Kerkentour - ofwel: we gaan op burenbezoek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 24 jul 2004 08:41

waarnemer schreef:Yael,
Wat jij daar naar voren brengt is een heikel punt, het gevaar van wat ik nu ga schrijven is, dat de discussie een hele andere kant opgaat, maar toch voor jou 'probleem' heb ik wel een oplossing. De predikanten die op zondag 'elders' gaan preken doen dat gratis en voor niets, dat is dat probleem geteckeld. Ho, ho zal een slimmerd zeggen dat is lekker goedkoop voor die vakante gemeentes, maar die geven dat geld voor een doel dat elke kerk dan gaat bepalen. Moet je eens kijken, dan wordt het vanzelf rustiger op de weg.

:?:

Door gratis te preken voldoet hij aan zijn gezinsverplichtingen??
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 24 jul 2004 09:16

Pugna,
Jij kunt zo de politiek in, je bent slim zat en je weet wel wat ik bedoel, maar je wilt het zien en lezen. Ik ben namelijk van mening als voor het 'elders' preken er geen vergoeding meer tegenover staat dat drastich zal verminderen.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 24 jul 2004 09:25

waarnemer schreef:Pugna,
Jij kunt zo de politiek in, je bent slim zat en je weet wel wat ik bedoel, maar je wilt het zien en lezen. Ik ben namelijk van mening als voor het 'elders' preken er geen vergoeding meer tegenover staat dat drastich zal verminderen.

Ben op de vroege morgen niet zo slim. Zag het verband niet.
Nu je het hebt uitgelegd, vind ik het wel een goed voorstel. :D
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jul 2004 10:55

Mocht je toevallig in Spanje op vakantie gaan bezoek dan eens een protestante Spaanse kerk. Zie http://evangelie-in-spanje.nl/
Hier vindt je o.a. een lijst met kerken.
De gemeenten in Alicante (Spaans), Barcelona (Spaans) en in Benidorm (ook in het Nederlands) kan ik aanbevelen.
De Spaanse protestante kerken hebben het nog steeds gigantisch moeilijk en kunnen alle steun gebruiken.
Laatst gewijzigd door Zareb op 24 jul 2004 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 24 jul 2004 12:44

Ik vind het een leuk idee en doe graag mee. Heb zelf een pinkstergemeente in de aanbieding en zou graag eens gaan kerken in een Refo kerk.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jul 2004 12:59

En hier ben je ook altijd welkom hoor!
http://www.olijftakbrasschaat.be/

André

Berichtdoor André » 30 jul 2004 22:34

caprice schreef:Daar is de zondag niet voor.
Die is bedoeld als rustdag, en het is beter die door te brengen in je eigen gemeente. Als je dan op zondag bij elkaar komt verzandt het waarschijnlijk toch in wereldse/aardse gesprekken.

Je schrijft "waarschijnlijk" maar vanwaar dit vooroordeel?
Het zijn "gewoon" mede christenen hoorrrrr.
Enne wat zou het fijn zijn dat je zomaar met een mede christen over "aardse" dingen kunt praten.
Ik vind je bijdrage zoiets hebben van, dr had ook kunnen staan, NEE ik doe niet mee, klopt dat?

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 30 jul 2004 23:16

Goed plan, ik doe me. Wanneer beginnen we? September, na de vakanties.

In Utrecht staat de koffie ook te dampen. Al heb ik alle kerken wel zo'n beetje bezocht, met het kritische refoweb publiek lijkt het me een nieuwe dimensie geven....
Geen commentaar

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 30 jul 2004 23:31

Als de koffie in Utrecht staat te dampen dan zal ze vast koud zijn als ik er eenmaal ben.

Daarom volsta ik ermee om te zeggen: De koffie en thee (en allerlei lekkerneijen die bij een Russische koffietafel horen) zijn in Huis. Bel een uur van te voren. En het 1e wordt dampende gemaakt, en de rest wordt in gereedheid gebracht.

want... van koude koffie ben ik niet gediend.

ff een vraag. Ik snap er helemaal niets meer van. In Utrecht staat de koffie (inmiddels zal het stond zijn) te dampen. Terwijl de te bezoeken kerk in Houten staat. Hebben ze daar geen koffie? oftweel: Zijn daar geen refoweppers?
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

André

Berichtdoor André » 30 jul 2004 23:35

Phranz schreef:Als de koffie in Utrecht staat te dampen dan zal ze vast koud zijn als ik er eenmaal ben.

Daarom volsta ik ermee om te zeggen: De koffie en thee (en allerlei lekkerneijen die bij een Russische koffietafel horen) zijn in Huis. Bel een uur van te voren. En het 1e wordt dampende gemaakt, en de rest wordt in gereedheid gebracht.

ff een vraag. Ik snap er helemaal niets meer van. In Utrecht staat de koffie (inmiddels zal het stond zijn) te dampen. Terwijl de te bezoeken kerk in Houten staat. Hebben ze daar geen koffie? oftweel: Zijn daar geen refoweppers?

:lol: :lol:

caprice

Berichtdoor caprice » 30 jul 2004 23:45

Andre schreef:
caprice schreef:Daar is de zondag niet voor.
Die is bedoeld als rustdag, en het is beter die door te brengen in je eigen gemeente. Als je dan op zondag bij elkaar komt verzandt het waarschijnlijk toch in wereldse/aardse gesprekken.

Je schrijft "waarschijnlijk" maar vanwaar dit vooroordeel?
Het zijn "gewoon" mede christenen hoorrrrr.
Enne wat zou het fijn zijn dat je zomaar met een mede christen over "aardse" dingen kunt praten.
Ik vind je bijdrage zoiets hebben van, dr had ook kunnen staan, NEE ik doe niet mee, klopt dat?

Al dat gereis op zondag. Ik zal wel een derde kerkdienst in de omgeving bezoeken als dat mogelijk is met de tijden, maar ik doe het voor de inhoud, en niet omdat ik nieuwsgierig ben naar een andere gemeente. Als ik zonodig in een andere gemeente wil kijken doe ik dat wel doordeweeks.

Als je een kort antwoord wil: Nee, ik doe inderdaad niet mee.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 aug 2004 19:32

Phranz schreef:Als de koffie in Utrecht staat te dampen dan zal ze vast koud zijn als ik er eenmaal ben.

Haha, ja zijn er wel. Ik woon in Utrecht, zit in Houten in de kerk. Verantwoording daarvoor heb ik al eerder hier op dit forum afgelegd :wink:

Maar ja, Duitsland is ook wel ver ja. Je kunt blijven pitten hoor
Geen commentaar

Opperpotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Opperpotje » 02 aug 2004 08:30

ben tot nu toe in een:
- gerefomeerdegemeente
- herforme kerk
- katoliek

Graag wil ik meerdere kerken bezoeken om eens te kijken hoe dat is en vergelijkingen maken van onze kerk

caprice

Berichtdoor caprice » 02 aug 2004 16:49

Tot nu toe:

- Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten in Nederland
- Christelijk Gereformeerde Kerk (bewaar het pand)
- Nederlands Hervormde Kerk (Gereformeerde Bond)
- Hersteld Nederlands Hervormde Kerk

Verlanglijstje:

- Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2004 17:00

Tot nu toe:

Christelijk Gereformeerd (Bewarend Pand) :mrgreen:
Nederlands Hervormd
Baptisten gemeente