

ik ga er ook niet over piekeren :wink:

nee duz zo bedoel ik het ook niet... Ik kan ook moeilijk uitleggen hoe ik het zie :roll: of wat ik probeer te zeggen.... Maar goed later meer!
Love don't need to find a way
You find your own way
I forget that I can't stay
And so I say that
All roads lead to where you are

André

Berichtdoor André » 11 aug 2004 21:49

Okeej, ik wacht met grote spanning af :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 aug 2004 11:42

Gods Zoon kwam naar de aarde om ons te laten zien hoe we ontstaan zijn? Als we allemaal op die manier hier gekomen zijn lijkt het hele verhaal van voortplanting me niet meer zinnig, maar goed, beetje flauw...

Terug naar “Archief”