Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Dat kun je wel zeggen, en vind jij het maar lachwekkend, er zijn ook kinderen die hun papa bij zijn naam noemen. Als ik goed nadenk, zeg ik eigenlijk alleen papa waar de kinderen bij zijn, en heel soms als we alleen zijn, omdat het een gewoonte is geworden. Maar iemand heet nou eenmaal papa of opa, als hij een opa is en er zijn steeds kleinkinderen over de vloer.
Ik snap niet wat daar gek aan is, maar het zal wel komen omdat jij heel veel jonger bent dan ik, dan kan jij het bij jezelf niet voorstellen.
Er komt ook nog eens bij dat mijn man een grijze dikke oudere man is. (53, bijna 54) En als het een slanke jeugdiguitziende man was, had ik het waarschijnlijk ook niet gezegt.
Markie schreef:Ik vind het een normale zaak dat ouders het tegen elkaar zeggen in het bijzijn van kinderen.
Dat zie je wel vaker.Wanneer ze samen zijn zeggen ze dat niet natuurlijk.
Maar misschien gebeurd dit juist vaak om te voorkomen dat (kleine) kinderen de ouders ook bij de voornaam gaan noemen, dus er zit wel wat logica in ook.
Kan me ook voorstellen dat als je daar mee begonnen bent je het ook blijft doen als de kinderen wat ouder worden.
joepie schreef:Markie schreef:Ik vind het een normale zaak dat ouders het tegen elkaar zeggen in het bijzijn van kinderen.
Dat zie je wel vaker.Wanneer ze samen zijn zeggen ze dat niet natuurlijk.
Maar misschien gebeurd dit juist vaak om te voorkomen dat (kleine) kinderen de ouders ook bij de voornaam gaan noemen, dus er zit wel wat logica in ook.
Kan me ook voorstellen dat als je daar mee begonnen bent je het ook blijft doen als de kinderen wat ouder worden.
Volgens mij weten kleine kinderen heel goed hoe ze hun ouders moeten noemen. En is het maar onzin om pappa en mamma tegen elkaar te zeggen om te voor komen dat ze hun ouders bij de voornaam noemen.
Kinderen zijn echt niet dom!
Maar eerlijk gezegd vind ik het dus een beetje walgelijk als je je man pappa noemt. Kan er niks aan doen, wordt er een beetje onpasselijk van.
Ga je dus met je pappa naar bed![]()
Heb drie vaders gehad, mijn eigen, een schoonvader en mijn Vader in de Hemel.
En de vader van mijn kinderen is dat dus niet voor mij. Nooit.
joepie schreef:Jazeker! Helemaal zeker vanGeen twijfel over mogelijk.
Maar dus niet de mijne![]()
Zal b.v. ook nooit zeggen: vraag maar aan pappa. Maar altijd: vraag maar aan je vader.
En zoiets als: Pappa wil je thee? Zal ik dus ook nooit doen.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 60 gasten