Nee toch, dat geloof je toch niet?!
D'r wordt gelukkig nog van de kansel gepreekt dat onze kerk ook niet de zuivere kerk is, maar God wil er toch nog werken, ondanks alle menselijke gebreken.
Tja dan kan God dus ook wel door deze Bijbel heen werken

Als jij ze bekeert zijn ze niet zo goed af, want alleen God kan mensen bekeren.
Ik vraag me af waarom het boek 'Highway to Heaven' heet. Is het een engelstalige Bijbel dan?
Ik vind het een verkeerde titel voor een Bijbel. Uiteindelijk is het wel de weg waarlangs God werkt (door Zijn Woord en Geest), maar volgens mij kweek je zo wel hemelzoekers die het niet om Christus te doen is.
Hehe flauw om me daarop te vangen... Tuurlijk bekeert God mensen... maar Hij gebruikt daarvoor Zijn Woord... en mensen om dat Woord te brengen aan de niet-gelovigen. Iemand kan tot geloof komen doordat hij of zij een bijbel krijgt van iemand.,... Dan bekeert God iemand door de Geest, gebruikt Hij de bijbel daarvoor en de persoon die de bijbel aan hem/haar geeft en misschien ook uitlegt.
Wat is er zo raar aan die titel? Zal wel engels zijn omdat dat aanspreekt... en een motorrijder dus eerder in zo'n bijbel gaat kijken vanwege de aansprekende titel/kaft. Als je daarmee kan bereiken dat iemand eerder de bijbel openslaat vind ik dat dus een goede zaak... de bijbel is namelijk gewoon hetzelfde als dat ie zou zijn als er gewoon "Bijbel" op een zwarte kaft zou staan.
En wat is er mis met hemelzoekers? Ik denk dat dat mensen interesseert: Wat is er nog meer dan wat we zien... Is er leven na de dood... is er een hemel en zo ja, hoe kom ik daar. Aangezien dit boek daar het antwoord op heeft, namelijk dat Jezus die weg is.... lijkt me de titel toch volkomen duidelijk en terecht? Je angst dat het niet om Christus te doen is lijkt me niet logisch, aangezien dit boek juist over Hem vertelt en het antwoord is op vragen van mensen. Waarom creeer je een tegenstelling tussen hemelzoeker en Christus, als Christus juist het antwoord voor de hemelzoeker is? Lijkt me niet logisch.