Dat is niet echt ingetogen, eerder opvallend.
Ik had het over sober... dat betekent: Eenvoudig. Als je kijkt naar de prijs van zo'n blouse en van een pak weet ik wel wat eenvoudiger is.
Vroeger was het dragen van een pak normaal, zo'n 50 jaar geleden. Tegenwoordig schijnt het vreemd te zijn als je het nog doet.
Ik hoorde wel eens een uitspraak over ambtskleding voor dominee, ouderlingen en diakenen, net zoiets als in het oude testament dus, in de tempeldienst.
Een pak draag je toch als er een feestgelegenheid is, zoals een bruiloft? Is de kerkdienst ook geen feestelijke bijeenkomst dan, om te herdenken dat Christus is opgestaan?
Ik draag niet snel een pak... op een bruiloft doe ik een blouse aan en een effen broek... Ik draag maar 1x per jaar een pak en dat is op een gala van kerkjeugd in Gelderland... omdat het dan verplicht is

Dus nee, ik zal op een feest ook niet snel een pak aantrekken en denk dat God dat ook zeker niet van me vraagt. Je hoeft je op zondag niet anders voor de doen dan je de rest van de week bent toch?
Overigens vind ik dit nogal tegenstrijdig, eerst heb je het over sober en ingetogen, vervolgens zeg je dat we naar een feest toe gaan... naar een feest ga je toch niet sobertjes en ingetogen gekleed heen?!
Heb ook wel eens gehoord dat predikanten in de Ger.Gem wat kleding (mode) betreft gemiddeld zo'n 50 jaar achterlopen. Zal wel.
Tja dat is idd een feit... als je kijkt hoe mensen er 50 jaar geleden bijliepen en hoe ze er nu in deze kerk bij lopen zie je veel paralellen. Als die 50 jaar blijft lopen ze over 50 jaar gewoon in spijkerbroeken daar de kerk binnen