Moderator: Moderafo's
Zou het niet beter zijn om samen God te dienen want dat is het uiteindelijke doel van ons bestaan, en dan de mensen te respecteren die anders zijn dan jij.
kurtyo schreef:
Of het beter is om God samen te dienen, daar zijn de meningen denk ik over verdeeld. Maar als jij dat vindt: leg jij al die dingen/zwakheden in het geloof, ruzies, meningsverschillen, interpretatieverschillen, etc. maar eens uit. Als je daar in geslaagd bent, weet ik zeker dat je de christenheid meekrijgt...
superpotje schreef:chickie schreef:Het homofiel zijn kan je niets aan doen, het gaat erom hoe je ermee om gaat...
maar daar is geen vaste richtlijn voor, iedere homofiel maakt een eigen keuze daarin, dat hangt er van af hoe jezelf bijbelteksten ziet.
Alim schreef:Beste Mariamagdalena,
Ik ontken niet dat er onder de Islam homos heel moeilijk hebben. Maar wat ik hier wil aangeven is dat er in Nederland alleen de islam wordt aan gepakt, terwijl de bijbel niet onder de koran doet als het om een homos gaat, en dat vind ik niet rechtvaardig. En wanneer ik dat aan de mensen laat zien hoe het in de bijbel staat, krijg ik het zelfde liedje te horen zo als ik altijd van de Christenen gewend ben n.l: Ik geloof niet letterlijk in wat de bijbel zegt. Ik vraag me dan af: waar geloof je eigenlijk dan in, op deze manier maak je een volledig nieuwe eigen bijbel van. Kortom het is niet terecht dat de Koran hard bekritiseerd wordt terwijl de Bijbel met rust wordt gelaten. Meten met twee maten mag in de bijbel ook niet.
Cisca schreef:Met verbazing heb ik deze 14 pagina's doorgeworsteld.
Wat worden hier veel mensen gekwetst en bezeerd, en waarom, omdat men zo eerlijk is om voor zijn/haar gevoelens uit te komen.
Ieder mens is even belangrijk homo of hetero, wees blij voor iemand, als hij/zij een levensmaatje gevonden heeft, waar hij/zij gelukkig mee is, en op terug kan vallen.
+
Het is niet wij hetero's en die homo's, het is wij mensen.
Zareb schreef:Cisca schreef:Met verbazing heb ik deze 14 pagina's doorgeworsteld.
Wat worden hier veel mensen gekwetst en bezeerd, en waarom, omdat men zo eerlijk is om voor zijn/haar gevoelens uit te komen.
Ieder mens is even belangrijk homo of hetero, wees blij voor iemand, als hij/zij een levensmaatje gevonden heeft, waar hij/zij gelukkig mee is, en op terug kan vallen.
+
Het is niet wij hetero's en die homo's, het is wij mensen.
Tja joh, christenen zijn ook net mensen hoor!
Het gemiddelde standpunt hier is niet anders dan dat van de "gewone" maatschappij.
Maar van christenen zou je juist iets anders verwachten.
Ik heb soms het idee dat sommige christenen zich in hun homofobie bevestigd zien door de bijbel en dat ze denken de goedkeuring van God te hebben als ze termen als: "fieze flikkers" bezigen. (Want tja, God zegt immers ook dat Hij er van walgt..)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten