Meest aansprekende persoon uit de bijbel...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 30 jul 2004 23:53

Samuël

Als kind heb ik heel wat nachten liggen wachten opdat ook ik geroepen werd.
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

caprice

Berichtdoor caprice » 30 jul 2004 23:59

De laatste tijd denk ik veel aan Nicodemus.

Dat zo'n farizeeër ook nog bekeerd kan worden! (en dan toegepast op mijn eigen)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 aug 2004 17:10

Een aansprekende persoon (niet de meest aansprekende, die heb iok niet) vind ik Elia.

Hoe hij de Baalpriesters uitdaagde, bijna humoristisch:
'' misschien slaapt jullie god en antwoord hij daarom niet''

Nadat Elia God aanroept en God onmiddelijk met vuur antwoord, kijkt Elia niet trots en stoer naar het volk en de Baalpriesters van: ''zie je wel dat ik gelijk hebt'', maar Elia gaat het veld in om te bidden.

Dat probeer ik altijd mee te nemen, om God onmiddleijk te zoeken, te danken, of je nou een overwinning behaald heb of juist niet.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 aug 2004 00:29

Het is niet mn meest aansprekende persoon, Elia maar het is zeker een heel mooi verhaal Meschianza.

Petrus vind ik ook aansprekend. de twijfels die hij soms had zijn zo herkenbaar.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 aug 2004 09:18

Mariamagdalena schreef:Natuurlijk bij mij ook op de eerste plaats Jezus, maar ik dacht dat dat voor iedereen hier zo was, dus ik dacht dat een ander behalve Jezus bedoelt werd, daarom zei ik Mariamagdalena..........
Want iedereen is hier toch Christen, dus dan komt vanzelfsprekend toch Jezus op de eerste plaats?

Nee, niet iedereen hier is christen...

Verder ben ik net als HenkG verbaasd over het feit dat iedereen Jezus noemt en hierbij voorbij gaat aan het feit dat Jezus naast zijn menszijn deel uitmaakt en toen ook al deel uitmaakte van heilige drie-eenheid.

Voor mij is de mens Jezus echter wel zeer fascinerend en boeiend. Hij is inderdaad tegendraads en eigenlijk was het een rebel in de ogen van de meeste mensen. Misschien zelfs een anarchist tot op zekere hoogte. Misschien wel een van de eerste aanhangers van 'de revolutie'.

Verder vind ik Salomo interessant, en niet vanwege het feit dat hij zoveel vrouwen had. Hij was een wijs man, heeft zeer interessante dingen geschreven. De Spreuken vind ik denk ik het mooiste, of een van de mooiste (meest intrigerende) bijbelboeken.

Ik denk dat ik het beste vergeleken kan worden met Thomas. Eerst zien dan geloven. Dat is ook de reden waarom ik me op dit moment geen christen noem. Ik heb moeite met geloven zonder dat ik het merk en zie en ervaar.

En hoe heet die kerel die in die walvis zat ook al weer? Jona. Die vind ik cool: hij kan ons vertellen hoe het is om in een levende walvis te zitten... *shock*

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 11 aug 2004 09:38

David.

Ik herken me nogal in het op en neer getij wat het geloofsleven betreft. Zijn psalmen spreken me heel in het bijzonder aan.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

bschutte
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bschutte » 23 aug 2004 20:25

Salomo

Eerst geeft hij een goed antwoord op de vraag van God en hij heeft zn hele leven in dienst van God geleefd.

Terug naar “Archief”