Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 08 aug 2004 18:58

ik was onlangs in een niet bij name te noemen doehetzelfwinkel en het liedje 'het was een nacht waarvan ik dacht dat ik hem nooit beleven zou' was op de radio. En het mannelijke winkelpersoneelslid werd hier erg opgewonden van geloof ik. Toen ik afrekende stond hij te kwijlen in de nek van de cassiere. Toen liep er een jonge blonde vrouw voorbij (niet natuurlijk blond en zeker niet natuurlijk jong) en de man hield nog net zijn broek dicht. Ongelooflijk, ik wist niet dat er mensen zo ongelooflijk hitsig kunnen reageren op mensen die voorbij lopen. Dat je alleen kijkt naar dat vlees wat voorblij loopt en dus helemaal voorbij gaat aan de persoon die dat vlees meedraagt. Ik ben er van geschrokken.

Aansluitend op het gesprek over oosterse landen, deze man was van marokaanse afkomst.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 08 aug 2004 20:18

Mariamagdalena schreef:
chickie schreef:
Mariamagdalena schreef:Ja, dat viel mij dus ook op, dat Hollanders in een islamistisch land in korte broek op straat lopen, vrouwen ook, en in hempjes zonder mouwen, en dan maar zeuren als er iets met hun gebeurt...........

En dat laatste vind ik dus een hele foute opmerking... Mannen hebben ALTIJD van je af te blijven. Bovendien is mijn ervaring dat ze daar toch al snel kwijlen als er een buitenlandse vrouw voorbij loopt, al loopt ze in coltrui en spijkerbroek. Zeker als je er een blond koppie boven hebt....

Chickie, dan ben jij zeker nooit in een Oosters land geweest?
Want een coltrui en een spijkerbroek is zeeeer westers, en dus opvallend. Een spijkerbroek betekent: rijkdom, geld.
Daar denken ze niet zoals wij hier. Is echt heel anders. Wij hebben andere normen en waarden, ook wat dieren betreft.
Ik vind ook dat ze van je af moeten blijven, maar ga dat maar eens met blote armen in een Islamitisch land rondvertellen als meisje, schatje, als je ietsjes buiten Europa zal komen, zal je me gaan begrijpen. Daar denken ze niet zo als wij over vrouwen en dieren. Het is niet mijn style, maar de Islamstyle. Ik heb er jaren gewoond, dus, breek me de bek niet open. Echt niet te vergelijken met Europa, hoor liefje!

Het ging mij alleen maar om jouw laatste opmerking: en dan maar zeuren als ze iets gebeurd.... Wil alleen maar aangeven dat 'ze liep er schaars gekleed bij' nooit een excuus mag zijn om iemand aan te randen o.i.d. Ben trouwens vaak genoeg buiten Europa geweest, en ja, nog met blote armen ook... Begrijp wat er gaande is, maar dat weerhoud mij er niet van om in hitte in een korte broek en topje te lopen.

En begin a.u.b. niet met dat 'liefje', wordt ik een beetje eng van....

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 09 aug 2004 09:24

Hey,

Ik geloof dat deze discussie geen kant nog wal meer raakt. :o Het is nog wat een welles nietes verhaal. Sommige stranden kan je geloof ik denk ik maar beter niet komen. Maar bepaalde (rustiger) stranden wel. Ik denk ook aan wat voor publiek er ligt. Hoewel je mensen niet over 1 kam mag scheren. Loop er in ieder geval een beetje beschaafd bij, en gedraag je.

Groetjes mij.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 aug 2004 19:37

joris schreef: Lust begint altijd bij je eigen gedachten en niet bij het lichaam van de ander.
Op een naaktstrand hebben mensen geen last van lust en zondige gedachten. Ze zijn zichzelf en genieten daarvan.

Dat klopt niet hoor joris. Toen David vanaf zijn dakterras Bathseba zag baden, werd hij opgewonden en beging een grote zonde, tot moord toe.
Bedenk dat het oog niet verzadigd wordt van zien. Het wekt wel de lustgevoelens op, maar daarna wil men meer, namelijk bevrediging.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 aug 2004 23:53

jas schreef:
joris schreef: Lust begint altijd bij je eigen gedachten en niet bij het lichaam van de ander.
Op een naaktstrand hebben mensen geen last van lust en zondige gedachten. Ze zijn zichzelf en genieten daarvan.

Dat klopt niet hoor joris. Toen David vanaf zijn dakterras Bathseba zag baden, werd hij opgewonden en beging een grote zonde, tot moord toe.
Bedenk dat het oog niet verzadigd wordt van zien. Het wekt wel de lustgevoelens op, maar daarna wil men meer, namelijk bevrediging.

Hij had het ook niet over de voyeur die vanuit de duinen het naaktstrand zit te begluren..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 aug 2004 09:55

Aragorn schreef:
jas schreef:

Hij had het ook niet over de voyeur die vanuit de duinen het naaktstrand zit te begluren..

Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel Aragorn. Laat ik het dan zo zeggen, God verzoekt niet, wij brengen onszelf in verzoeking. Het is zo simpel: kun je van naakte mensen opgewonden raken? nou ik wel hoor. Is dat zondig? ja want ik doe dat niet uit het geloof. Ergo: je kunt de plaatsen waar je dit kan overkomen maar beter mijden. Oftewel:
de (half)naakte meiden mijden.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 aug 2004 10:07

jas schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:

Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel Aragorn. Laat ik het dan zo zeggen, God verzoekt niet, wij brengen onszelf in verzoeking. Het is zo simpel: kun je van naakte mensen opgewonden raken? nou ik wel hoor. Is dat zondig? ja want ik doe dat niet uit het geloof. Ergo: je kunt de plaatsen waar je dit kan overkomen maar beter mijden. Oftewel:

Jas, je maakt er een beetje een broodje make-up verhaal van hoor.
De een raakt van naaktheid opgewonden ende ander verkeerd in hogere sferen als hij/zij een verpleegstersuniform ziet. Ik word op een naaktstrand niet opgewonden van naakte meiden hoor!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 aug 2004 13:56

Zareb schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:

Jas, je maakt er een beetje een broodje make-up verhaal van hoor.
De een raakt van naaktheid opgewonden ende ander verkeerd in hogere sferen als hij/zij een verpleegstersuniform ziet. Ik word op een naaktstrand niet opgewonden van naakte meiden hoor!

Goed, dan zal ik wel gek zijn en een uitzondering hier. Maar ik vind dat een christen niet op een naaktstrand hoort en er ook niet aanstootgevend bij moet lopen. Wat raar hè, dat ik als ex-refo zo'n mening heb. Misschien dwaal je minder snel af, als je op tijd uit dat wereldje stapt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 aug 2004 14:01

jas schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:

Mijn opmerking was niet flauw bedoeld, maar redelijk serieus. Het ligt er volgens mij heel erg aan in welke context je het naakt ziet. Ik kan me voorstellen dat je op het naaktstrand niet opgewonden raakt van je vrouw en thuis in bed wel oid.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat naar het naakstrand gaan moet kunnen en ik zou mezelf er ook niet echt prettig bij voelen.

Liesie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Liesie » 20 nov 2004 20:08

kWil nog ff op John reageren die de 1e topic heeft geopend!

Eh John?

Mag ik vragen wat jij in je jeugd hebt meegemaakt?
Seksueel misbruikt?
Een trauma opgelopen?
Je poppen vroeger niet in bad mogen doen?
Ben je ontzettend lelijk?
Ben je bang dat je niet van al het vrouwelijk schoon kan afblijven?

Hou alsjeblieft op om van die vreselijke onzinnige topics te maken zeg!!!

Liesie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Liesie » 20 nov 2004 20:14

kWil ook even reageren op Jannes!

Ben jij een jongen? Daar twijfel ik ff ontzettend aan...
Je lijkt wel een jaloerse puber meid....
Wereldvreemd? Uit welke eeuw kom jij?
WIJ leven in de 20e eeuw hoor!

Ik snap niet wat er mis is aan een bikini! Zelf heb ik zeven bikini´s en ze staan allemaal even leuk! Ik loop zeker niet in mijn nakie, en de dingen die een jongen `op zou kunnen hitsen` zijn bedekt.

Mijn mening: Kan je er niet tegen, kijk een andere kant op en trek zelf een duikpak aan!!!! Of zit dat misschien te strak??????

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 nov 2004 20:53

Liesie schreef:kWil ook even reageren op Jannes!

Ben jij een jongen? Daar twijfel ik ff ontzettend aan...
Je lijkt wel een jaloerse puber meid....
Wereldvreemd? Uit welke eeuw kom jij?
WIJ leven in de 20e eeuw hoor!

Ik snap niet wat er mis is aan een bikini! Zelf heb ik zeven bikini´s en ze staan allemaal even leuk! Ik loop zeker niet in mijn nakie, en de dingen die een jongen `op zou kunnen hitsen` zijn bedekt.

Mijn mening: Kan je er niet tegen, kijk een andere kant op en trek zelf een duikpak aan!!!! Of zit dat misschien te strak??????

Ehm...misschien moet jij je als zojuist nieuw binnengekomene je eerst ietsiepietsie rustiger opstellen? :D
Dan zul je zien dat we hier allemaal pogen de ander zoveel mogelijk in zijn of haar waarde te laten.......hetgeen weleens lastig is....maar toch..
Succes.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Liesie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Liesie » 20 nov 2004 21:32

ehm, kben hier al langer actief hoor, maar dan onder een andere naam :P !!!

Mischien een nieuwe taak: onzinnige topics verwijderen?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 nov 2004 21:38

Liesie schreef:ehm, kben hier al langer actief hoor, maar dan onder een andere naam :P !!!

Voor jou dan ook een nieuwe taak: probeer in het vervolg met redelijke tegenargumentatie meningen te weerleggen, ipv op de persoon te spelen. :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 nov 2004 22:28

Liesie schreef:ehm, kben hier al langer actief hoor, maar dan onder een andere naam :P !!!

Zodra je er een opent ben ik er als de kippen bij, reken maar :)
En als je hier al langer actief bent moet je helemaal weten wat de gewoonte is :)

Maar goed, terug naar de badkleding, in deze stormachtige dagen.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”