Versterkingen & bemoedigingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

verst en bem

Berichtdoor tanteoranje » 20 feb 2004 08:51

De regenboog
veelkleurig
teken van hoop

Gods trouw
in een
gebroken wereld

de vredesduif
brenger van
goed nieuws

rondom ons
handen van Hem
die Liefde is

die op Zijn tijd
alle pijn heelt
wonden geneest
alle tranen wist.

caprice

Berichtdoor caprice » 21 feb 2004 15:11

[quote="Ds. G. van Reenen"][/quote]Het is die effen rivier van Gods souvereine liefde, dat beekje dat uit Zijn Goddelijk gemoed zachtkens vloeit, dat zeer stille water van Zijn zalige liefde en gunst, dat water des levens. Eenmaal bruiste en kookte dat water als een beroerde zee, toen was het bitter als de eeuwige dood, en dat wel vanwege de zonden. Onze val, onze zonden beroerden het, en zou ons zeker verzwolgen hebben, geen schaap zou er ooit van gedronken hebben en levend zijn gebleven. Doch daar kwam de goede Herder. Hij stelde Zijn leven voor Zijn schapen. Hij wierp zich in de bruisende zee van Gods vreselijke toorn. Ontzettend was de worsteling van onze Herder tegen de golven van de eeuwige dood. 'O, Mijn God, al Uw baren en Uw golven gaan over Mij henen', zo schreeuwde Hij, tot de deiningen van de eeuwige dood Hem verzwolgen... Toen stond de zee - evenals in Jona 1:15 - stil van haar verbolgenheid. 'Grimmigheid is bij Mij niet', fluisterde de Almachtige. Hij, onze Herder, stilde, wie zal dan beroeren?

De Herder was dan toch verzwolgen door de toorn van de Almachtige?

Zo scheen het, drie dagen en nachten. Maar toen maar even het teken van Jona de profeet was vervuld, toen het ten derden dage begon te gloren, toen kwam onze Herder uit die dood weer op. Hij had Zich, om zo te spreken, door de deiningen des doods heen gewerkt, Hij had de toorn Gods verzwolgen, Hij had aan Gods recht voldaan, onze schuld geboet, onze zonden verzoend, een eeuwige gerechtigheid aangebracht en... nu bruist het water niet meer, nu is het niet meer bitter, nu zijn het stille wateren. Nu is er geen grimmigheid bij God voor Jezus' schapen. Hoe zalig is nu dat volk dat uit dat Goddelijk liefdehart dat zoete water van rust en vrede en van zaligheid mag drinken, zodat de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, hun hart en zinnen bewaart in Christus.

Geschreven naar aanleiding van Psalm 23:2b

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 22 feb 2004 19:25

Ik zal u niet begeven, en zal u niet verlaten. Jozua 1:5

Wees sterk en heb goeden moed, en verschrik niet, en ontzet u niet; want de HEERE, uw God, is met u alom, waar gij heengaat. Jozua 1:9

De eeuwige God zij u een woning, en van onder eeuwige armen.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 feb 2004 22:56

2 Petrus 3 vers 9:
De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 mar 2004 14:19

Johannes 3 vers 16:

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 mar 2004 14:46

*weet niet precies waar het staat, de strekking is:*

'ooit zal ik de tranen van je ogen afwissen...'

Als ik dat hoor of lees moet ik moeite doen om niet te janken van blijdschap en verlangen!!!! Hoe gaaf en teer gebaar is het, als iemand met een zakdoekje je tranen wegveegt. En dan zegt God, je Vader, dat HIJ dat bij je zal doen. En dan op zo'n manier, dat er nooit meer tranen zullen komen!!!! Wat zal dat heerlijk zijn!!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mar 2004 18:14

Acire schreef:*weet niet precies waar het staat, de strekking is:*

'ooit zal ik de tranen van je ogen afwissen...'

Als ik dat hoor of lees moet ik moeite doen om niet te janken van blijdschap en verlangen!!!! Hoe gaaf en teer gebaar is het, als iemand met een zakdoekje je tranen wegveegt. En dan zegt God, je Vader, dat HIJ dat bij je zal doen. En dan op zo'n manier, dat er nooit meer tranen zullen komen!!!! Wat zal dat heerlijk zijn!!!

jha mooi man!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 mar 2004 21:19

Openbaring 21:4 (in NBG vertaling)
en Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 07 mar 2004 21:54

Geloof in de Heere Jezus Christus, en gij zúlt zalig worden!

caprice

Berichtdoor caprice » 05 aug 2004 17:18

IV. Onderzoekt nu uw harte; dat is ons vierde stuk. Wat zegt gij nu, gekrookte rietjes? zijn die dingen bij u, voelt gij dat? Beroert u niet, oordeelt een rechtvaardig oordeel, weest niet wreed. God wil 't niet hebben, dat Zijne knechten het harte van een rechtvaardige bedroeven. Gij zijt zoo in roere, gij schreit, gij klaagt, gij kermt, gij kunt van den Heere niet af, gij schrikt voor hardigheid; omdat gij altijd niet even week zijt, zoudt gij daarom een verstokte zijn?

Uit een preek van Smytegelt:
http://www.iclnet.org/pub/resources/text/nederlandse/smytegelt-gekrookt-1-09.pdf
(Blz. 412)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: versterkingen en bemoedigingen

Berichtdoor Yael » 05 aug 2004 17:40

tanteoranje schreef:(bedankt Caprice, dat je deze mooie topic geopend hebt!)
uit
Zondag 10, catechismus...
vr.
Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
antw.
...dat gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van Zijn vaderlijke hand ons toekomen.

:oops: dit maakt mij ook weleens opstandig....

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 05 aug 2004 18:56

Werp uw bekommernis op de HERE, Hij zal voor u zorgen; Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt. Psalm 55:23

Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden.Jesaja 43:1b,2

the Sailor
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor the Sailor » 05 aug 2004 21:30

En Jezus weende. (Joh. 11 vs35)
tonight we'll build a bridge across sea and land
see the sky the burning rain
she will die and live again
tonight

caprice

Berichtdoor caprice » 06 aug 2004 04:31

Ik wilde toch even een internetsite doorgeven waar veel mooie dingen op staan:
http://iclnet.org

En deze link om gelijk door te gaan naar alle nederlandse teksten:
http://iclnet.org/pub/resources/text/nederlandse/

Een schat om in te graven, meer waard dan het goud van deze wereld.

charlie
Mineur
Mineur

Re: versterkingen en bemoedigingen

Berichtdoor charlie » 06 aug 2004 08:59

Yael schreef:
tanteoranje schreef:(bedankt Caprice, dat je deze mooie topic geopend hebt!)
uit
Zondag 10, catechismus...
vr.
Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
antw.
...dat gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van Zijn vaderlijke hand ons toekomen.

:oops: dit maakt mij ook weleens opstandig....

me too
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Terug naar “Archief”