Hoe noem je je ouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 jul 2004 21:31

Dat herken ik zeker MM, mijn ouders noemen elkaar ook wel papa en mama als wij er bij zijn. Nu niet zo veel meer, maar toen we jonger waren wel...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jag » 30 jul 2004 21:43

Ik zeg tege mn ouders gewoon 'jij' en 'je'. (hebbe ze zelf ok liever) 'U' klinkt zo afstandelijk... (vind ik...)
Ik noem ze: pap/papa, mam/mama
En als ik in een flauwe bui ben, bij hun voornaam :D
Als ik iets voor elkaar wil hebbe is het meestal: 'hé mamsie, je bent zoooo lief!' :wink:
Morgen is er weer een dag

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 12:29

Mariamagdalena schreef:Dat kun je wel zeggen, en vind jij het maar lachwekkend, er zijn ook kinderen die hun papa bij zijn naam noemen. Als ik goed nadenk, zeg ik eigenlijk alleen papa waar de kinderen bij zijn, en heel soms als we alleen zijn, omdat het een gewoonte is geworden. Maar iemand heet nou eenmaal papa of opa, als hij een opa is en er zijn steeds kleinkinderen over de vloer.
Ik snap niet wat daar gek aan is, maar het zal wel komen omdat jij heel veel jonger bent dan ik, dan kan jij het bij jezelf niet voorstellen.
Er komt ook nog eens bij dat mijn man een grijze dikke oudere man is. (53, bijna 54) En als het een slanke jeugdiguitziende man was, had ik het waarschijnlijk ook niet gezegt.

Iemand HEET geen pappa of opa, maar IS pappa of opa.
Aangezien je man niet jouw vader is, is het vreemd om dat tegen hem te zeggen.
We zijn net terug van de camping en daar stonden tegenover ons een stel waarvan de man en vrouw elkaar ook aanspraken met pappa en mamma.
Onze kinderen hebben er vreselijk om moeten lachen.
Het ging dan zo: Pappa wil jij voor mamma even de afwas doen? Dan gaat mamma Daniel in badje doen? Ja?
Mijn man en ik zijn daarna om de kinderen te plagen het ook gaan doen, maar ik vind het niet zoals het hoort.
Mijn man is niet mijn vader en ik ben niet zijn moeder( al zijn er genoeg vrouwen en mannen die zich zo wel ten opzichte van elkaar gedragen :wink: )
Dus wij zijn voor elkaar gewoon Casper Sr, en Joke.
En onze kinderen zeggen U tegen ons en pappa, mamma, pa, ma, troela,
moeders, enz enz.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2004 13:58

Ik vind het een normale zaak dat ouders het tegen elkaar zeggen in het bijzijn van kinderen.

Dat zie je wel vaker.Wanneer ze samen zijn zeggen ze dat niet natuurlijk.
Maar misschien gebeurd dit juist vaak om te voorkomen dat (kleine) kinderen de ouders ook bij de voornaam gaan noemen, dus er zit wel wat logica in ook.

Kan me ook voorstellen dat als je daar mee begonnen bent je het ook blijft doen als de kinderen wat ouder worden.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 jul 2004 15:00

Fijn Markie, eindelijk een beetje begrip.......... :lol:

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 15:18

Markie schreef:Ik vind het een normale zaak dat ouders het tegen elkaar zeggen in het bijzijn van kinderen.

Maar misschien gebeurd dit juist vaak om te voorkomen dat (kleine) kinderen de ouders ook bij de voornaam gaan noemen, dus er zit wel wat logica in ook.

Kan me ook voorstellen dat als je daar mee begonnen bent je het ook blijft doen als de kinderen wat ouder worden.

Volgens mij weten kleine kinderen heel goed hoe ze hun ouders moeten noemen. En is het maar onzin om pappa en mamma tegen elkaar te zeggen om te voor komen dat ze hun ouders bij de voornaam noemen.
Kinderen zijn echt niet dom!

Maar eerlijk gezegd vind ik het dus een beetje walgelijk als je je man pappa noemt. Kan er niks aan doen, wordt er een beetje onpasselijk van.
Ga je dus met je pappa naar bed :?:
Heb drie vaders gehad, mijn eigen, een schoonvader en mijn Vader in de Hemel.
En de vader van mijn kinderen is dat dus niet voor mij. Nooit.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2004 15:21

joepie schreef:
Markie schreef:Ik vind het een normale zaak dat ouders het tegen elkaar zeggen in het bijzijn van kinderen.

Volgens mij weten kleine kinderen heel goed hoe ze hun ouders moeten noemen. En is het maar onzin om pappa en mamma tegen elkaar te zeggen om te voor komen dat ze hun ouders bij de voornaam noemen.
Kinderen zijn echt niet dom!

Maar eerlijk gezegd vind ik het dus een beetje walgelijk als je je man pappa noemt. Kan er niks aan doen, wordt er een beetje onpasselijk van.
Ga je dus met je pappa naar bed :?:
Heb drie vaders gehad, mijn eigen, een schoonvader en mijn Vader in de Hemel.
En de vader van mijn kinderen is dat dus niet voor mij. Nooit.

Maar het is toch écht de papa van jou kinderen (neem ik aan :wink: )?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 jul 2004 15:26

Ja, zo zie ik het dus ook. Het is de papa van je kinderen. Dus iedereen zegt papa, en ik automatisch ook. De kinderen zijn dat gewend.
En, als je daar al onpasselijk van wordt, nou, dan zal je het wel moeilijk hebben in je leven.
Want dan zal je je wel aan allerlei dingen ergeren.

Er zijn ook vrouwen die : Hee! tegen hun man roepen, of dat soort dingen, dat vind ik pas onaardig staan.
Het gaat er ook denk ik om, of je elkaar liefdevol aanspreekt, en de toon van je stem. Liefdevol is het belangrijkste...........

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 15:27

Jazeker! Helemaal zeker van :) Geen twijfel over mogelijk.
Maar dus niet de mijne :wink:
Zal b.v. ook nooit zeggen: vraag maar aan pappa. Maar altijd: vraag maar aan je vader.
En zoiets als: Pappa wil je thee? Zal ik dus ook nooit doen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2004 15:30

joepie schreef:Jazeker! Helemaal zeker van :) Geen twijfel over mogelijk.
Maar dus niet de mijne :wink:
Zal b.v. ook nooit zeggen: vraag maar aan pappa. Maar altijd: vraag maar aan je vader.
En zoiets als: Pappa wil je thee? Zal ik dus ook nooit doen.

Mooi! :lol:

Maar goed dat iedereen niet t zelfde is ook.

Anders werd het ook zo'n saaie boel. :D

En iedereen heeft zo zijn eigen dingen en gebruiken.Iets wat daarvan afwijkt hoeft per definitie niet belachelijk te zijn ofzo denk ik.

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 15:33

Nee zeg ik ook niet. Al moesten wij er wel erg om lachen. Dus toch wel een beetje be"lach"elijk. :oops:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 jul 2004 15:44

Mijn man lust geeneens thee :?

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 15:46

Die van mij geen koffie en geen drank. :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 jul 2004 15:51

En mijnes lust ook geen macaronie met gesmolten kaas.........

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 15:55

We gaan weer vreselijk oftopic :oops:
Maar de mijne lust eigenlijk alles wat ik klaarmaak :wink:

Terug naar “Archief”