2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 06 aug 2004 17:37

En nog steeds heb ik t heerlijk... Het maakt ook wel heel veel uit welke niet christen je treft, om het zo maar te zeggen...

joepie

Berichtdoor joepie » 06 aug 2004 18:07

chickie schreef:En nog steeds heb ik t heerlijk... Het maakt ook wel heel veel uit welke niet christen je treft, om het zo maar te zeggen...

Het ging erom of het inderdaad is : twee geloven op een kussen...
Is het dus echt wat God wil dat je doet, of doe je wat jij wilt en God moet zich maar aanpassen.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 08 aug 2004 20:19

Ik zie zaken ook in het licht waarin het gezegd is... Niet puur één regel eruit trekken...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 09 aug 2004 00:21

chickie schreef:En nog steeds heb ik t heerlijk... Het maakt ook wel heel veel uit welke niet christen je treft, om het zo maar te zeggen...

Ik vraag me af hoe het is om te leven met iemand van wie je houdt en je weet dat diegene niet naar de hemel gaat als er niets veranderd. Dat moet toch een vreselijke gedachte zijn...

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 09 aug 2004 00:45

henkie schreef:

Ik vraag me af hoe het is om te leven met iemand van wie je houdt en je weet dat diegene niet naar de hemel gaat als er niets veranderd. Dat moet toch een vreselijke gedachte zijn...

Uhuh idd...
Dat vind ik sowieso al een moeilijke gedachte als k met niet Christenen omga zeg maar...
K ken opzich best wel wat mensen goed die niet Christelijk zijn en er ook niet echt voor open staan enzo en dan vind ik t al zo'n moeilijke gedachte.
Laat staan als t je partner is ja...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

joepie

Berichtdoor joepie » 09 aug 2004 07:31

Johanne schreef:
henkie schreef:

Uhuh idd...
Dat vind ik sowieso al een moeilijke gedachte als k met niet Christenen omga zeg maar...
K ken opzich best wel wat mensen goed die niet Christelijk zijn en er ook niet echt voor open staan enzo en dan vind ik t al zo'n moeilijke gedachte.
Laat staan als t je partner is ja...

Dus ben je nooit samen één, zoals God het huwelijk bedoelt heeft.
Dat kan dan onmogelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2004 10:40

Daar ben ik het weer niet mee eens... want dan zouden 2 ongelovigen in een huwelijk ook niet samen 1 zijn... Dat zijn ze wel.... Alleen ze missen iets.... namelijk de 3e partij in een huwelijk... God. Een huwelijk voor ongelovigen is samen 1 zijn... Een huwelijk tussen 2 christenen is Samen 1 zijn met God erbij...

Het beeld van het drievoudig snoer vind ik wel erg mooi... Zo'n snoer bestaat uit 3 snoeren/touwen die in elkaar gevlochten zijn tot 1 snoer,... 3 snoeren vormen samen 1 touw, en zo'n touw is heel sterk en zal niet snel breken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 09 aug 2004 12:55

Marnix schreef:Daar ben ik het weer niet mee eens... want dan zouden 2 ongelovigen in een huwelijk ook niet samen 1 zijn... Dat zijn ze wel.... Alleen ze missen iets.... namelijk de 3e partij in een huwelijk... God. Een huwelijk voor ongelovigen is samen 1 zijn... Een huwelijk tussen 2 christenen is Samen 1 zijn met God erbij...

Het beeld van het drievoudig snoer vind ik wel erg mooi... Zo'n snoer bestaat uit 3 snoeren/touwen die in elkaar gevlochten zijn tot 1 snoer,... 3 snoeren vormen samen 1 touw, en zo'n touw is heel sterk en zal niet snel breken.

Juist doordat de ongelovigen beide ongelovig zijn, maakt dat voor hun een eenheid. Maar ze hebben niet een drievoudig snoer. Want de derde partij (God) is daar niet bij. Zo vorm je als gelovige met een ongelovige nooit een sterk snoer. Want er is een ongelijk stel touwen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2004 13:27

Klopt, maar dan vorm je als je 2 ongelovigen ook geen sterk snoer want dan is God er ook niet als 3e partij. In beide gevallen heb je maar 2 touwen ipv 3.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 09 aug 2004 13:35

Marnix schreef:Klopt, maar dan vorm je als je 2 ongelovigen ook geen sterk snoer want dan is God er ook niet als 3e partij. In beide gevallen heb je maar 2 touwen ipv 3.

Helemaal juist.

André

Berichtdoor André » 14 aug 2004 19:05

henkie schreef:Ik vraag me af hoe het is om te leven met iemand van wie je houdt en je weet dat diegene niet naar de hemel gaat als er niets veranderd. Dat moet toch een vreselijke gedachte zijn...

Dat denk ik ook, en misschien moet je je als gelovige ook wel is ff afvragen, wat hecht ik eigenlijk voor een waarde aan mijn eigen geloof in God.

Ga ik mijn geloof verder versterken, of ga ik het me zelf lastig maken door met iemand te gaan leven die niet gelovig is/was.

"Dumpen" dacht ik zo en open je ogen, want liefde maakt slechtziend.

Het klinkt wat rationeel maar dat moet je soms zijn.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 aug 2004 20:03

ik zit in deze situatie, het is o zo moelijk maar niet wanhopig!!!!

André

Berichtdoor André » 14 aug 2004 20:12

essieee schreef:ik zit in deze situatie, het is o zo moelijk maar niet wanhopig!!!!

Heb je niet zoiets van, hoe langer ik wacht met de keuze wel of niet doorgaan met deze relatie, hoe moeilijker het wordt?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 aug 2004 20:16

Andre schreef:
essieee schreef:ik zit in deze situatie, het is o zo moelijk maar niet wanhopig!!!!

Heb je niet zoiets van, hoe langer ik wacht met de keuze wel of niet doorgaan met deze relatie, hoe moeilijker het wordt?

zeker, ik ben deze week -na 5 maanden- gestopt, maar als de liefde er wel is van twee kanten doet dit zo'n pijn en vraag ik me af of ik volgende week nog steeds zal zeggen dat het uit is, of dat het jajaja weer aan is!Zwak????

André

Berichtdoor André » 14 aug 2004 20:21

essieee schreef:zeker, ik ben deze week -na 5 maanden- gestopt, maar als de liefde er wel is van twee kanten doet dit zo'n pijn en vraag ik me af of ik volgende week nog steeds zal zeggen dat het uit is, of dat het jajaja weer aan is!Zwak????

Nee, niet zwak maar menselijk toch??
Je kunt nu eenmaal niet alles alleen maar rationeel benaderen, gelukkig heeft een mens ook gevoel toch?

Terug naar “Archief”