Wanneer mag je scheiden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 aug 2004 20:29

Nog wat:
Is het voor kinderen goed om iedere dag thuis heftige ruzies te zien?
Dat ze zich niet veilig voelen, en dat ze s nachts wakker worden van de ruzies?
Dat ze bang zijn voor hun vader?
Dat ze een pistool willen kopen om hun vader dood te schieten omdat er dan een einde komt aan het huiselijk geweld?
Dat ze hun moeder iedere dag overstuur zien, omdat ze geen uitweg meer weet van angst voor haar man?

André

Berichtdoor André » 06 aug 2004 20:30

TheEdge schreef:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, [die] doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet [ook] overspel.

Om over na te denken;

Nu we toch een beetje aan de rand van ons menselijk denken zijn beland...........

Heeft iemand van jullie er wel eens over nagedacht voordat het woord echtbreuk/scheiding valt in een relatie, wie is er nu eigenlijk de "verlatene"?

M.a.w. kijken we alleen naar de stempel in het huwelijksboekje, wie de aanvraag doet, of denken we ook nog na over wie wie verlaat?

(Hoop dat dit te volgen is btw)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 aug 2004 20:33

Wie is de verlatene?
De persoon die achterblijft, of de persoon die na jarenlang bedonderd te zijn geweest echtscheiding aangevraagd heeft?

joepie

Berichtdoor joepie » 06 aug 2004 20:46

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:Maarre....als je echt-scheid ben je toch ook ontrouw aan je partner :? Dus pleeg je echtbreuk?

Dus moet je je maar iedere dag bont en blauw laten slaan, tot je een keer niet meer bijkomt?
En leuk meekijken als je man meerdere vriendinnen heeft?
Daar ging het namelijk over.
Nou, als jij daar tegen kunt, ben je een heilige.

:?: :!: Ho,ho. :|
Heb ik dat gezegd?
Trouwens als die man meerdere vriendinnen heeft, pleegt hij dus echtbreuk. En ik denk dat het inderdaad een reden kan zijn om te scheiden.
Trouwens dat doet hij ook als hij zijn vrouw slaat. Ook dan houd hij zich niet aan de trouwbelofte en pleegt echtbreuk.

Mijn reactie die jij aan haalt slaat op wat de Edge zegt. Dat er niets staat over echscheiden maar wel over echtbreuk. En daar reageerde ik op.
Hij zegt dat je geen echtbreuk mag plegen maar wel scheiden. En ik gaf aan dat je wel kunt echtbreken zonder te scheiden, maar niet kunt scheiden zonder echt te breken. Alleen met iets andere woorden :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 aug 2004 20:51

Oh ja........

André

Berichtdoor André » 14 aug 2004 23:51

Weet je, er zijn ook echtparen die samen veel relatie gesprekken hebben gehad met een psycholoog.
En die nu helaas gescheiden leven.
Ik glimlach bij een discussie echtbreuk, of is het nu echtscheiding.
Wat ik zeker weet is dat God ons beiden helpt ook nu.
Dat wij ook na onze scheiding kinderen van Hem zijn en blijven.

Weet je, ik denk dat je héél goed moet opletten dat je niet een scheiding als iets héél ergs gaat zien.
Omdat het zo makkelijk is aan te wijzen, kijk daar staat hij/zij wel.
Dat je er voor waakt dat er niet alleen een 7 de gebod is maar nog 9 meer.
Dat voor God iedere zonde even "erg" is.
Dat echtscheiding net zo "erg" is als illegaal een CD Kopiëren, om maar wat te noemen.
En dat je voor iedere zonde vergeving mag vragen aan God.

Terug naar “Archief”