Sabra schreef:Ik blijf mij verbazen over de zogenaamde nuance die jullie prediken. Waarin zit jullie nuance? In het niet kennen van feiten, of enkel zeggen dat zowel Israël en de Palestijnen beide schuld hebben.
Ik begrijp nog steeds jullie positie niet. In bijna elke posting gebruiken jullie de woorden nuance/genuanceerd etc.
Nuance zonder feitenkennis is niet mogelijk. Ik begrijp niet dat jullie dat niet inzien.
Jawel, dat zie ik wel in. Ook betekent feitenkennis niet in alle gevallen nuance.
Het begon met waarnemers opmerkingen over de kwalijkheid van genuanceerd denken. Daar was ik het dus niet mee eens, omdat genunanceerd denken (bijna) altijd beter is dan een kant verabsoluteren. Dat is dus eigenlijk een discussie die een beetje losstaat van de inhoud hier, het ging primair niet over het gelijk van Israel of de Palestijnen. Dit hele topic nog niet eens geloof ik..
Onze nuance zit hem in het feit dat wij het niet hebben over puur good guys en bad guys en in het niet hebben van een stellige mening waar je te weinig kennis hebt om die te hebben. Maar je hebt gelijk dat woorden een beetje door elkaar lopen nu, de discussie over genunanceerde meningen in het algemeen en over onze vermeende nunance. Bladiebla.. wat een nuances allemaal weer zeg..