HenkG schreef:Petertje schreef:HenkG schreef:Een voorbeeldfunctie? Ja, laten zien dat het wel kan. Maar daar is geloof voor nodig. Zelfs onze wijkouderling heeft zijn bewondering ervoor uiteindelijk uitgesproken nadt hij overtuigd was dat wij absoluut geen sex hebben en zouden hebben.
Klinkt als: "Als de ouderling zijn zegen geeft is het Gods wil??????"
Wat de ouderling ervan vindt, doet er in principe niet toe, tenzij hij ons weet te overtuigen vanuit de Bijbel dat iets is zoals hij het zegt. En dat heeft hij ook geprobeerd. Maar hier zijn we niet tot elkaar gekomen, want er zijn eigenlijk geen echte bewijzen te vinden in de Bijbel die het resoluut afwijzen.
Ik heb alleen maar willen aangeven met de opmerking over de ouderling dat de gevraagde verandering in denken niet altijd bij de samenwoners hoeft te liggen.
Sorry hoor, maar nu probeer je m.i. bloemkolen voor citroenen te verkopen. Je zegt dat je wijkouderling bewondering had "NADAT HIJ OVERTUIGD WAS"
Hoe zo overtuigd? Is hij komen controleren dan?
Hé ik ben het helemaal met je eens dat samenwonen tussen partners moet kunnen, zonder direkt samen het bed in te duiken. Maar dat is een verantwoordelijkheid tussen jou / jullie en God en daar heeft een ouderling of iemand anders geen goedkeuring aan te hechten.
De opmerking van Joepie dat je dan maar moet gaan trouwen lijkt mij onzin. Het huwelijk is slechts een wettelijke contract. Dus als je op het gemeentehuis je boterbriefje hebt gehaald is alles in orde? Het kerkelijk huwelijk bestaat niet. Het is een bevestiging van. In zeer "reformatorische dorpen" zoals bv Staphost, Kesteren enz. werden er helemaal geen kerkelijke huwelijken ingezegend.
Tenslotte wat T.J. zei(sorry, je naam is te lang om zo even uit m'n toetsenbord te ontwringen) is ook logisch. Je hebt gewoon maanden nodig om je huwelijksdatum op het gemeentehuis vast te leggen, je jurk te bestellen en de zaal voor je feest te regelen.
Even voor de duidelijkheid.
In België, waar ik dus nu woon en werk, word een uitvaartondernemer gezien als ceremoniemeester. Wij verzorgen dus een uitvaart maar ook een huwelijk. Als je alles goed wil regelen is een termijn van 3 tot 6 maanden toch het minimum. Op dit moment heb ik er 11 in voorbereiding waarvan de laatste op 3 maart 2005.
Zoek maar een op ceremonie in het domein be.
Conclusie? (zover die te trekken valt)
Als je samenwoont met God dan zul je zelf wel ervaren hoe of wat!