Leesdiensten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 26 jul 2004 23:41

Gisteren las iemand een preek van ds. Horsman uit Zwolle (Ned. Geref.)
Het onderwerp was psalm 15: Wie mag wonen bij God?

Was een goed verhaal. Ben weer met mijn zweverige "doe lekker waar ik zin in heb"-beentjes op de grond gezet met de quote: "Als je voorgoed in Gods huis wilt wonen, kun je maar beter vast aan Zijn huisregels wennen".

(...)

En gezien het tijdstip ga ik mijn slaperige "lekker blijven computeren en niet naar bedje toe"-beentjes maar eens in mijn bed zetten...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 27 jul 2004 06:03

Bij mij in de kerk is nooit leesdienst. Maar vorige week was ik in een vrijgemaakte gemeente en daar werd een preek gelezen. Geen id van welke dominee, maar wel een hele mooie, appelerende preek. En een goede voordracht van de man die het voorlas (daar staat of valt een leesdienst mee, m.i.)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 02 aug 2004 22:03

Gister een preek gehoord van Ds. Vreugdenhil
Handelingen 17:27 t/m 30 En de stokbewaarder wakker geworden zijnde, en ziende de deuren der gevangenis geopend, trok een zwaard en zou zichzelven omgebracht hebben, menende dat de gevangenen ontvloden waren. Maar Paulus riep met grote stem, zeggende: Doe uzelven geen kwaad; want wij zijn allen hier. En als hij licht geëist had, sprong hij in en werd zeer bevende en viel voor Paulus en Silas neder aan de voeten; En hen buitgengebracht hebbende, zeide hij: Lieve heren, wat moet ik doen, opdat ik zalig worde?

Vrijdagavond ben ik in Den Helder geweest bij Ds. Baan
Jesaja 55:1 O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk.

De laatste was overigens geen leesdienst maar een onverwachts bezoek van Ds. Baan aan Den Helder tijdens zijn verlof in Nederland.
Refoweb is van ons allemaal :p

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 02 aug 2004 22:19

Liesl schreef:Gister een preek gehoord van Ds. Vreugdenhil
Handelingen 17:27 t/m 30 En de stokbewaarder wakker geworden zijnde, en ziende de deuren der gevangenis geopend, trok een zwaard en zou zichzelven omgebracht hebben, menende dat de gevangenen ontvloden waren. Maar Paulus riep met grote stem, zeggende: Doe uzelven geen kwaad; want wij zijn allen hier. En als hij licht geëist had, sprong hij in en werd zeer bevende en viel voor Paulus en Silas neder aan de voeten; En hen buitgengebracht hebbende, zeide hij: Lieve heren, wat moet ik doen, opdat ik zalig worde?

Jesaja 55:1 O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk.

De laatste was overigens geen leesdienst maar een onverwachts bezoek van Ds. Baan aan Den Helder tijdens zijn verlof in Nederland.

Was laatst ook in Utrecht. Hij preekt errug goed vind ik.
Geen commentaar

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2004 13:03

Liesl schreef:Gister een preek gehoord van Ds. Vreugdenhil

Prachtig, die preek van Ds. Baan. Hij heeft toen ook bij ons daarover gepreekt. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2004 11:43

Vandaag een preek gehoord (leesdienst) van een Engelse predikant uit de 19e eeuw (vermoed van internet af gehaald --> ouderling had alleen wat uitgeprinte papiertjes in de hand).

caprice

Berichtdoor caprice » 09 aug 2004 04:42

We hadden gistermorgen leesdienst:
Zondag 4 van Ds. A. Bac.
's middags en 's avonds een dominee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2004 07:38

caprice schreef:We hadden gistermorgen leesdienst:
Zondag 4 van Ds. A. Bac.

drie keer kerk???? hoezo dat?

caprice

Berichtdoor caprice » 09 aug 2004 13:42

Evelien schreef:
caprice schreef:We hadden gistermorgen leesdienst:
Zondag 4 van Ds. A. Bac.

drie keer kerk???? hoezo dat?

Omdat wij 's middags kerk hadden i.p.v. 's avonds kon je nog ergens anders heen.

André

Berichtdoor André » 16 aug 2004 13:29

Onze predikant Ds. K van de Geest leest altijd preek alleen met dit verschil dat hij Ds. is en geen ouderling.
Dit is mijn manier van een kerkdienst "bezoeken"
Of via internet kijken luisteren.
Best wel handig al die techniek.

Zie hier een voorbeeld

Terug naar “Archief”