Gods Liefde, voor iedereen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 02 aug 2004 16:58

De Joden leerden: Als zij de wet maar goed hielden konden zij een plaats in de hemel verdienen.
Dat is nu de mens hij wil altijd zelf werken en verdienen. Hij wil niet dat een ander voor hem verdient. Dat was nu het punt. Die Man was zo moeilijk. Hij zei dat ze in Hem moesten geloven om zalig te worden, en dat het vervullen van de wet niet genoeg was. Alleen Hij heeft de wet volmaakt vervuld.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2004 17:07

Dat leren de Joden helemaal niet. Ze geloven in een Vrederijk voor het Joodse volk Vrede op heel de wereld wie goed leeft mag in dat vrederijk wonen samen met de Messias.
Het rare is dat de Joden die ik gesproken heb helemaal niet in een hiernamaals geloven. volgens hen is dat ook niet te onderbouwen met de Tenach. Maar goed. Wij hebben het vergeestelijkt, maar dat is niet de ware toedracht geweest waarom Jezus werd gekruisigt. Ze verloren te veel macht aan Hem zeiden ze het niet zelf: zie de gehele wereld loopt Hem na?! :wink:
Jezus was een Jood dat wordt vaak uit het oog verloren we hebben Hem losgemaakt van Zijn Joodse wortels en dat is jammer want zo begrijpen we veel niet meer van Hem.

caprice

Berichtdoor caprice » 02 aug 2004 17:56

Yael schreef:Dat leren de Joden helemaal niet. Ze geloven in een Vrederijk voor het Joodse volk Vrede op heel de wereld wie goed leeft mag in dat vrederijk wonen samen met de Messias.
Het rare is dat de Joden die ik gesproken heb helemaal niet in een hiernamaals geloven. volgens hen is dat ook niet te onderbouwen met de Tenach. Maar goed. Wij hebben het vergeestelijkt, maar dat is niet de ware toedracht geweest waarom Jezus werd gekruisigt. Ze verloren te veel macht aan Hem zeiden ze het niet zelf: zie de gehele wereld loopt Hem na?! :wink:
Jezus was een Jood dat wordt vaak uit het oog verloren we hebben Hem losgemaakt van Zijn Joodse wortels en dat is jammer want zo begrijpen we veel niet meer van Hem.

Het zal wel. Iemand die de wet houdt leeft toch goed.
:?:

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 02 aug 2004 18:06

Yael,
De Joden geloven zeer zeker in een opstanding der doden, dus in een hiernamaals, ik geloof dat jij wat anders bedoelde, dat in Tenach er niet zoveel over wordt gesproken. Er staat vaak: 'ze werden verzameld tot hun volken'. Pas in het tweede testament is daar meer duidelijkheid over.
We lezen dat de Sadduceeen niet in een opstanding geloofden, zoals hden te dage ook theologen dat niet doen. En het is een misverstand dat ik zo vaak hoor dat de Joden menen door de werken te kunnen zalig worden, dat leren ze zo niet. Ook zei leren dat zij van genade moeten leven.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2004 18:09

De Joden die ik sprak niet iig, die zeiden wat ik net opschreef, maar ja in het Jodendom heb je ook veel soorten gelovigen net als in het christendom :wink:
Wat je als laatste schreef dat bedoelde ik iig ook. 8)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2004 18:10

Het zal wel. Iemand die de wet houdt leeft toch goed.
:?:[/quote]

Yepzz. Zo denken de Joden er ook over.

caprice

Berichtdoor caprice » 02 aug 2004 18:14

Dat bedoelde ik dan ook te zeggen. 8)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2004 18:17

caprice schreef:Dat bedoelde ik dan ook te zeggen. 8)

:mrgreen: Oke

Terug naar “Archief”