Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 aug 2004 12:13

Hm, dus eigenlijk worden mannen op leeftijd gewoon aan andere (meer realistische) criteria onderworpen dan vrouwen.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 06 aug 2004 12:00

Hehe en nu heeft het topic 8 pagina's en heb k nog niet een gezegd waar k zelf naar kijk...;) :mrgreen: Niet dat het zo interessant is, maar toch...

De eerste indruk die ik van een jongen heb/krijg voordat ik hem heb gesproken is meestal wel op basis van uiterlijk. Naja uiterlijk, meer uitstraling en uitdrukking enzo. Maar verder gaat het daar niet zo om voor mij, ik bedoel ik vind het erg leuk als een jongen er goed en leuk uitziet hoor, maar das voor mij niet echt het belangrijkst.

Ik heb liever iemand met en goed innerlijk en karakter enzo. Iemand waar ik goede gesprekken mee kan hebben, die humor heeft, vooral iemand die in God gelooft en christen is enzo. En ja een mooi uiterlijk is dan leuk, maar wel erg een bijzaak.
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 aug 2004 12:30

Precies johanne!
Uiterlijk is een bijzaak, en als het je hoofdzaak is ben je een inhoudsloos persoon.

Het uiterlijk is nu eenmaal het minstduurzame deel van je wezen (en aangezien Omega blijft volhouden dat vrouwen heel snel ''aftakelen'' is het voor heren helemaal belangrijk om een vrouw met inhoud te zoeken :mrgreen: )

Je persoonlijkheid is het duurzaamste deel van je zijn. Daarbij verveelt het uiterlijk snel, iemand die nog zo mooi is, het duurt maar een paar jaren en zelfs dat verveelt en ga je naar andere vrouwen/mannen kijken)
Maar iemand met een dynamisch, goede, fascinerende persoonlijkheid verveelt nooit!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 06 aug 2004 15:09

Johanne schreef:
Ik heb liever iemand met en goed innerlijk en karakter enzo. Iemand waar ik goede gesprekken mee kan hebben, die humor heeft, vooral iemand die in God gelooft en christen is enzo. En ja een mooi uiterlijk is dan leuk, maar wel erg een bijzaak.

Niet heel erg bijzaak eerlijkgezegd... Ben ik oppervlakkig op dat gebied? Wellicht, maar voor mij speelt uiterlijk een grotere rol dan "erg bijzaak".

Ik ervaar toch ook een soort van trots als mijn vriendin een mooi meisje is, en vind het leuk als mensen omkijken als ik met haar over straat loop.
De bekende "kijk wat je wilt ze is van mij" emotie.

Maar zo ben ik dan weer....

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 aug 2004 15:17

Jeronimuz schreef:[

Ik ervaar toch ook een soort van trots als mijn vriendin een mooi meisje is, en vind het leuk als mensen omkijken als ik met haar over straat loop.
De bekende "kijk wat je wilt ze is van mij" emotie.

Maar zo ben ik dan weer....

Dat klinkt wel heel pronkstukfunctie-achtig.
:shock: Natuurlijk , iedereen wil iets moois naast zich hebben....maar dat voorbijgangers er zelfs voor om moeten kijken.
Uiterlijk is zeker belangrijk, ook daar val je een klein btje op, een lachje, oogopslag ect.Sure! Maar vergelijk je het met karakter en persoonlijkheid en levensvisie, dat gene wat je in een relatie zoekt, dan schuift het uiterlijk toch op naar ''bijzaak'' wanneer het om relatie gaat?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 aug 2004 20:10

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:En waarom ik het ook onzin vind wat Joepie zegt: Veel mannen houden juist van een vollere vrouw. Maar het gaat denk ik ook om hoe je bent. Als je niet lief bent, dan straal je ook geen liefde uit, dus dan doen mannen inderdaad geen moeite om je te leren kennen.

Dus eigenlijk zeg je dat dikkere vrouwen die al afvallen voor iemand ze goed heeft leren kennen afvallen omdat ze geen lieve uitstraling hebben?
Onzin. Ze heeft een hele lieve uitstraling en is zeker al regelmatig om haar dikker zijn afgewezen.

Nee, dat zeg ik niet!
Ik zeg gewoon wat er staat!
Heb je een komplex of zo?????????????????

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 aug 2004 20:11

Cybercurse schreef:
Markie schreef:Ik ben het toch wel met Omega eens eigenlijk.

Het is ook een bekend gegeven en gezegde.
:lol:

Natuurlijk is dat waar! (dat vrouwen over het algemeen eerder aftakelen)

:roll: bespeur ik hier ook al een vorm van vrouwenhaat????????? :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 aug 2004 22:47

meschianza schreef:Dat klinkt wel heel pronkstukfunctie-achtig.
:shock: Natuurlijk , iedereen wil iets moois naast zich hebben....maar dat voorbijgangers er zelfs voor om moeten kijken.
Uiterlijk is zeker belangrijk, ook daar val je een klein btje op, een lachje, oogopslag ect.Sure! Maar vergelijk je het met karakter en persoonlijkheid en levensvisie, dat gene wat je in een relatie zoekt, dan schuift het uiterlijk toch op naar ''bijzaak'' wanneer het om relatie gaat?

Toch denk ik dat je die dingen niet zo strikt kunt scheiden. Uiterlijk en uitstraling, vooral dingen als oogopslag of een lachje, zijn denk ik wel reflecties van het innerlijk (dus karakter, persoonlijkheid, etc).

En ik moet toegeven dat ik het ook erg grappig vind als iemand uit een voorbijrijdende auto roept: he, leuke vriendin heb jij! :P :mrgreen: (om maar een voorbeeldje uit de praktijk te noemen 8) )

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 06 aug 2004 23:03

meschianza schreef:
Dat klinkt wel heel pronkstukfunctie-achtig.

Ik bedoel er niets pronkstukachtigs mee.

Het is een vorm van trots, maar niet een pronkstuk.
Mijn auto, dat is een beetje een pronkstuk, want die bezit ik. Een vriendin bezit je niet.
Het is een gezonde trots (mijns inziens) als je het leuk vind dat andere mensen je vriendin knap vinden.

Het is niet het meest belangerijke, maar ik denk dat mensen de neiging hebben om te onderschatten welke rol uiterlijk inneemt.

Maar wie weet vind ik uiterlijk wel te belangerijk, zou zomaar kunnen.
Ik weet niet of ik verliefd kan worden op alleen maar iemand's innerlijk, ik denk het eigenlijk van niet.
Of dat goed is is een ander verhaal, maar zo ligt wel de realiteit voor mij.

[semi-offtopic]

Dit doet me denken aan een scene uit Liar Liar, als het zoontje vraagt: "Is it true that real beauty lies within?" en dat zijn vader, die niet kan liegen dan, antwoord: "No, that is just something ugly people say to make themselves feel better"
:D Wel humor.

[/semi-offtopic]

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 aug 2004 23:09

Jeronimuz schreef:Het is een gezonde trots (mijns inziens) als je het leuk vind dat andere mensen je vriendin knap vinden.

En niet alleen knap natuurlijk, ook als ze haar leuk, cool, lief, interessant, etc vinden.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 aug 2004 23:11

Aragorn schreef:
Jeronimuz schreef:Het is een gezonde trots (mijns inziens) als je het leuk vind dat andere mensen je vriendin knap vinden.

En niet alleen knap natuurlijk, ook als ze haar leuk, cool, lief, interessant, etc vinden.

maar dat komt mede doordat iedereen het leuk vind om complimenten te krijgen, en je vriendin is toch in zekere mate ook een deel van jezelf. denk ik :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 06 aug 2004 23:22

Napoleon schreef:
Aragorn schreef:

maar dat komt mede doordat iedereen het leuk vind om complimenten te krijgen, en je vriendin is toch in zekere mate ook een deel van jezelf. denk ik :D

Ben ik het wel mee eens.
Maar toch heb ik het idee dat mensen de neiging hebben om uiterlijk een soort van ondergeschoven rol aan te meten.
Ik zie mijzelf niet als oppervlakkig, maar ik ga me bijna schuldig voelen als ik zeg dat ik eerder verliefd word op een aardig en lief mooi meisje dan op een aardig en lief gewoon meisje.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 aug 2004 23:36

Jeronimuz schreef:
Napoleon schreef:
Aragorn schreef:

Ben ik het wel mee eens.
Maar toch heb ik het idee dat mensen de neiging hebben om uiterlijk een soort van ondergeschoven rol aan te meten.
Ik zie mijzelf niet als oppervlakkig, maar ik ga me bijna schuldig voelen als ik zeg dat ik eerder verliefd word op een aardig en lief mooi meisje dan op een aardig en lief gewoon meisje.

hm... ik weet het niet... ik denk dat het in de eerste fase van het verlief-zijn wel meespeelt, maar verder niet zo. (ik onderscheid in het verliefd-zijn 4 fasen :D ). de eerste fase is dan de fase waar je interesse krijgt in iemand om die "beter te gaan leren kennen". een knap meisje valt misschien eerder op, waardoor die interesse eerder wordt opgewekt, al dan niet onder invloed van het hormoonapparaat. maar als je besloten hebt dat je iemand beter wil leren kennen, denk ik niet dat het nog erg veel uitmaakt. als dat wel zo is, moet je je afvragen in hoeverre die verliefdheid een op je eigen dan wel op een ander gerichte emotie (weet niet of dit het goede woord is, maar affijn) is. als je verliefd wordt op iemand om zijn/haar uiterlijk, zal die verliefdheid minder snel uitgroeien tot liefde.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 07:35

joepie schreef:Nee, gelukkig niet! Maar ik had het over een lief meisje wat dikker is en daardoor al een aantal malen is afgewezen. Dus echt omdat ze dikker is.
Iemand zoals Jeronimuz dus.
Misschien is hij daarom ook nog alleen. Kijkt te veel naar het uiterlijk inplaats van het innerlijk?

ik heb hier mijn vraagtekens bij hoor :D ik geloof gelijk dat het een erg lief meisje is, maar om dat jeronimuz gelijk aan te rekenen vind ik wat overdreven. als iemand haar niet ziet zitten, misschien wel omdat ze wat dikker is, is dat ontzettend jammer voor haar, maar dan kun je een jongen toch ook niet dwingen? het is inderdaad zo dat bepaalde mensen "beter in de markt liggen" (heh bah, waarom krijg ik hier gelijk van die Hotel Gorichem-associaties bij), zowel aan de dames als aan de herenkant, om uiteenlopende redenen. en eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op een dikke vriendin (zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een vriendin), al is dat misschien niet goed van me.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

joepie

Berichtdoor joepie » 07 aug 2004 07:39

Napoleon schreef:
joepie schreef:Nee, gelukkig niet! Maar ik had het over een lief meisje wat dikker is en daardoor al een aantal malen is afgewezen. Dus echt omdat ze dikker is.
Iemand zoals Jeronimuz dus.
Misschien is hij daarom ook nog alleen. Kijkt te veel naar het uiterlijk inplaats van het innerlijk?

ik heb hier mijn vraagtekens bij hoor :D ik geloof gelijk dat het een erg lief meisje is, maar om dat jeronimuz gelijk aan te rekenen vind ik wat overdreven. als iemand haar niet ziet zitten, misschien wel omdat ze wat dikker is, is dat ontzettend jammer voor haar, maar dan kun je een jongen toch ook niet dwingen? het is inderdaad zo dat bepaalde mensen "beter in de markt liggen" (heh bah, waarom krijg ik hier gelijk van die Hotel Gorichem-associaties bij), zowel aan de dames als aan de herenkant, om uiteenlopende redenen. en eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op een dikke vriendin (zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een vriendin), al is dat misschien niet goed van me.

Precies. Dat is wat ik bedoel. Er wordt wel degelijk geslecteerd op uiterlijk!
Hopelijk doen ze dat bij jullie dan ook :mrgreen:

Terug naar “Archief”