Krully schreef:Lalage schreef:Waarom zou je je dan op zondag ineens beter moeten voordoen? Hij ziet je doordeweeks ook wel hoor.
Op zondag wordt je genodigd als gast in zijn huis!!!Dan hoor je netjes en eerbiedig te zijn.
en waar mag dat staan dan

Moderator: Moderafo's
Krully schreef:Lalage schreef:Waarom zou je je dan op zondag ineens beter moeten voordoen? Hij ziet je doordeweeks ook wel hoor.
Op zondag wordt je genodigd als gast in zijn huis!!!Dan hoor je netjes en eerbiedig te zijn.
Eowyn schreef:waarom maken we ons zo druk om uiterlijkheden??? In andere landen zoals Duitsland, Spanje etc.... maken ze zich daar helemaal niet druk om!
mini schreef:Waarom trouwen jullie niet in spijkerbroek?? Weet je wel wat dat kost een trouwpak? Weet je wel wat dat kost een trouwjurk enz, enz. Over kosten mauwen vind ik dus onzin! Op Gods dag trek je toch het mooiste aan wat je hebt. Je mag weer naar de kerk, das toch een feest? Of is de zondag geen aparte dag? gewoon 1 van die vele? Voor de zondag mag je dus best wel wat over hebben. Over jong of oud kleden. Als het maar netjes is! Je hoeft je echt niet te kleden als die vrouw van 80 die voor je zit in de kerk. Maar een beetje netjes kan toch wel? Ja voor mij is er nu eenmaal verschil hoor. Strandkleding, vakantiekleding, schoolkleding, werkkleding, bruiloftskleding, kerkkleding.... Toch? En als je genoeg geld hebt om zoveel kleding aan te schaffen, dan kan er best wel wat af voor een net stelletje. Voor de bruiloft van je beste vriend zou je het ook eeneens wel hebben... en trouwens netjes hoeft niet altijd duur te zijn
Marnix schreef:Waarom sober?!
Graag een bijbelse onderbouwing...
(Volgens mij is juist het tegenovergestelde bijbels te onderbouwen)
1 Timotheus 2:9
9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1 Timotheus 3:2
Een opziener dan moet onberispelijk zijn, ener vrouwe man, wakker, matig, eerbaar, gaarne herbergende, bekwaam om te leren;
caprice schreef:En wat te zeggen van de volgende uitspraak:
'Een Christen herkent men aan zijn gelaat, gewaad, daad en gepraat.'
columbus schreef:caprice schreef:En wat te zeggen van de volgende uitspraak:
gewaad, oké, kan ik nog wel iets bij voorstellen. daad ook wel en gepraat is ook wel te begrijpen.
maar gelaat?? hoe moet ik dat zien?
Night schreef:columbus schreef:caprice schreef:En wat te zeggen van de volgende uitspraak:
gewaad, oké, kan ik nog wel iets bij voorstellen. daad ook wel en gepraat is ook wel te begrijpen.
maar gelaat?? hoe moet ik dat zien?
Gelaat staat dan ook niet in de oorspronkelijke uitdrukking.
joepie schreef:caprice schreef:En wat te zeggen van de volgende uitspraak:
Waar kun je die dan vinden in de Bijbel?
caprice schreef:joepie schreef:caprice schreef:En wat te zeggen van de volgende uitspraak:
Waar kun je die dan vinden in de Bijbel?
Dat zeiden de ouden vroeger. Dat komt heus niet zomaar uit de lucht vallen, maar ik weet zo gauw niet waar ze het uit haalden.
Toch zit er wel wat van waarheid in. Een (waar) christen zal niet met de wereld meegaan.
'Wordt de wereld niet gelijkvormig'. Als je de Heere wilt dienen zal je toch wel te onderscheiden zijn van de wereld?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten